Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
default-banner-l-01.jpg

Ferrari 488 GTB

Ferrari 488 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Ferrari 488, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

"

Всъщност корените на Ferrari като дизайнер на състезателни автомобили се дължат на факта, че разположената в италианския град Маранело компания се съсредоточава в продължение на много години върху производството на спортни автомобили с мощни дванайсетцилиндрови двигатели. Междувременно обаче за шефа на компанията Енцо Ферари е въпрос на чест да отказва други концепции за двигателите. Докато през 40-те години големите V12 машини все още са необходими за постигането на желаните върхови постижения, оттогава насам технологията се развива значително. Междувременно по-малки агрегати с по-малко цилиндри успяват да задоволят взискателните шофьори. Синът на Енцо отдавна доказва това на пистите с предложения от него V6 двигател в края на 50-те години. Догматичността на основателя на компанията във връзка с V12 двигателите дори застрашава Ferrari с опасността да затъне в икономически трудности. Това се дължи на факта, че парите за състезателната програма на компанията първо трябва да бъдат спечелени най-вече от продажбата на модели, предназначени за пътищата. Така по-евтините шест и осемцилиндрови двигатели дават възможност за покачване на стойността на продажбите. Чрез отскоро използваната втора марка Dino производителят най-накрая развива експеримента да предлага на пазара серийни модели с шест и осем цилиндъра. Традицията на тези базови модели на Ferrari утвърждава 488 GTB, с което италианците започват своята нова програма за превозни средства с V8 двигатели през 2015 г. Технически особености: 488 GTB принадлежи към малкото купета, в които Ferrari вгражда двигатели с турбокомпресори.

488 GTB се смята за знак на почит на Ferrari към V8 класиките от 70-те години

По време на въвеждането му на пазара през 2015 г. във фирмата отдавна се водят горещи вътрешни дискусии относно разширяването на палитрата на моделите с V8 версия. Купетата 488 GTB и техните предшественици заемат място в каталозите за нови автомобили на Ferrari редом с V12 върхови модели и стават неразделна част от програмата. Икономическото значение на спортните автомобили с шестцилиндрови двигатели става ясно още в средата на 70-те години. Произведените през 1976 г. първи V8 спортни автомобили на производителя изведнъж от Dino официално стават Ferrari и също получават името и запазената марка на компанията. Представеният през 1975 г. осемцилиндров модел с обозначение 308 GTB се превръща в бестселър и се произвежда почти десет години само с малки модификации. Като употребявани автомобили купетата дори придобиват статута на класика от 70-те години. С въвеждането на моделите от серията 488 италианците признават важността на първите успешни Ferrari V8 автомобили: спортното купе получава традиционното обозначение GTB и отявлено се рекламира като израз на почит към кръглата 30-годишнина от излизането на серията 308.

Дизайнерски заемки от исторически модели Ferrari при 488 GTB

Познавачите на историческите модели Ferrari незабавно разпознават стилови елементи при 488, които отдавна отличават GTB от серията 308. Една дизайнерска заемка от историческите модели Ferrari са отворите за въздух в силно моделираните калници зад вратите, които са визуално подчертани дори по-силно при 488 с помощта на сплитер. Забележителен триъгълен прорез в горната част на вратите добавя още един забележителен детайл в дизайна на плоската едва 1,20 метра каросерия на купето. Благодарение на тези трикове дизайнерите са в състояние да отведат оптимално въздушния поток към отворите, водещи към отделението за двигателя отзад. Със своя наклонен напред преден капак и конструкция на тавана, напомняща за сплескан капак, дългото почти 4,57 метра и около 1,95 метра широко 488 GTB заимства типичните характеристики на дизайна на своята класа.

При 488 GTB Ferrari смесва иновативни и типични за марката елементи на дизайна

При поглед отпред е поразяваща визията на проектираните от Ferrari за модела 488 предни фарове, които са линейно издължени почти до предното стъкло. В горната част на фара производителят инсталира LED технология за дневни светлини, състояща се от 20 отделни елемента. Стъклена конструкция с подобна форма производителят представя още през 2009 г. при предшественика Ferrari 458. По-дългогодишна традиция е употребата на стъклен капак за средно разположения двигател отзад, който дава възможност да се хвърли един поглед към V8 агрегата и същевременно служи като задно стъкло. Задницата е доминирана от дифузьора, който се простира чак до престилката с два вградени ауспуха, както и от характерните за марката кръгли задни светлини, поместени в черен отвор. При оптичното доминиране на дифузьора, стъкления капак и дългите прорези за задните светлини спойлерът е едва забележим деликатен завършек на задницата на 488. Като цяло тази GTB генерация се оказва проект, при който дизайнерите на компанията комбинират добре познатите форми на спортно купе от луксозната класа с отличителни за марката стилови елементи, заимствани от исторически модели Ferrari с доразвити и подобрени детайли от предшественика.

С технически иновации Ferrari иска да подобри управляемостта на 488 GTB

Който иска да усети големите иновации при 488 GTB на пистата, непременно трябва да направи тест драйв с неговия директен предшественик. Конструкторите отбелязват, че са успели да намалят подемната сила на 488 почти наполовина в сравнение с Ferrari от серията 458. Това трудно се забелязва отвън. Отговорната за това технология, с изключение на двойния преден спойлер, е скрита под обновения под, както и в задницата. Там инженерите вграждат в дифузьора електронно контролирани клапи, които се отварят автоматично при по-високи скорости и така увеличават силата на притискане. С такива трикове 488 GTB трябва да е по-стабилен на пътя, както и по-управляем за по-неопитните водачи на Ferrari.

Ferrari вгражда в 488 GTB V8 средно разположен двигател с турбокомпресори

За факта, че водачите на 488 GTB може да попаднат в екстремни ситуации, особено когато карат бързо своето Ferrari, се грижи разположеният направо зад седалките средно разположен V8 двигател. Нетипично за производителя е, че комбинира вградения в 488 осемцилиндров двигател с два турбокомпресора. В тази конфигурация V8 агрегатът на GTB е в състояние да осигури мощност до 670 kW (492 к. с.). За сравнение Ferrari 458 Italia с V8 двигател без компресор изостава значително от своя наследник с максимална мощност от 419 kW (570 к. с.). И дори специалната версия на 458 постига едва малко над 600 к. с. При спринта обаче олекотената версия Speciale е в състояние да се мери с по-тежкото 488 GTB от новата производствена генерация – и двете купета на Ferrari достигат от 0 до 100 км/ч само за три секунди.

"