Преминете към основното съдържание
Nissan Navara

Високопроходимост и лукс: Nissan Navara

Само допреди десетилетие никой не асоциираше покупката на пикап с нещо различно от грубовата външност и голям товарен капацитет. Но с навлизането на модели като Nissan Navara автомобилната индустрия отгърна нова, невиждана страница в своята история. Японският пикап прави своята премиера през 1997 г. и веднага става любимец на търсещите голяма кола с почти неограничени възможности. Предлага се във варианти с 2 или 4 врати, а местата в каросерията достигат до 5 на брой. В базовата си версия разполага със задно предаване, а срещу малко доплащане на вторичния пазар се намират и екземпляри със система за задвижване на всички колела.

Новият стандарт в товарните компакти

Като пряк конкурент на вече придобилите популярност модели като Mitsubishi L200 и Toyota Hilux за Nissan Navara не остава нищо друго, освен да гони техните стандарти, а защо не и да ги подмине. И до голяма степен го прави още в самото начало. Тежкият един тон пикап първоначално не блести с иновативен външен вид, но аеродинамичните форми и изключителната здравина на купето няма как да бъдат подминати. Интериорът също може да се похвали с ненадмината надеждност и качествена изработка, а комфортът за пътниците е невиждан до този момент в тази категория. Използваните двигатели са 2.4 (148 к. с.) като единствен представител на бензиновите, както и 2.5 dCi (133 к. с.), и 3.0 TD (148 к. с.) при дизеловите, всички от които достъпни единствено с 5-степенна ръчна трансмисия. И трите агрегата вършат отлично своята работа и задвижват по всевъзможни терени дори напълно натоварения пикап. Японската сила личи дори при френския мотор, а ефективността и надеждността са безпрекословни. С дебюта на второто поколение Nissan Navara от 2005 г. настъпва и новата ера в историята на компактните товарни автомобили. Дизайнът подчертава истинската същност на колата – безмилостен звяр с луксозна обвивка, за който няма невъзможни неща. Порасналият по размери пикап разполага с още повече пространство, както в пасажерската част, така и в товарния отсек. Комфортът при пътуване е съпоставим с този на висок клас SUV, а високопроходимостта му е ненадмината. Базовото оборудване е присъщо по-скоро на бизнес лимузина – кожен салон, двузонов климатроник и мултимедийна система с навигация и MP3 плейър са само част от екстрите, които се предлагат по подразбиране във возилото. Единственият двигател тук е 2.5-литровият Dci турбодизел със 174 конски сили, който ускорява от 0 до 100 км за малко над 11 секунди, а разходът на гориво е равен на 8.5 литра на 100 км – впечатляващо за товарен автомобил. През 2010 г. моделът претърпява внушителен фейслифт, подчертаващ все по-силно неговата безпощадна натура и безкомпромисно качество. По-обемистите и модернизирани брони в съчетание със 17” или 18” алуминиеви джанти пасват идеално на агресивния пикап. Дизеловият мотор вече притежава цели 190 к. с., а на хоризонта се появява и трилитровият петролен шестак със своите 231 конски сили, а скоростните кутии биват 6-степенни ръчни или автоматични. Пет години по-късно от Nissan официално обявяват излизането на третата и последна до момента генерация на Navara, разполагаща единствено с 2.3-литровия френски турбодизел – 2.3 dCi със 160 или 190 конски сили, както и 4х4 система като вариант за задвижване.

Разумният избор

Nissan Navara е може би най-добрият пикап в средния клас до този момент. Себестойността му като нов или втора ръка е относително голяма, като същото важи с пълна сила за поддръжката и експлоатацията, но колкото и клиширано да звучи, за качеството се плаща. За сметка на това безпрецедентната здравина напълно компенсира иначе високата цена. Проблеми не са известни в нито едно от поколенията, а животът както на каросерията, така и на двигателите е почти вечен. При евентуална покупка трябва да се търсят главно козметични забележки, които така или иначе се появяват в един или друг момент при употребяваните автомобили.