Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
pagani-huayra-l-01.jpg

Pagani Huayra

Pagani Huayra Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Pagani Huayra, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Италианският производител на трактори и американският автомобилен мениджър Джон Делореан обичали да имат един по-различен персонален бекграунд. Но и двамата били ентусиасти във връзка със спортните коли и притежавали решимост да създадат по-добри автомобили от наложилите се вече производители. Дори когато успехът им при спортните коли бил под въпрос, хобито и амбицията на тези мъже допринесли автомобилната история да бъде обогатена с някои екстравагантни модели, които не биха могли да бъдат осъществени без силата на личния ентусиазъм и без визията, която да бъде отвъд общоприетото. В частта на спортните коли на бъдещето попаднал и аржентинският инженер Хорацио Пагани, който осъществил мечтата си за супер спортна кола като производител на малки серии автомобили в Италия с модел като Huayra.

През 2016 г. Pagani представили BС поколението на Huayra

Не е случайно, че аржентинецът Пагани намерил своето вдъхновение в родината на супер автомобила и изградил свой собствен завод в Модена. Защото и през 80-те години инженерът работил за Lamborghini, където възприел философията на амбициозните производители на автомобили в малки серии. Pagani допринесли с материални разработки за спортни автомобили и експериментирали с въглеродна пластмаса, която се използвала и при Lamborghini. С иновативните материали Pagani преследвали една цел: теглото на автомобилите трябвало да бъде намалено без да се губи стабилността и да се оптимизира ефективността. Този принцип бил водещ при разработването на Huayra през 2012 г. и представеният през 2016 г. наследник Huayra BC.

Huayra е органично развитие на Pagani Zonda

Въпреки че на автомобилния салон в Женева през 2016 г. Pagani наблегнали, че голяма част от каросерията е наново проектирана и всъщност е взета единствено покривната конструкция на първото поколение на супер автомобила, промените едва се разпознавали с изключение на допълнително инсталираната задна част на ВС модела. Едно органично развитие на дизайна принадлежало към философията на производителя. Така била разработена основната форма на двете поколения Huayra с представения през 1999 г. премиерен модел от моделната линия Zonda. За строените като купета или роудстери спортни коли Pagani измислили дизайнерска концепция, при която физиката давала основната форма на превозното средство. Тъй като нищо не могло да бъде променено във физиката и аеродинамичността играела голяма роля при Pagani, следователно в последващите модели като Huayra свободата била ограничена.

Поставеният в средата двигател определил формата на Huayra

Подобни размери за формата на Huayra били причинени от концепцията за задвижването. Поради балансираното тегло на автомобила инженерите на Pagani поставили на своя супер спортен автомобил двигател, разположен в средната част. По този начин било повлияно на разположението на купето, както и на предната и задна конструкция. Също така поставянето на двигателя в средната част било заявление, че Huayra и Huayra BC чисто визуално са обединени в програмата на Pagani. И никой не е очаквал със сигурност от шефа на компанията нищо при моделите наследници на Huayra: той е в подкрепа на модните тенденции при дизайна, които са съсредоточени върху ефективността и лекото тегло като продуктова философия.

С врати, отварящи се под формата на „крила“, Pagani поставил Huayra по ефектен начин на пазара

Основателят на италианската автомобилна компания бил наясно, че клиентите му не се интересували особено от физически факти и анализи, свързани с въздушното съпротивление. За тях на първо място имало значение качеството на крайния продукт, чиято изработка се извършвала ръчно във фабриката в Модена. Понеже с Huayra Pagani поел по пътя на луксозния клас автомобили, купувачите очаквали от Пагани и екипа му от физическите и конструктивни нужди да направи нещо забележително. Тези очаквания инженерите изпълнили с някои особености, които били доста редки в класа на супер спортните коли. Така Huayra и наследникът Huayra BC излезли на пазара с врати, отварящи се под формата на крило, които били закачени с панти на покрива и се отваряли нагоре, за да дадат достъп до седалките за пътниците. През 2012 г. за първи път произвежданата в малки серии Huayra се различавала значително от Zonda – Pagani се появил с обикновени врати.

С Huayra Pagani се появила с една хармонично интегрирана каросерия

Страничният дизайн могъл да бъде интегриран по-хармонично в каросерията чрез променената покривна конструкция и тази на вратите на Huayra. До преди това поставените въздушни отвори отстрани били заменени от Pagani от по-малки и закръглени отвори зад вратите. Задната част на автомобила запазила характерния си външен вид с широк завършек и четиристепенна изпускателна уредба, чийто ауспуси били поставени над ширината на колата и вентилационния отвор. Намирала се и външна престилка, под която били поставени дифузери. Технически особености: с цел да се увеличи налягането при високи скорости Pagani поставил в Huayra под предния капак електронни клапани.

През 2016 г. Pagani показали Huayra BC с намалено тегло

Благодарение на въглерода и пластмасата производителят успял да намали теглото на супер спортния автомобил до само 1.35 тона. Към това може да се прибави дължина от 4.60 м и ширина от близо 2 метра, с което Huayra била една от най-леките коли в своя клас. Чрез използването на благородния метал титан за системата за изпускане и един нов състав за оптически слабо променената каросерия инженерите на модела BC успели да смъкнат теглото до 1.2 тона. Тези промени не били видими, въпреки това Huayra от BC поколението съдържала един нов оптически акцент. Едно голямо задно крило, подобно на което сме виждали и при версиите на Zonda. Освен външната част бил преработен и доставеният V12 двигател. Вместо с 537 кВт (730 к. с.) Huayra BC могла да достигне до близо 800 к.с. Шансовете двата варианта на Huayra да могат да се сравняват със своите характеристики не били големи. Поради строгата политика на Pagani за производство в ограничени бройки супер спортните автомобили рядко могли да се намерят нови. И на пазара за употребявани коли екзотичните автомобили се появяват изключително рядко.