Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
fiat-multipla-l-01.jpg

Fiat Multipla

Fiat Multipla Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Fiat Multipla, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Отношението към Fiat Multipla е от два вида – или се влюбваш от пръв поглед, или го заклеймяваш като най-грозния автомобил в историята. Multipla е компактен ван, произвеждан от италианската фирма между 1986-а и 2010-а. Multipla е базиран на Brava, но е по-къс и по-широк. Автомобилът разполага с два реда от по три седалки, докато всички конкуренти до 2004-а, когато излезе Honda FR-V, са с по две седалки отпред. И както е случаят с много от модерните машини на Fiat, Multipla използва името на по-ранен модел на компанията – вариант на Fiat 600, произвеждан през 50-те и 60-те години. Ексцентричен и винаги привличащ погледите, Multipla побира колосално количество товар. Задните три седалки могат да се свалят, което осигурява и огромно пространство за багаж – от 430 литра до безкрайните 1,900 литра при изваждането на задните седалки. Автомобилът обаче има и други достойнства – великолепна видимост за водача и добър контрол на пътя. Освен това заради ширината си от близо 2,100 милиметра е стабилен при завоите, но маневрирането по тесни градски улички може да е проблем. Multipla е базиран на Tipo Due платформата, която се използва и от Fiat Brava/Bravo и Fiat Marea. Основните двигатели са редови четирицилиндрови 1.6 литра бензин или смесени (с метан, пропан и бензин). Дизелът е 1.9-литров JTD (до 2006-а) или Multijet (със своите 120 конски сили той е най-мощният за модела). Трансмисията за всички е ръчна петстепенна. Модификациите със смесени двигатели обаче са много търсени на пазара на употребявани автомобили и не се намират лесно. Тези с Multijet също са добър избор – Common Rail двигателят е тих и с нисък разход на гориво. Разликата според различните нива на оборудване е минимална. SX (Dynamic при по-късните модели) има климатик и повечето системи за сигурност, докато ELX (Eleganza при по-късните модели) идва с алуминиеви джанти, клима контрол и електрическо управление на задните прозорци. Любопитен момент е, че при по-късните модели средната предна седалка може да бъде заменена с хладилник.

Наградите за грозното пате

Макар и според мнозина с ужасно грозен дизайн, точно с него Multipla си спечели изложба в Музея на модерното изкуство в Ню Йорк. Освен това взе приза за автомобил на годината (1999-а) на Top Gear, както и същевременно наградата за най-грозен автомобил на същата телевизионна програма. Списанието Top Gear също я оцени подобаващо – Multipla бе семеен автомобил на годината в четири поредни години (2000 г. – 2004 г.). И всичко това заради лудия, но без никакво съмнение смел дизайн. Multipla се продава много добре в Италия, но на другите пазари не е толкова успешна. Това кара Fiat да направи фейслифт през 2004-а, като оригиналният външен вид е заменен с по-консервативен такъв. Всъщност толкова консервативен – нови фарове, нов капак, по-нормални брони, че чак изглежда скучен и анонимен и няма как да предизвика противоположните реакции на оригиналния модел. Версиите след фейслифта са и препоръчителни на пазара на употребявани автомобили, защото дават по-малко дефекти. При покупка задължително трябва да се проверят спирачната система, предното окачване и трансмисията. Освен това – всякаква електроника, като най-често се развалят бутоните за прозорците. По отношение на сигурността Multipla получава само три звезди при краш-тестовете от Euro NCAP, което е доста скромно, но тук си личи по-високата възраст на автомобила в сравнение с конкурентите от Opel Zafira и Renault Scenic. Машината на Fiat разполага само с две въздушни възглавници, но ABS-ът е стандартен. Те имат предимство и по отношение на интериора – този на Multipla е от по-твърда и по-евтино изглеждаща пластмаса, докато този на съперниците е по-привлекателен и на по-високо ниво.