С Nissan Hypermini японският конструктор Nissan пробва в края на 90-те години все още неособено много разработената до този момент техника на електрическо задвижване при конструирането на превозни средства в класа на най-малките автомобили. Основният проблем на това поколение електрически автомобили: батериите са големи и тежки, не съхраняват достатъчно енергия, за да бъде осигурен необходимият обхват. Със съзряването на пазара на мощните и по-компактните литиево-йонни батерии разработчиците имат същевременно възможността и да замислят своя сериен модел с електрическо задвижване в по-голяма, що се отнася до бройките, серия: Nissan Leaf. В края на 2010 г. компактният автомобил с пет места празнува своята премиера в Япония. До 2012 г. Nissan Leaf бива въведен на пазарите в Европа. Началото на превозното средство с нула вредни емисии веднага бива обвързвано с даването на награда. Nissan Leaf бива титулуван за автомобил на годината и така се превръща в първия електрически автомобил, който получава това отличие.
Nissan Leaf би трябвало да измине до 160 километра със зареден акумулатор. След това батериите трябва да се заредят седем часа с традиционен ток или половин час с т.н. „силен ток“. Важно да се знае: данните за обхват трябва да се приемат като средна стойност. Действителният обхват на електрическия автомобил зависи както от външни фактори като температура, така и от експлоатацията на нуждаещи се от ток системи в превозното средство – като климатик например. В най-добрия случай Nissan Leaf успява да измине по време на различни тестови пропътувания по време на пробната си експлоатация между 222 и 47 километра. Бордовият компютър информира шофьора на Nissan Leaf непрестанно за оставащия капацитет на акумулатора, така че при съответстващата инфраструктура да може да бъде зареден своевременно с ток.
Nissan Leaf разполага с над 190 клетки на акумулатора с литиево-йонен конструктивен вариант, тежащи около 300 килограма и вградени по пакети под пода на превозното средство. Предимството на разположението: теглото въздейства на разпределението на точките на тежестта и по този начин положително и на стабилността при пътуване. Освен това не се ограничава и пространството на багажника, при което в Nissan Leaf има на разположение 330 литра за запълване. За акумулаторите на Nissan Leaf производителят дава гаранция от осем години или 160,000 километра. Недостатък на техниката: според броя на зарежданията е ограничена продължителността на живота на батериите в периода на въвеждане на пазара на около 10 години.
Електрическият двигател предоставя на Nissan Leaf до 80 kW (109 конски сили) на разположение. Така първият конструиран в голямо по количество серия Е автомобил достига според условията на шофиране между 145 и 160 километра. От място тежащият около 1,5 тона Nissan Leaf ускорява до 100 км/ч за около 11.3 секунди.