- Начална страница
- Avtomobili
- Pontiac
- Pontiac GTO
Pontiac GTO Преглед
Виж подробен преглед на автомобила Pontiac GTO, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още
Актуални оферти за Pontiac GTO
-
Pontiac GTO Gasolina de 2-3 Puertas
€ 60 000,-- 1 100 km
- 06/1967
- 294 kW (400 к.с.)
- ретро
- - (Собственици)
- ръчна кутия
- бензин
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Търговец, ES-03440 Ibi -
Pontiac GTO Tempest Le Mans, 1967
€ 39 400,-- 999 999 km
- 07/1967
- 184 kW (250 к.с.)
- ретро
- - (Собственици)
- автоматик
- бензин
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Частно, DE-21509 Glinde -
Pontiac GTO tempest 2 deurs coupé
€ 22 950,-- 3 000 km
- 06/1970
- 243 kW (330 к.с.)
- ретро
- - (Собственици)
- ръчна кутия
- бензин
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Частно, NL-5491PK Sint-Oedenrode -
Pontiac GTO V8 428ci
€ 46 900,-- 162 km
- 01/1968
- - kW (- к.с.)
- ретро
- - (Собственици)
- автоматик
- бензин
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Търговец, FR-75016 Paris -
Pontiac GTO
€ 130 000,-- 177 637 km
- 01/1969
- - kW (- к.с.)
- ретро
- - (Собственици)
- ръчна кутия
- бензин
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Търговец, ES-41013 SEVILLA -
Pontiac GTO
€ 49 000,-- 158 771 km
- 01/1969
- 257 kW (349 к.с.)
- употребявани
- - (Собственици)
- автоматик
- бензин
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Частно, IT-51019 Ponte Buggianese -
Pontiac GTO
€ 19 900,-- 117 000 km
- 07/2005
- 298 kW (405 к.с.)
- употребявани
- 3 предишни собственици
- автоматик
- бензин
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Частно, DE-08115 Lichtentanne
Името Pontiac се свързва от 40-те години със спортно моторизирани модели на автомобилния концерн General Motors, преди той да се откаже от марката в рамките на преструктурирането на предприятието. В Европа Pontiac е познат от 60-те години, когато GM изпраща там като начало два спортни автомобила на тази марка. Един от тях е Pontiac Firebird, който първоначално е създаден през 1967 година като кабриолет и купе, както и представеният преди това през 1964 година Pontiac GTO, който се предлага в два варианта на шасито като купе и в една отворена версия с платнен или твърд покрив. Това първо поколение на Pontiac GTO се числи към съоснователите на ерата на американските автомобили тип „Muscle Car“.
През 2004 година Pontiac GTO преживява ново издание
Въпреки че тези мощни купета и кабриолети не са скъпи за закупуване в американската икономика, особено като се има предвид, че се водят като истински спортни автомобили и успешно се състезават с престижната европейска конкуренция, през 70-те години продажбите им потъват заради петролните кризи. След три поколения последният засега Pontiac GTO е произведен през 1975 година. Едно ново издание се появява за кратко в периода от 2004 до 2006 година, когато австралийското дъщерно предприятие на GM Holden пуска на пазара едно купе като наследник на Pontiac GTO, което се появява в Европа като вносен автомобил.
Моторите на Pontiac GTO
Характерни за историческите поколения на Pontiac GTO от 1964 до 1975 година са моторите с голям работен обем в осемцилиндровия клас. В базовата версия създаденият като купе и кабриолет Pontiac GTO получава през първите години до 242 кВт (329 к. с.). В следващите години основната мощност на Pontiac GTO е увеличена на 250 кВт (340 к.с.). Във втората производствена фаза от 1967 до 1973 година Pontiac GTO достига с моторното оборудване Ram Air до 280 кВт (381 к. с.). В третото поколение от 1974 година Pontiac GTO вече не се предлага като като кабриолет и е оборудван с един осигуряващ само 150 кВт (204 к. с.) V8 агрегат, за да изпълнява функциите на базов модел на Pontiac Grand Am. Наличното от 2004 година в САЩ модерно поколение на Pontiac GTO се произвежда от австралийското дъщерно предприятие Holden с V8 мотори, които се вграждат и в Corvette. На разположение са агрегати с две нива на работния обем от 5,7 и 6,9 литра. С по-малкия мотор Pontiac GTO достига мощност от 260 кВт (353 к. с.), а по-големият двигател осигурява на купето 300 кВт (408 к. с.).