Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
ferrari-f12-side

Ferrari F12

Ferrari F12 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Ferrari F12, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Двигателите с оптимизирани мощности V12 принадлежат към постоянната програма на италианския производител на спортни автомобили Ferrari като моторизация на действащите върхови модели с кратко прекъсване в началото на 90-те години. Премиерата на първото поколение на тези двигатели е през 2011 г., когато конструкторът представя своето четириместно купе със задвижване на всички колела Ferrari FF. Паралелно с Gran Turismo започват дейностите по разработката на традиционно задвижващ се двуместен модел, който да продължи дизайнерския стил на предшественика си Ferrari 599 и за чиято моторизация италианците увеличават още един път представителната мощност на V12 агрегата. По този начин през есента на 2012 г. представеното като Ferrari F12 berlinetta купе се превръща в новия символ на мощност на производителя. Ferrari F12 се счита при своето въвеждане на пазара за най-бързото, произвеждано в серийното производство, превозно средство, което е напускало монтажните халетата в Maranello до този момент.

Дизайнът на Ferrari F12 подчертава неговата претенция за върхов модел

Своята претенция за върхов модел Ferrari F12 berlinetta документира, за разлика от предшественика си – Ferrari 599, чрез своята по-агресивно моделирана каросерия. На предната ѝ част доминира, разположена почти на цялата обща ширина на превозното средство, достигаща до около 1.94 метра, предна броня с широка решетка. Тесните, разтеглени към вътрешността на предницата фарове дизайнерите от Studios Pininfarina са пренесли за сметка на това без никаква промяна от предходните модели на производствената серия. На задната част на Ferrari F12 се набиват на очи уголеменото задно стъкло и хромираните двойни ауспуси от двете страни на уредбата за изгорели газове.

По-компактни размери и намалено тегло за F12

С дължина от цели 4.62 метра и намалена на 1.27 височина Ferrari F12 идва с по-компактни размери, за разлика от конструирания през 2012 г. модел купе Ferrari 599. Също така и колесната база за новото поколение на двуместния модел е намалена с три сантиметра и вече е 4.72 метра. Предимство на тази по-компактна конструкция: двигателният блок и местата на седалките могат да бъдат разположени по-дълбоко, така че да се оптимизира разпределението на теглото. Освен това при F12 могат да бъдат спестени почти 60 килограма тегло, което се отразява добре на представянето на купето и същевременно се забелязва и положителната страна при стойностите на разхода.

Мощности на шофиране при Ferrari F12

Превъзходните мощности на шофиране при F12 конструкторите успяват да реализират на базата на двигател с висока мощност с конструктивен тип V12, който може да предостави на двуместния модел от Маранело максимална мощност от 544 kW (740 конски сили). 6.2-литровият двигател при това развива максимален момент на въртене от 690 Nm. Заедно с вградена кутия с двоен съединител със 7-степенна полуавтоматична трансмисия Ferrari F12 може да ускори от нула от сто километра за 3.1 секунди. Скоростта от 200 км/ч от място купето достига в рамките на 8.5 секунди. Върховата скорост се подава от производителя като 340 километра в час.

Старт/Стоп автоматика за Ferrari F12

Въпреки че данните за разхода на спортните коли на Ferrari F12 са от второстепенно значение за купувача, инженерите в Маринело се опитват да достигнат при техните нови разработки не само по-добро представяне, но и по-добри стойности на разхода. Благодарение на електронното управление на двигателя със Старт/Стоп автоматика разходът на гориво на Ferrari F12 успява да се свали, за разлика от предхождащия модел, с почти една трета – с около 15 литра за 100 километра (350 г/км вредни емисии CO2).