Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
subaru-impreza-l-01.jpg

Subaru Impreza

Subaru Impreza Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Subaru Impreza, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Subaru Impreza е компактен автомобил, произвеждан от 1992-а година насам от Subaru. Impreza е наследник на Leone, като ЕА двигателите на Leone са заменени от по-новите EJ серии. Моделите са четиривратен седан и петвратен хечбек, като между 1995-а и 2000-а се предлага и купе. Основните версии са с четирицилиндрови боксер двигатели (от 1.5- до 2.5-литрови), докато по-ъпгрейднатите Impreza WRX и WRX STI са с турбокомпресори. Първото поколение е обявено на 22 октомври 1992-а и се предлага с и предно, и с 4x4 задвижване. Първите двигатели са 1.6-, 1.8- и 2.0-литров боксер, като по-късно гамата нараства с още три разновидности. След 1996-а двата малолитражни двигателя вече не се предлагат в Европа, но пък вместо тях е наличен 2.5-литров такъв. Моделите са купе с две врати, четиривратен седан и петвратен хечбек. Всички разновидности минават през външен фейслифт година по-късно, а през 1998-а е ред на промени в интериора – използва се таблото от Forester. Второто поколение излезе на пазара през 2000-а година – базирано е на сериозно модифицирана платформа на първото поколение, при това без особена разлика в силуета. Размерите са леко увеличени, което води до повишена стабилност. Обърнато е внимание и на сигурността на пътниците със стоманен пръстен около кабината (съответно и повишено тегло с 200 килограма). Основните двигатели са 1.5-, 1.6-, 2.0- и 2.5-литрови, като WRX и WRX STI моделите са с турбокомпресори на последните два. Тази Impreza е представена като „New Age“, но заради предните фарове критиците я наричат „око на буболечка“. Фейслифт през 2002-а реши проблемите – фаровете са по-правоъгълни, но пък разделянето на решетката на три през 2005-а доведе до доста противоположни мнения. При този фейслифт също има промяна по фаровете и стоповете, както и по броните. Както и при първото поколение, WRX и STI вариантите са налични в сериозен брой спецификации и огромен брой специални и ограничени модели. Те са за предпочитане при употребяваните автомобили, защото са по-бързи и по-повратливи. А и усещането при шофиране е забележително.

Край на две традиции

Третото поколение бе представено през април 2007-а, като тази версия е по-широка от предишната с 56 мм и е леко по-дълга. Тук Subaru се раздели с две от традициите си – светлините за паркиране на кормилната колона и за първи път прозорците имат рамки, за да бъдат намалени нивата на шум и вибрации. Сигурността на автомобила също е увеличена – електронният контрол е стандартен за много от пазарите. Краш тестовете носят изключително високи оценки и навсякъде Impreza получава пет звезди от пет възможни. Две години по-късно моделът минава през фейслифт, в който най-забележителното е новата решетка. WRX не се отличава по отношение на двигателя от предишния модел, но пък теглото е намалено и ускорението от 0 до 100 км/ч се постига за 5,8 секунди. Критиките са, че окачването е твърде меко и това кара Subaru да направи промени в моделите от 2008-а и 2009-а година, които естествено са избор номер едно при употребяваните автомобили Impreza. Един от малкото недостатъци е бавната реакцията на трансмисията, но пък той се компенсира от големия багажник и пространството в кабината. WRX STI от 2011-а година е наличен вече и с четири врати, като най-разпознаваем е големият заден спойлер. Дебютът на четвъртото поколение е през 2012-а, като то е оборудвано с новия FB двигател на Subaru. Новите модели са по-леки и харчат по-малко, като пространството в кабината е увеличено за повече комфорт. WRX моделите, които се появиха в края на 2014-а, са без Impreza в името. Освен това предницата и задните панели са уникални и нямат нищо общо с донорния основен модел. Двигателят също е различен – 2.0-литровият FA20F.

Триумфът в рали състезанията

Impreza има доста по-сериозен успех в рали състезанията, отколкото предишните автомобили на Subaru. Ари Ватанен завърши на второ място в дебютното състезание на фабричната Impreza, а първата победа дойде през 1994-а в рали Акрополис благодарение на Карлос Сайнц. Impreza донесе на Subaru три поредни титли при конструкторите в WRC (1995-1997) и титла при пилотите за Колин МакРей през 1995-а, за Ричард Бърнс (2001) и Петер Солберг (2003). Фирмата се оттегли от състезанията през 2008-а заради финансови затруднения, но през април 2010-а модифицирана версия на третото поколение WRX STI, шофирана от Томи Макинен, постави рекорд на Нюрбургринг – обиколка за 7:55 минути – най-бързо време в историята за автомобил с четири врати.