Търсене на употребявани автомобили Suzuki Grand Vitara в AutoScout24

Suzuki Grand Vitara

Еталонът при компактните SUV: Suzuki Grand Vitara

Ако кажем, че без главния ни герой компактните SUV-ита нямаше да са това, което са днес, няма да сме много далеч от истината. Японската компания Suzuki започва да гради основите на „градските джипки” още в далечната 1988 г., а през 1997 г. се появява и второто поколение такива автомобили, наречени Suzuki Grand Vitara, които и до днес се радват на огромен интерес в своята категория на пазара на употребявани коли. Моделът се предлага както с 3, така и с 5 врати, а за ентусиастите е наличен и кабрио вариант с падащ покрив. Както всеки друг 4х4 автомобил от това време, и тук екстериорът не предлага нищо иновативно или нестандартно, но затова пък изработката му е изключително масивна и качествена, каквато се и очаква да бъде от един японски автомобил. Като вътрешно пространство също няма от какво да бъдем изненадани – както споменахме, Grand Vitara е компактен всъдеход и дължината на купето (при варианта с 5 врати е около 4,5 метра, а при този с 3 – малко над 4) сама по себе си подсказва за един не особено огромен обем, но в никакъв случай не бихме казали, че да пътуваш вътре е дискомфортно или нещо подобно. Що се отнася до интериора, на пръв поглед за някой той може да бъде сметнат дори за скучен, но здравината на иначе обикновените части и сглобката, която невинаги изглежда като най-качествената възможна, гарантират за един почти вечен живот на всичко – от най-малките до най-големите детайли. През 2002 г., а по-късно и през 2004 г. се появяват фейслифт варианти с минимални изменения по външния и вътрешния вид на японеца, а през 2005 г. се слага край на текущия вариант и се започва производството на третата генерация.

Зад волана

Дали ще шофирате в града или ще предпочетете някое офроуд изживяване, Suzuki Grand Vitara ще свърши отлична работа и при двата варианта. „Градската джипка” се представя повече от идеално, както на улицата, така и в стръмните, непроходими за обикновените коли терени. Все пак говорим за 4х4. Така конструиран, автомобилът предлага отлична видимост от всички ъгли, а огледалата за задно виждане в случая не служат просто за украса, както при голяма част от автомобилите. Стабилност на пътя също не липсва, въпреки накланянето при завои, което е типична черта на компактните SUV-ита. Возенето е такова, каквото трябва да бъде – леко твърда и офроуд пружинираща. Като забележка може да се отбележи малко „дървеното” управление в градски условия, но спирайки се на такава кола, трябва да сте наясно с преимуществата и недостатъците й. А и има толкова много леки автомобили с по-лошо завиване, че „джипката” си е направо идеална в сравнение с тях. Идва и моментът, в който ще обърнем внимание на двигателите. Suzuki Grand Vitara е оборудван с няколко основни варианта – бензиновите 1.6 с 94 или 107 к.с., 2.0 със 128 и 140 к.с., 2.5 V6 със 144 и 158 к.с., както и рядко срещания “Grand Escudo” XL7 2.7 V6, снабден със 172 к.с. и дизеловите 2.0 TD с 87 к.с., 2.0 TD Intercooler с 92 к.с., и 2.0 HDi със 109 к.с. Скоростните кутии биват ръчни и автоматични. Най-оптималният сред бензиновите агрегати е 2.5-литровият, който ускорява от 0 до 100 за 11.1 секунди, достига максимална скорост от 175 км/ч и това при разход 13,5 литра градско и 8,3 извънградско каране. 2.7 V6 е теоретически с по-голям капацитет, но е и неописуема ламя за гориво в сравнение с останалите двигатели. По-малките пък са недостатъчни да дърпат с пълна тяга купе, натоварено с четири човека. От дизеловите агрегати безспорно най-добрият е 2.0 HDi – изключително здрав, динамичен и икономичен, той е най-разумният избор за ежедневно шофиране, като единствено при филтъра за твърди частици понякога се появяват проблеми, но с качествено гориво и периодично „продухване” не би трябвало да има изненади.

Офроуд изживяване и сигурност в града

Ако трябва да обобщим, покупката на употребяван Suzuki Grand Vitara е мъдро решение. Дали ще го използвате за шофиране по първокласен път или пък ще изкачвате стръмни пътеки с него, той определено няма да ви предаде. Вярно, поддръжката му не е особено евтина, но редките срещи с майстора компенсират цената на амортизацията.