Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
subaru-legacy-l-01.jpg

Subaru Legacy

Subaru Legacy Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Subaru Legacy, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Subaru Legacy е семеен автомобил, който се произвежда от 1989-а година. Целта на японската фирма е да направи достоен конкурент на Honda Accord, Toyota Camry и Nissan Altima за пазара в Северна Америка. По-луксозните варианти на Legacy пък се предлагат като алтернатива на Audi A4, Alfa Romeo 159 и BMW 3-та серия. През 1996-а вариант на Legacy с повдигнато окачване навлиза в SUV сегмента и се оказва неочакван успех, а през 2000-та година Subaru Outback се отделя като собствена марка. Legacy е уникален за класа си с това, че предлага 4x4 като стандартна опция и използва традиционния за Subаru боксер двигател. От началото на производството досега са направени над 4,000,000 бройки от автомобила. Първото поколение, което се появява на пазарите през 1990-а, слага край на много традиции на Subaru. Репутацията на фирмата е, че прави чудати автомобили, които не са нито луксозни, нито привлекателни. При Legacy обаче дизайнът е по-заоблен и аеродинамичен, а друга забележима промяна е, че резервната гума вече не е до двигателя (както е от 1966-а). Освен това е направен нов четирицилиндров двигател – Subaru EJ, който е осезаемо по-тих и мощен от предишните Subaru EА. Вариантите са четиривратен седан или комби с пет врати, с предно задвижване или опционално 4x4, като екстрите включват ABS и контрол на височината на окачването. Година по-късно на пазара излиза второто поколение, с променено шаси и тяло. От 1996-а 4x4 става стандартно за всички модели в САЩ (до 2012-а година), но за другите пазари е запазено и предното задвижване. За моделите в Европа в употреба влиза двигател на природен газ – 2.0-литров и 2.2-литров, освен това продължава да е наличен бензинов такъв с турбокомпресор. Най-големият проблем на тази генерация е вътрешно изтичането на масло от новия 2.5-литров двигател EJ25D DOHC след пробег от около 160,000 километра, което е нещо, което задължително трябва да се проследи внимателно при употребяваните автомобили.

Единственият модел в класа със стандартно 4x4

Третото поколение се появи през лятото на 1998-а с леко намалени дименсии. Двигателите варират от 2.0- до 3.0-литровия EZ30 боксер, като туин турбото, предлагано за предишния модел, още е налично за спортните версии. Всички модели са екипирани със симетрично 4x4, като Legacy е единственият автомобил в класа си, където това е стандартна практика. От това поколение надеждността е издигната в култ, така че то е за предпочитане при употребяваните автомобили. 2004-а е годината, в която на пазара излезе четвъртото поколение. По-високият профил и апетити на марката се допълват от факта, че Ланс Армстронг е използван като лице на Subaru, а Шерил Кроу изпълнява хита си Everyday Is a Winding Road в рекламите в САЩ. Шасито е по-твърдо за всички модели, а като външен вид и двигатели тези за Япония, Америка, Европа и Австралия се различават сериозно. Специално за германския пазар е разработен модел Ecomatic Autogas Hybrid (след 2007-а), който използва или R 2.0-литров, или i 2.5-литров двигател на природен газ. През 2008-а пък ексклузивно за Стария континент се появява нов дизел – четирицилиндров ЕЕ боксер, който върви в комплект единствено с петстепенна ръчна трансмисия. Обемът на багажника на комбито е 459 литра, но като се свият задните седалки става 1,628 литра, докато седанът събира 433 литра багаж. Петото поколение излезе през 2009-а в чест на 20-тата годишнина от първото Legacy. И по този повод Subaru сложи край на още традиции – прозорците вече не са без рамка. Добавени са много асистиращи системи, шасито е подобрено, също както и окачването. Двигателите за Европа са ЕЕ20 2.0-литров турбодизел, EJ20 2.0-литров или EJ25 с турбокомпресор (170 конски сили). Стандартно оборудване са круиз контрол, затоплящите се седалки и автоматичните чистачки. През 2015-а се появи и последната генерация Legacy – традиционно с поредните високи оценки за сигурност, максимален резултат на краш-тестовете и още по-привлекателен дизайн. Има и подобрени двигатели – по-мощни и с по-нисък разход.