Преминете към основното съдържание
Jeep Renegade

Renegade е представен през 2014 година като базов модел на Jeep

Когато италианският производител Fiat оповестява през 2009 година своето решение да закупи дялове от американския производител Chrysler и по-късно да го изкупи изцяло, много наблюдатели на пазара са сигурни, че зад тази стратегия стои най-вече идеята да се отворят северноамериканските пазари за италианските марки на концерна. Най-вече спортно насочената и непредставена в САЩ и Канада от много време дъщерна марка Alfa Romeo може по този начин да бъде международно позиционирана. Въпреки това шефът на Fiat Серджио Марчионе има съвсем друго предвид след извършеното през 2014 година пълно сливане. Вместо да изкара на предни позиции собствените си традиционни марки, той залага на ефектa от обединението, който допринася чрез използването на съвместно създадени или новоразвити платформи. От една страна, сега от американците в Европа идват вече успешно въведени модели с логото на марката на Fiat Lancia. От друга страна, италианците осигуряват производствени платформи, които могат да се използват за компактни модели на Chrysler. На тази основа международен екип разработва за принадлежащата към Chrysler марка Jeep един малък офроуд автомобил с обозначението Renegade, който трябва да бъде позициониран като нов базов модел на Jeep и да се възползва от имиджа на американския офроуд специалист. Renegade е пуснат на пазара през 2014 г. и е първият автомобил на Jeep, който е създаден с технологии на Fiat.

Jeep Renegade споделя технологични компоненти с версията Х на Fiat 500

Технологичната основа за производството на Jeep Renegade осигурява на пуснатата няколко месеца преди въвеждането на малкия офроуд автомобил дълга версия на Fiat 500, която се произвежда едновременно с Renegade под името Fiat 500L. Въпреки общата производствена платформа, компактният Jeep получава един изцяло собствен външен вид, който е насочен към типичните характеристики на оформлението, с които са известни моделите на историческата американска марка от въвеждането на първите военни автомобили Willys MB през 40-те години. Интелигентно изключваща се технология за двойно предаване и безброй функции за комфорт дават да се разбере, че Jeep иска с Renegade да акцентира върху ежедневната употреба на един модерен SUV в класа на компактните офроуд автомобили.

Renegade се приближава до типичния дизайн на Jeep

В офроуд автомобила с вид на SUV не се вижда, че Jeep Renegade носи в себе си гените на Fiat. За базовия модел на легендарната офроуд марка конструкторите разработват дизайн, който се отличава с много типични характеристики на Jeep. Така осигуреният с една безкомпромисна ъгловато конструирана каросерия Renegade се отличава с характерната висока охладителна решетка на всички Jeep, която се разпознава със седемте правоъгълни отвора и два кръгли фара. Най-малкият модел на марката не се отказва и от ъгловато изработените като при големите офроуд автомобили Jeep калници. Освен това има и високо разположена предна броня с малка престилка, която се грижи за наклона при офроуд изкачване. Същата цел изпълнява предпазната кора под багажника, чието багажно отделение е затворено с голям капак. Особеност в задния изглед: квадратните светлини, разположени като звезда, позволяват на Renegade да свети с особена светлина и също поставят специални акценти в детайла. Същото важи и за моделите с шибидах, който за малкия Jeep е конструиран с два елемента, които могат да се отстраняват заедно и да бъдат прибрани в багажника. Така се получава усещане за кабриолет даже за пасажерите на задната седалка на петместния автомобил, който напомня с тази подвижна конструкция на покрива за легендарните Jeep с платнено покритие.

Jeep създават Renegade като офроуд автомобил с профил за градска употреба

Въпреки че марката Jeep традиционно се концентрира върху модели, които притежават характеристиките на истински офроуд автомобили, за американците е ясно, че профилът на един Jeep за употреба в ежедневието трябва да отговаря на съвсем други изисквания. Затова при работата по разработването на компактния Jeep се набляга на комбинирането на градската приложимост с офроуд способности. Затова Renegade определено трябва да се предлага в базовото ниво на оборудване с обикновено предно предаване. Въпреки това маркетинговите стратези не искат да се откажат напълно от двойното предаване, дори и при базовия си модел. Затова те разработват икономична технология за версиите с двойно предаване, при която действащото за всички четири колела задвижване се включва само тогава, когато тягата го прави наистина необходимо. Освен това в малкия Jeep могат да бъдат избирани различни програми за управление, които позволяват проходимост при различни условия на настилката като пясък, кал или сняг, ако не е избрана автоматичната настройка. Предимство на интелигентно настройващото се предаване на четирите колела: разходът на гориво на Renegade може да бъде намален в сравнение с автомобилите с постоянно двойно предаване.

Дизеловите и бензиновите мотори на Jeep Renegade

За моторите на Renegade конструкторите използват двигатели на главния концерн Fiat, който осигурява на разположение на базовия модел на Jeep своя MultiJet дизелов мотор. В употреба влизат дизелови автомобили с 2,0 литра работен обем, които достигат в основната версия с предно предаване до мощност от 88 кВт (120 к. с.) и постигат среден разход на гориво от 4,6 литра (120 г/км CO2). Освен това Jeep предлага Renegade като дизел със 103 (140 к. с.) и 125 кВт (170 к. с.), които при тестовете дават разход между 5,1 и 5,9 литра дизел. CO2 емисиите се движат в диапазона от 134 до 155 г/км. Като бензинов автомобил с 1,4 литра работен обем Renegade присъства в програмата в две различни нива на мощност от 103 (140 к. с.) и 125 кВт (170 к. с.). Тук комбинираният разход на гориво се движи между 6,0 и 6,9 литра, което отговаря на стойност на въглеродните емисии от 140 и 160 г/км. С изключение на най-малкия дизел, всички мотори отговарят на изискванията на стандарта Euro 6. Особеност при избора на предавки: за всички версии със задвижване на всички колела има на разположение освен серийната ръчна шестстепенна скоростна кутия и опционален автоматик с девет степени.

Jeep Renegade се предлага в четири версии на оборудване

За своя базов модел Jeep предлага четири версии, които се различават по отношение на оборудването и офроуд проходимостта. Оптимизиран за използване като офроуд автомобил е Renegade Trailhawk, който осигурява висок клирънс, специални брони за изкачване на големи наклони, както и една подсилена защита на автомобила отдолу. Вариантите Limited и Longitude се различават най-вече по броя вградени функции за комфорт и помощни системи, към които в пълното ниво на оборудване се включват парктроник, круиз контрол с контрол на скоростта и автоматична система за потегляне. В базовия вариант Jeep рекламира своя компактен градски офроуд автомобил под името Renegade Sport.