Търсене на употребявани автомобили Mercedes-Benz CLA в AutoScout24

Mercedes-Benz CLA

Това е, което прави Mercedes-Benz CLA

Mercedes-Benz C117 било първото поколение от въведената през януари 2013 г. нова CLA класа. Дори и класификацията се различавала от общоприетото наименование на Daimler с едно „W“ за референтния номер (например W176 или W246), особено при новата А-класа (от 2012 г.) и при В-класата (от 2011 г.). Само с тези два автомобила Mercedes-Benz CLA се делял като трети модел на Daimler, противно на традицията при новата технология за задвижване на предните колела. На 15 януари 2013 г. CLA бил представен за първи път в рамките на седмицата на модата на Mercedes-Benz, десет дни по-късно започнало производството във фабриката Кечкемет в Унгария, а от средата на април 2013 г. моделът бил наличен в Европа. Особено впечатление прави приплъзването при вятър на Mercedes CLA: със стойност от само 0,23 никое друго превозно средство в света не се „приплъзва“ толкова леко при вятър, както С117. От въвеждането си Mercedes-Benz CLA разполагал с четири различни двигателя, всеки от които разполагал с четири цилиндъра. Бензиновите двигатели се предлагали с две нива на мощност, дизеловите двигатели били единични. Най-слабият двигател бил M270 DE 16 AL: 1,6-литров с директен инжекцион и турбо компресор при CLA 180 достигал 90 кВт (122 к. с.) при 200 оборота, при CLA 200 двигателят достигал 115 кВт (156 к. с.) и 250 нютон метра. Също така с M270 DE 20 AL имало два варианта: като CLA 250 със 155 кВт (211 к. с.) и широко известният от новата A-класа мощен AMG вариант – CLA 45 AMG. Моделът се управлявал чрез своите 265 кВт (360 к. с.) и със своето серийно задвижване на всички колела и максимални обороти от 450 нютон метра. От страна на дизеловия двигател стои един OM651 DE 18 LA със 100 кВт (136 к. с.) с обем от 1,8 л под формата на CLA 200 CDI. По-мощният OM651 DE 22 LA със своя обем от 2,2 л достигал мощност от 125 кВт (170 к. с.) и със своите обороти от 350 нютон метра се приравнявал към CLA 250. Oт гледна точка на потреблението всички модели се движили между четири и шест литра на 100 километра, нормата за емисии Euro 6 била изпълнена при всички варианти.

Това е донесъл като технология Mercedes-Benz CLA

Отпред има класическа Макферсън пружина на оста на CLA, а отзад – новоразработено четиристепенно окачване. Тази система на окачване е налична при по-спортния вариант CLA 45 AMG, при всички други модели купувачът трябвало да доплати няколко евро отгоре. При автоматичната скоростна кутия имало като избор съединител с двойно предаване от Daimler – при по-мощните бензинови и дизелови представители – директно от завода, а при по-слабите – срещу определена сума. Тук в серийно производство билa създаденa нова трансмисия с шест степени, което обещавало намалено съпротивление и увеличаване на комфорта чрез занижена работна сила.

Това е, което носи Mercedes-Benz CLA като оборудване и комфорт

Относно безопасността на Mercedes CLA – тя е голяма, както човек е свикнал да очаква от Mercedes-Benz. Освен това към новата класа принадлежи система за предупреждение „Attention Assist“, която досега се е била използвала при моделите от по-висок клас. Когато така нареченият Collision Prevention Assist се активирал при скорост от 200 км/ч, ако сблъсъкът е неизбежен, се активирало и автоматичното спиране в случай, че шофьорът не реагира навреме. При по-ниски скорости шофьорът бивал предупреден от радарно базираната система чрез визуални и звукови сигнали.