Преминете към основното съдържание
Nissan Leaf

Електрическият автомобил Nissan Leaf идва през 2011 г. в Европа

С Nissan Hypermini японският конструктор Nissan пробва в края на 90-те години все още неособено много разработената до този момент техника на електрическо задвижване при конструирането на превозни средства в класа на най-малките автомобили. Основният проблем на това поколение електрически автомобили: батериите са големи и тежки, не съхраняват достатъчно енергия, за да бъде осигурен необходимият обхват. Със съзряването на пазара на мощните и по-компактните литиево-йонни батерии разработчиците имат същевременно възможността и да замислят своя сериен модел с електрическо задвижване в по-голяма, що се отнася до бройките, серия: Nissan Leaf. В края на 2010 г. компактният автомобил с пет места празнува своята премиера в Япония. До 2012 г. Nissan Leaf бива въведен на пазарите в Европа. Началото на превозното средство с нула вредни емисии веднага бива обвързвано с даването на награда. Nissan Leaf бива титулуван за автомобил на годината и така се превръща в първия електрически автомобил, който получава това отличие.

Обхват на Nissan Leaf

Nissan Leaf би трябвало да измине до 160 километра със зареден акумулатор. След това батериите трябва да се заредят седем часа с традиционен ток или половин час с т.н. „силен ток“. Важно да се знае: данните за обхват трябва да се приемат като средна стойност. Действителният обхват на електрическия автомобил зависи както от външни фактори като температура, така и от експлоатацията на нуждаещи се от ток системи в превозното средство – като климатик например. В най-добрия случай Nissan Leaf успява да измине по време на различни тестови пропътувания по време на пробната си експлоатация между 222 и 47 километра. Бордовият компютър информира шофьора на Nissan Leaf непрестанно за оставащия капацитет на акумулатора, така че при съответстващата инфраструктура да може да бъде зареден своевременно с ток.

Техника на акумулатора на Nissan Leaf

Nissan Leaf разполага с над 190 клетки на акумулатора с литиево-йонен конструктивен вариант, тежащи около 300 килограма и вградени по пакети под пода на превозното средство. Предимството на разположението: теглото въздейства на разпределението на точките на тежестта и по този начин положително и на стабилността при пътуване. Освен това не се ограничава и пространството на багажника, при което в Nissan Leaf има на разположение 330 литра за запълване. За акумулаторите на Nissan Leaf производителят дава гаранция от осем години или 160,000 километра. Недостатък на техниката: според броя на зарежданията е ограничена продължителността на живота на батериите в периода на въвеждане на пазара на около 10 години.

Мощности на Nissan Leaf

Електрическият двигател предоставя на Nissan Leaf до 80 kW (109 конски сили) на разположение. Така първият конструиран в голямо по количество серия Е автомобил достига според условията на шофиране между 145 и 160 километра. От място тежащият около 1,5 тона Nissan Leaf ускорява до 100 км/ч за около 11.3 секунди.