Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
subaru-outback-l-01.jpg

Subaru OUTBACK

Subaru OUTBACK Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Subaru OUTBACK, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Subaru Outback е име, използвано от японския автомобилен производител Fuji Heavy Industries от 1994-а година насам. Outback се дава на два различни автомобила – единият е базиран на средния по размер Subaru Legacy, а другият – на хечбек версията на Subaru Impreza (този модел обаче е наличен само в Северна Америка). Името идва от безкрайните сухи и ненаселени равнини в средата на Австралия, като целта е да се наблегне на солидните офроуд способности на возилото. Комбито дебютира на пазара в САЩ в края на 1994-а като разновидност на второто поколение Subaru Legacy. Разликата с Legacy е минимална – добавен е втори цвят боя по тялото, а окачването е повдигнато. С изключение на някои екстри в оборудването, Outback споделя почти всичките си компоненти с донора от Legacy. Причината за появата му са падащите продажби на марката в САЩ и търсенето на модел, който да влезе в SUV сегмента. Моделите след 1996-а са с по-агресивен вид заради променените брони и по-големите предни фарове. Ранните версии използват четирицилиндровия EJ22 двигател, а по-късните – EJ25, който е и по-мощен. Второто поколение Outback излиза с еквивалентното Legacy през 1999-а. Формулата следва отъпкания път на оригинала – споделяне на размери и механични части, но този път има и добавка – Outback седан (макар и само за Северна Америка и с опционален шестцилиндров двигател). Новото тяло е по-закръглено и с около 100 мм по-дълго. Боксерният двигател, запазена марка на Subaru, остава почти същият, но с леките подобрения намалява разхода на гориво. Вдигнатият покрив обаче е запазен като лесно различаващ се детайл. Задното окачване също е променено – новият дизайн заема по-малко място, което освобождава повече пространство. Стандартни стават и предните и задни въздушни възглавници. При употребяваните автомобили задължително трябва да се проверят спирачната система и окачването, които се износват най-много.

Автомобил на годината на Top Gear

През 2003-а Subaru пусна нов редизайн на Outback. Клиърънсът е увеличен на 220 мм, двигателите са два вида – 2.5-литров и 3.0-литров H6. От това поколение вътрешният капак на багажника може да се сваля изцяло и има отделено пространство за прибирането му до резервната гума. След 2005-а се предлага още един вариант Outback XT – той е с 2.5-литрово турбо, задвижващо Impreza WRX, което дава мощност със 70 конски сили над нормалния двигател. През 2007-а Outback заедно с Ford Mondeo спечели наградата на Top Gear за автомобил на годината. През 2008-а започна интегрирането на системата EyeSight, която чрез две камери на огледалото за обратно виждане следи дистанцията, наблюдава за пешеходци и сигнализира при напускане на лентата. През тази година ексклузивно за Европа се появява и автомобил с четирицилиндров дизелов двигател, маркиран като Outback 2.0D. Той се предлага само с ръчна петстепенна трансмисия. Това поколение е и най-надеждното от досегашните, така че се препоръчва при употребяваните автомобили заради добрата комбинация пари/издръжливост. Четвъртото поколение Outback излиза на пазара 15 години след появата на първото – през 2009-а. Налични са въздушни възглавници и въздушни завеси за всички пътници, но огромният отварящ се покрив вече е смален до конвенционален размер. Страничните прозорци вече не са безрамкови, с което се слага край на традицията на Subaru, започнала още в началото на 70-те. Предните и задните брони вече не са в контрастен цвят, но страничните облицовки – да. Освен това шасито е модифицирано с предварително напрегната стомана на определени места, за да се постигне висока якост с по-ниско тегло. Двигателите в Европа са 2.0-литровият турбодизел EE20 (с шестстепенна ръчна трансмисия), 2.5-литровият бензинов EJ25 или 3.6-литровият EZ36. Стандартно оборудване са затоплящите се седалки, круиз контрол, автоматичните чистачки и загряващите се огледала.

Промяна в стратегията на Subaru

През 2014-а се появи петото поколение Outback. Този модел бележи промяна в стратегията на Subary – Legacy стана само седан, а Outback – само комби. Но двете линии продължават да са фундаментално свързани – разликите са само в кабината, клиърънса и оборудването. Външната разлика с предишния модел е минимална, но според Subaru това е съвсем целенасочено. Причината – анкета сред купувачите, които искат по-нисък разход на гориво и леки подобрения, но не им пука за външния вид. Двигателите са само два вида – един бензинов и един дизел, който е за предпочитане. А целият Outback излъчва едно – простота без излишни претенции. Audi A6 например е по-спортно, но му липсва доказаната мощ на Subaru. Същото важи и за интериора – не е нещо впечатляващо, но този автомобил е направен, за да се каля и цапа. А кабината изглежда така, сякаш може да поеме тонове мръсотия без да се износи.