Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
lotus-elise-front

Lotus Elise

Lotus Elise Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Lotus Elise, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Роудстърът не се нуждае от оборудване за комфорт, даже и от сгъваем таван. Достатъчно е той да е малък, лек и пъргав и да предлага на водача комфортна позиция за сядане само малко над височината на пътя. С тази минималистична философия легендарният британски производител на роудстъри – от Triumph, през MG и до Lotus – налага имиджа на открития двуместен автомобил от Англия. Докато конкуренцията прави стъпка назад от чистия роудстър след кризи и смени на собствеността, придобитият през 1994 г. от малайзийската компания Proton производител Lotus решава да предложи поне един компромис в своята гама от модели. В допълнение на Lotus Seven като оригинален роудстър, който се предлага като кит-кар от края на 50-те години, вече са създадени луксозните купета като Lotus Esprit или Elite. С Lotus Elan обаче в програмата остава класически роудстър, разработен въз основа на кит-кар сериите. Като техен наследник, плод на изцяло нова разработка, производителят представя през 1996 г. конструираният в стил тарга открит двуместен автомобил Lotus Elise.

Комбинацията от материали прави Lotus Elise най-бързия олекотен автомобил

Дългият 3,72 метра спортен автомобил с подобните си на шест очи заоблени предни светлини е компактен и някак си безопасен с цялостната изработка на каросерията, характерна с извивки и арки. Съгласно традицията на роудстърите инженерите имат предвид тежестта на превозното средство при проектирането на Lotus Elise. Още от 60-те години британците са смятани за специалисти, що се отнася до оформянето на спортни каросерии от подсилени с фибростъкло пластмаси. Подобна смес от материали, която трябва да гарантира стабилност и лекота, те използват и при Lotus Elise. Една особеност е, че частите от фибростъкло и алуминий не са използвани само в конструкцията на каросерията, а и в шасито. Накрая роудстърът тежи малко над 720 кг благодарение на тази технология на производство.

Двигателите на първата генерация Lotus Elise

Lotus Elise не се нуждае от задвижване с изключително много конски сили, тъй като е олекотен. Произведеният през 1996 г. базов модел Elise S1 идва с доста скромния 90 kW (122 к. с.) средно разположен двигател. Две години по-късно Lotus Elise 111S получава по-мощна версия със 107 kW (145 к. с.). В допълнение се произвеждат в малки серии модели с подсилено шаси и по-устойчива каросерия. Върховият модел от тези специални серии е Lotus Elise Sport с мощност 141 kW (192 к. с.) и максимална скорост 222 км/ч.

Нов дизайн и нови двигатели за Lotus Elise от 2000 г.

Докато произвежданата до 2000 г. първа генерация Lotus Elise има доста скромно спортно излъчване, втората генерация на спортния автомобил, влязла в производство за първи път през същата година, е представена в поразителна форма. Вместо кръгли предни светлини предницата на роудстъра вече е белязана от фарове под формата на тесни елипси и от широки полукръгли вентилационни отвори под предното стъкло. От двигателите са на разположение освен произвеждания до 2006 г. базисен модел Elise 111 с 90 kW (122 к. с.) и една S версия със 116 kW (158 к. с.), както и топ моделът Lotus Elise 111R със 141 kW (192 к. с.).

С Lotus Elise SC през 2007 г. на пазара излиза първият модел с компресор

През 2007 г. с Lotus Elise SC идва първият модел от серията с компресор, който става новата върхова версия на пазара. Произвежданият с алуминиев таван автомобил успява със своите 163 kW (222 к. с.) да вдигне от 0 до 100 км за 4,6 секунди и достига максимална скорост над 233 км/ч. Lotus Elise SC консумира средно 8,2 литра (196 г/км CO2). През същата година е представен нов базов модел на Lotus Elise S с мощност от 100 kW (136 к. с.), който ускорява от 0 до 100 км за 6,3 секунди и достига максимум до 207 км/ч. По данни на производителя потреблението на Lotus Elise S е 7,6 литра комбинирано със стойност на въглеродните емисии от 179 г/км.