Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
fiat-punto-l-01.jpg

Fiat Punto

Fiat Punto Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Fiat Punto, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Fiat Punto е супермини автомобил, произвеждан от италианската компания от 1993-а насам. Punto има вече три поколения, като третото бе маркетирано като Grande Punto между 2005-а и 2009-а и Punto Evo между 2009-а и 2012-а, когато бе върнато името Punto. Това е и един от най-продаваните модели на Fiat с над девет милиона бройки. Обявяването на Punto е през септември 1993-а, като новият автомобил трябва да наследи застаряващия Fiat Uno. Punto печели наградата за автомобил на годината в Европа за 1995-а, като изпреварва Volkswagen Polo само със 78 точки. Вариантите са тривратен или петвратен хечбек, както и двувратен кабриолет. Основните варианти при двигателите са 1.1- и 1.2-литрови бензинови агрегати и 1.7-литров дизелов такъв. 1.2-литровият двигател всъщност има три разновидности. Първата е в Punto ELX 75 и е със 75 конски сили, докато втората е в Punto ELX 85 с 86 конски сили. Третата е с 60 конски сили и в крайна сметка заменя 1.1-литровият двигател, който е с 54 конски сили. Първото поколение има и спортна версия – 1.6-литров 128 SOHC двигател с 88 конски сили, като през 1997-а той е заменен от 1.2-литровия FIRE двигател, използван в ELX 85 и конските сили падат до 86. Върхът на сладоледа обаче е 136 PS 1.4 GT (134 конски сили), който използва модифициран вариант на 128 SOHC двигателя, който задвижва Fiat Uno Turbo Mk II и ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,9 секунди и има максимална скорост от над 200 км/ч. Кабриолетът се появява на пазара през 1994-а година и се произвежда до 1999-а, като от него са направени около 55,000 автомобила. Второто поколение Punto бе обявено през септември 1999-а. Макар и запазвайки дизайна и формата на оригинала, стилът е съвсем различен, а шасито и интериорът са минали сериозна промяна. Освен това, за да бъде отпразнуван стогодишният юбилей на Fiat, Punto стана първият автомобил от десетилетия насам с оригиналната кръгла емблема. 1.1-литровият и 1.4-литровото турбо отпаднаха от списъка с двигатели, така че бейсик модела бе оборудван само с 1.2-литров бензинов двигател с осем или 16 клапана, които произвеждат съответно 60 и 80 конски сили. Дизеловият вариант бе 1.9-литров агрегат. Във вариантите на това Punto има два спортни модела – с 1.2-литров 16 цилиндров двигател и с 1.8-литров HGT, който може да достигне скорост от 210 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,0 секунди. Голямото подобрение тук спрямо Punto GT обаче е в контрола върху автомобила. В началото на 2003-а Fiat отпразнува слизането на петмилионния Punto от производствената линия, а по-късно през годината се появи и фейслифт на второто поколение със сериозни промени в екстериора и двигателите, а кръглата емблема на Fiat кацна и на задния капак. Точно тези модели са за предпочитане на пазара на употребявани автомобили, защото не се повреждат толкова често.

Без развитие

Grande Punto – третото поколение Punto се появи на бял свят през 2005-а. Автомобилът е базиран на GM Fiat Small платформата и макар че моделът споделя доста неща с предшественика си, шасито и тялото са изцяло различни. Бензиновите двигатели са Fiat 1.2-литров и 1.4-литров Fire, както и 1.4-литров StarJet, а дизеловите са четири различни MultiJet (два 1.3-литрови и два 1.9-литрови, сменени в края на 2008-а с 1.6-литров MultiJet). По отношение на сигурността Grande Punto получи пет звезди от пет възможни на краш тестовете на Euro NCAP за пътниците и три звезди от четири възможни за защита на пешеходците. Punto Evo – фейслифт версия на Grande Punto бе представен през 2009-а. Evo има два различни двигателя 1.3-литров второ поколение MultiJet дизел и 1.4-литров бензинов агрегат с MultiAir технология. Три години по-късно Fiat върна оригиналното Punto като име с два нови двигателя – 0.9-литров бензинов twinair турбо с два цилиндъра и 84 конски сили и 1.3-литров MultiJet II дизел (84 конски сили) със старт/стоп система. Тази версия има и различни предни и задни брони, както и нови алуминиеви джанти. Интериорът също е подобрен с нови материи. Във вариациите вече е наличен и Punto Van, базиран на модела с три врати, който е предвиден за малки, леки товари. На пазара на употребявани автомобили има доста предложения за Punto, но големият проблем е, че след 2005-а автомобилът не се променя и развива, а конкуренцията в лицето на Volkswagen Polo и Ford Fiesta го прави доста успешно.