Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
saab-9-3-l-01.jpg

Saab 9-3

Saab 9-3 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Saab 9-3, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Със считания днес за северна класика Saab 900 шведският автомобилен конструктор през 80-те години успява да се наложи като производител на модели с привлекателни в спортно отношение турбо двигатели, високи стандарти на безопасност и необичаен дизайн на каросерията. С това се свързва и растящото присъствие на Saab извън скандинавския пазар, при което особено значителна роля за експанзията на предприятието играе северноамериканския континент. След като шведите се оглеждат в края на 80-те години за партньор, американският концерн Дженеръл Моторс (GM) му предоставя производител, готов да вложи ноу-хау и капитал, за да участва в разработката на представеното второ поколение на Saab 900. Когато на дневен ред идва планирането на приемственика, шведите и американците си сътрудничат. Моделът среден клас се появява окончателно с ново име на пазара през 1998 г. – като Saab 9-3.

Saab 9-3 се конструира като лимузина, комби и кабриолет

Както при първото предходно поколение, Saab 9-3 се произвежда с различни форми на каросерията като лимузина, купе и кабриолет. По-скоро необичайното е, че производителят променя типичното название без да бъде представен изцяло променен модел. Saab 9-3 наподобява до най-малкия детайл на Saab 900. Едва с появата на второто поколение през 2002 г. се модернизира дизайнът на лимузините и кабриолетите. Най-важните нововъведения при това поколение: за пръв път има Saab 9-3 като комби. През 2008 г. следват версии със задвижване на всички колела за комбитата и лимузините. Програмата се допълва през 2009 г. с комби вариант със задвижване на всички колела, който е моделиран в стила на кросоувърите и който успява да улови и елементите на спортните джипове и комбитата.

Първият дизел на производителя влиза в действие при Saab 9-3 през 1999 г.

На европейските пазари Saab 9-3 се предлага от 1998 г. с четири моторизации с бензинов двигател. Пилотният модел разполага с агрегат в два литра обем, който предоставя на Saab 9-3 при версията без турбокомпресор 96 kW (131 конски сили). С турбо техниката същият двигател може да мобилизира максимално 151 kW (205 конски сили). Върховата моторизация представлява агрегат 2,3 литра със 169 kW (230 конски сили). Доставеният от дъщерната фирма фирма на Дженеръл Моторс (GM) – Opel – дизелов двигател може да бъде купен за пръв път през 1998 г. и предоставя на Saab 9-3 до 92 kW (125 конски сили).

Моторизациите на Saab 9-3 при второто поколение от 2002 г.

При второто поколение на Saab 9-3 от 2002 г. производителят залага отново засилено на турбо двигателите и се отказва от тях само при пилотния модел с 1,8 литра с 90 kW (122 конски сили). При върховата версия Saab 9-3 получава V6 агрегат с до 206 kW (280 конски сили). При дизелите в програмата в клас 1,9 литра обем има два двигателя с 88 kW (120 конски сили) и 110 kW (150 конски сили). При топ версията Saab 9-3 разполага с битурбо двигател с максимум 132 kW (255 конски сили).