Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
jaguar-f-pace-front

Jaguar F-Pace

Jaguar F-Pace Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Jaguar F-Pace, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

"

От 2016 година луксозната марка автомобили Jaguar напредва със своя първи SUV в надпреварата: Jaguar F Pace (вътрешно наименование Jaguar X761) е първият модел на британския производител в тази категория и е представен за първи път през септември 2015 г. на изложението IAA във Франкфурт. Базиран на концептуалната разработка Jaguar C-X17 от 2013 година, F-Pace трябва да се конкурира с отдавна съществуващите представители на SUV VW Touareg II, BMW X5, Audi Q5 и Porsche Cayenne. Производството се намира на историческо място в завода на Jaguar Land Rover в английския град Солихул, където по това време се появява и първият Land Rover. Производителят създава по този начин според собствените му данни около 1300 нови работни места. Доста ниският за SUV коефициент на съпротивление от само 0,34 показва, че зад новия високопроизводителен кросоувър, както го наричат британците, стои значителна работа по разработването и дизайна, която е била вдъхновена най-вече от Jaguar F-Type. Още при моделите Jaguar XE и Jaguar XF се доказва иновативната концепция от алуминиева архитектура, фарове с нов дизайн и впечатляващо извит преден капак, така че F-Pace също показва много подобни черти. Ценово моделът стартира от 42 390 евро и стига до 84 350 евро за моделa S – цената варира двойно при едни и същи шасита според нивото на оборудване.

При навлизането на пазара през 2016 година са планирани пет двигателя, всеки с по четири вентила на цилиндър, които включват три дизелови и два бензинови мотора. Дизеловият сегмент се състои от един 2-литров мотор, който се предлага или със задно предаване или с двойно (AWD), както и един трилитров агрегат с двойно предаване на колелата.

Независимо от задвижването, редовият четирицилиндров мотор на Jaguar F-Pace 2.0 Diesel осигурява до 132 кВт (180 к. с.) при 4000 об/мин и постига между 1750 и 2500 об/мин максимален въртящ момент от 430 Нм. На пътя това си личи в ускоряването от нула до сто за 8,9 секунди (при AWD 8,7 секунди), като разходът на гориво според производителя е под пет литра на 100 километра. И вариантът със задно предаване, и този с двойно предаване разполагат с турбокомпресор с променлива геометрия, но първият излиза заводски с ръчна шестстепенна скоростна кутия, докато при AWD серийно се вгражда осемстепенен автоматик от ZF (ръчната скоростна кутия при него може да бъде получена по желание). Типичен за двойното предаване е малко по-високият разход на гориво от 5,3 литра на 100 километра (в сравнение със задното задвижване на колелата), както и по-високите с 10 г въглеродни емисии от 139 г/км. Максималната скорост е еднаква и за двата варианта – 208 км/ч.

Jaguar F-Pace 3.0 Diesel AWD използва шестцилиндров мотор, при който, за разлика от двулитровите модели, цилиндрите са V-образно разположени. Освен това тук работят два паралелни и последователно включващи се турбокомпресора, така че моделът достига до 221 кВт (300 к. с.) при 4000 об/мин и разполага с висок въртящ момент от до 700 Нм – постигнат също и чрез осемстепенния автоматик на ZF. По отношение на постиженията при управление това задвижване ускорява от нула до 100 км/ч за 6,2 секунди и постига доста по-високата максимална скорост от 241 км/ч. Въпреки това трицилиндровият дизел се задоволява със само шест литра на 100 километра, което дава стойност на въглеродни емисии от 159 г.

Сега за двата бензинови варианта с двойно предаване, които се различават много малко един от друг: и двата използват един трилитров агрегат с шест цилиндъра с V-образно разположение, както и един Twin-Vortex компресор. Единствените две разлики могат да бъдат открити само в мощността, която при „по-малкия“ бензинов вариант на Jaguar F-Pace 3.0 Supercharged AWD достига до максимум 240 кВт (340 к. с.), а при по-големия Jaguar F-Pace S AWD – до 280 кВт (380 к. с. – и двете при около 6500 об/мин), и в ускорението от 0 до 100 км/ч в рамките на съответно 5,8 и 5,5 секунди. Въртящият момент от до 450 Нм при 4500 об/мин, максималната скорост от 250 км/ч, разходът на гориво от 8,9 литра на 100 километра, както и въглеродните емисии от забележителните 209 г на километър са еднакви за двата модела – а също и осемстепеният автоматик, който произлиза от ZF.

Технологиите на Jaguar F-Pace

Амбиции за офроуд употреба F-Pace показва чрез своята проходимост във вода от 53 сантиметра и чрез двойното си предаване. Последното може да бъде променено чрез един компактен разпределител с маслено охлаждан многодисков съединител в рамките на 165 милисекунди от чисто задно предаване, за да бъде разпределянето на въртящия момент в съотношение 50 на 50. За да може моделът да се справя с нестабилни настилки като кал и сняг, британците му дават няколко помощни системи за контрол на управлението, например системата „Adaptive Surface Response“ (ASR) и системата „Adaptive Surface Response“ (ASR), които освен всичко друго предотвратяват затъване.

Оборудване на Jaguar F-Pace

Jaguar F-Pace идва до купувачите с новата увеселителна система на Jaguar InControl Touch Pro, заедно с голям 10,2-инчов капацитивен дисплей. Навигационната система е обучаема и може да помни много предварително зададени маршрути, като пътя до работа например. Над допълнителния 12,3-инчов монитор с настройки се прожектира 3D визуализация на картата директно от навигацията. Системите за безопасност са много и включват асистент при потегляне, адаптивно ограничение на скоростта и дори асистент за разпознаване на пешеходци или дори на собствената бдителност. Пространството, което предлага, също е голямо, което се вижда още при тройната задна седалка, която се сгъва в съотношение 40 на 20 на 40 – тук лесно могат да се съберат трима възрастни, без да си бутат лактите. Леко смаленото задно стъкло е компенсирано от камерата за движение назад.

Всички пакети с оборудване се основават на наречени типично за марката линии Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport и S. В допълнение през първата година се предлага особено ексклузивно оборудваният топ модел """"First Edition"""", който се оборудва изключително и само с шестцилиндров мотор (бензинов или дизелов). Интериорът на този специален модел е съдаден с високо качество, панорамният покрив идва включен без доплащане, а външната боя се предлага в специални цветове като Caesium Blue, Halcyon Gold, Rhodium Silver и Ultimate Black.

"