Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
subaru-levorg-l-01.jpg

Subaru Levorg

Subaru Levorg Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Subaru Levorg, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

"

Голямо разнообразие от форми на каросерията и модел, сглобен от модулни системи, представляват задвижваща технология, която може да изгради няколко основни класи автомобили без големи разходи – по тази рецепта действат повечето основни производители на автомобили, за да могат да направят производството си по-ефективно. Има обаче малък брой компании, чиито конструктори осъществяват концепции, които се отклоняват от преобладаващата практика. Повечето от тях произвеждат малки серии, ограничаващи се до ексклузивни спортни модели или луксозни автомобили. Изключение в бранша прави японският производител Subaru. Поне в Европа азиатците се ограничават до няколко серии, чиито модели обикновено са характеризирани от боксерен двигател и задвижване на всички колела. Разбира се, това не е единичен случай в автомобилната индустрия. Специалното е, че Subaru разчита ексклузивно и за дълго време на тези техники и се отказва от дизеловите модели или моделите със задвижване на две колела. Насищането с автомобили с боксерен двигател и задвижване на четирите колела обаче отваря пред японците възможността да разширят своята иначе конвенционална серия модели, която понастоящем е силно повлияна от кросоувърите, като произвеждат спортни версии с турбодвигатели. При комбитата тази традиция трябва да продължи Levorg, който Subaru донася в Европа за първи път през есента на 2015 г.

През 2014 г. Subaru произвежда турбокомбита в собствената си серия модели Levorg

В производствените си серии Legacy и Impreza от началото на 90-те години японците имат в програмата си пътнически модели с турбокомпресори, които излизат в продажба като WRX и STI, както и като спортни комбита. За разлика от стандартните петвратни модели с биещи на очи отвори за въздух на предния капак, WRX вариантите са на разположение в малки серии от Subaru в Япония. За престижа на марката обаче успешните рали автомобили, както и лимитираните версии, са от голямо значение. На този фон Subaru решава да разшири своята програма и да добави автомобили с мощни турбокомпресори в отделна серия модели и така да засили профила на спортните комбита.

С Levorg дизайнерите на Subaru реализират концепцията си за лайфстайл комбита

И при новата генерация петвратни турбомодели се запазва характерният отличителен белег на предшествениците – разположеният в средата на предния капак отвор. Това осигурява необходимото количество въздух за намиращия се отдолу турбокомпресор и от пръв поглед отличава Levorg от останалите модели на Subaru. Само при WRX лимузините, които отскоро също се появяват в самостоятелна производствена серия, все още се вижда този типичен отвор за въздух. За тази цел Subaru надгражда Levorg със спортни допълнения, като странични прагове, разширени вежди на калниците или спойлер на покрива. Заострената предница с вградена хромирана радиаторна решетка, както и разделената предна престилка с допълнителни прегради за фаровете за мъгла и мигачите трябва още повече да засилят динамичния изглед на Levorg. При поглед отзад стъпаловидните задни светлини със свързващата ги хромирана лента, както и двойната ауспухова система се вливат в контрастиращата задна престилка. Като цяло инженерите на Subaru успяват да реализират дизайн, който дава още по-силно излъчване на Levorg като лайфстайл комби.

Subaru предлага Levorg в три нива на оборудване

Почти година след представянето на Levorg на японския пазар спортното комби вече е на разположение в много европейски страни през есента на 2015 г. Новите автомобили пристигат на пазара в три нива на оборудване – Trend, Comfort и Sport, които обаче се различават само по няколко детайла. Така в по-комфортните варианти Levorg получава по-големи 18-цолови лети джанти от алуминиева сплав вместо 17-цоловите колела на базисните модели. Топ моделът по оборудване на Subaru е допълнен с електрически регулируеми кожени седалки, шибидах и декориран с цветни орнаментни шевове интериор. В допълнение на това производителят променя някои детайли в дизайна, като например радиаторната решетка и външните огледала. При основните характеристики за комфорт обаче няма разлика.

Системите за безопасност и подпомагане на Subaru Levorg

Така базовият модел Levorg вече може да се смята за добре оборудван, над средното равнище за своята класа. Това се отнася и за оборудването за безопасност, тъй като освен стандартните въздушни възглавници Subaru серийно монтира въздушна възглавница за коленете на шофьорското място, както и въздушни възглавници тип завеси както в предната, така и в задната част на пътническото отделение. Който обаче иска да се възползва от пълната гама системи за подпомагане на водача, трябва да избере нов или употребяван автомобил Levorg с оборудване Comfort или Sport. Само при тези версии Subaru инсталира серийно вече обичайните за тези класи допълнителни системи за подпомагане, при които радарни сензори наблюдават смяната на ленти и мъртвата точка. Доста необичайно за комби от средната класа е вградената в Levorg Trend и Sport система за подпомагане, която трябва да предпазва от инциденти при паркиране.

При Levorg се използва типичната за Subaru система за задвижване на всички колела

Както при повечето модели на производителя, с Levorg идва и разработеното от Subaru симетрично постоянно задвижване на всички колела. Производителят обещава по-добър баланс на тежестта със специалната конструкция на всички компоненти по продължение на надлъжната ос, което трябва да се отразява положително в държанието на пътя. В критични ситуации технологията на Subaru, наречена електронна система за динамичен контрол на автомобила, е в състояние автоматично да адаптира предавката и натискането на спирачката. Subaru отново остава верен на двигателя, като представя боксерно конструирани двигатели за Levorg. Те обаче са комбинирани с нова технология на трансмисията, което би трябвало да подчертае характера на Levorg като спортно комби. Една специална характеристика е, че при Levorg японският производител се отказва от версия с ръчна скоростна кутия.

При серията модели Levorg Subaru използва боксерни двигатели с автоматични скорости

От друга страна, на волана има на разположение лостчета за смяна на скоростите, което симулира държанието на шестстепенна ръчна скоростна кутия. Това трябва да осигурява оптимални скорости и икономия на гориво. Електрониката обаче оставя място и за по-спортен стил на шофиране – с настройването на две програми може да бъде повлияна реакцията на Levorg. 1,6-литровият боксерен двигател с турбокомпресор може да задвижи спортното комби Subaru с мощност до 125 kW (170 к. с.). Първоначално в програмата за Европа не влиза топ моделът на Levorg с 2,0-литров четирицилиндров двигател с мощност от 218 kW (296 к. с.).

"