Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
smart-roadster-l-01.jpg

smart roadster

smart roadster Преглед

Виж подробен преглед на автомобила smart roadster, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Както се подразбира от самото наименование, Smart Roadster е компактна спортна кола, произвеждана от 2003-та до 2006-а година. При изработката му е използвана удължената база на вече популяризирания Fortwo, но за разлика от него, роудстърът предлага повече негативи, които бързо довеждат до прекратяването на модела.

Какво спря роудстъра от успеха?

Началото на 21-ви век е трудно за автомобилната компания Smart. Ексцентричният външен вид на автомобилите тепърва набира привърженици, но докато при возилата с чисто градско предназначение иновациите в дизайна са добре дошли, при класическите спортни модели това е почти тема табу. Първото впечатление, което оставя Smart Roadster у човек, не е респектиращо, а дори напротив. Малката кола прилича повече на детска играчка, отколкото на автомобил със състезателен дух. Преобладаващите пластмасови елементи по купето никога не са се харесвали в сегмента и е чудно защо от компанията са заложили точно на тях. Иначе по характеристики минито си е типичен представител на категорията – централно разположен двигател, монтиран в задния отсек, задно предаване и спортно окачване, оставящи впечатление за сериозен конкурент на долния дял от класа. Предлагат се два основни варианта на двуместната каросерия – купе с панорамен покрив и кабриолет. Двигателите биват два бензинови – 700 куб. см с мощност от 61 до 101 конски сили, както и битурбо версия с 1,4 литра обем и впечатляващи 170 конски сили, способни да развият 100 км/ч за точно 6 секунди, при това с разход под 8 литра на 100 км комбинирано. Наличен е един-единствен вариант на трансмисия – патентованият 6-степенен полуавтоматик, който оставя множество смесени чувства у потребителите. Състезателният дух е подсилен и с интериора, в който умишлено преобладават компоненти, познати от болидите от Формула 1. Може би най-силната черта на модела се крие именно там – много ергономия, изобилие от пространство в предния дял и изумителен комфорт за до двама пътуващи. Оборудването в малцината останали екземпляри на вторичния пазар включва богат набор от екстри – климатик, кожен салон, ABS, ESP и много други. На теория всичко звучи обещаващо. На практика обаче всякакви представи се сриват моментално, щом погледнем Smart Roadster. Положението се влошава дори още повече при първото потегляне. Огромната нестабилност на модела е породена от голямата мощ и несъразмерното, прекалено леко купе, което се накланя в различни посоки, а високата скорост в завои е недопустима, тъй като и най-лекото трепване може да преобърне автомобила. С втората и последна модификация са интегрирани известни подобрения, които също не оказват никакво влияние и компактният роудстър продължава все така да се лашка по пътя все едно е платноходка, зависима от посоката на вятъра.

Smart Roadster не е от добрите попадения

Ако все пак човек реши да се сдобие с такъв автомобил, е добре да се ориентира към екземплярите с по-маломощни двигатели, които не позволяват дотам висока скорост и донякъде лимитират риска от инциденти. И нищо чудно, че производството му е продължило само три години. Smart Roadster не може да се похвали и с евтина поддръжка. Повече от десетилетие от спирането на модела резервните части са все още порядъчно скъпи, а обслужването и почти невъзможните ремонти буквално закопават минито в дълбините на класациите за практични и ефективни коли.