Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
ferrari-458-l-01.jpg

Ferrari 458

Ferrari 458 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Ferrari 458, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Ferrari 458 Italia е наследникът на популярния F430. Моделът е представен за пръв път през 2009 г. на ежегодното автоизложение във Франкфурт и типично за марката представлява скъпо двуместно спортно купе с изразен агресивен характер и футуристично излъчване.

Спецификации на модела

На пръв поглед почти идентичен с този на предшественика си, дизайнът на Ferrari 458 Italia е по-усъвършенстван от всякога. В проектирането му са заимствани технологични принципи от Формула 1, с които моделът става първият такъв по рода си. Придържайки се към традициите, италианските гиганти за пореден път залагат на Pininfarina за екстериора, а в създаването на вътрешното пространство активно участие взима самият Михаел Шумахер – няма по-добър начин да направиш състезателна кола от този един истински шампион да участва в нея. В интериора успешно е пренесено усещането за помещаване в болид, а почти хоризонтално разположените седалки в комбинация с леснодостъпните компоненти правят така мечтаната връзка между шофьор и кола реалност. Суперавтомобилът се задвижва от централно разположен 4,5-литров 8-цилиндров двигател с мощност 570 конски сили, който предлага ускорение от 0 до 100 км за малко над 3 секунди и достига максимална скорост от 325 км/ч. Благодарение на съвременните технологии, използвани при изработката му, V-образният мотор освен с тяга може да се похвали и с изненадваща икономия, снижавайки разхода на гориво до 13,3 литра при смесено шофиране. Предавателната кутия разполага със система с два съединителя, позволяваща точно и светкавично превключване на седемте предвидени скорости. До този момент 458 Italia е най-олекотеният автомобил до момента, а сцеплението е допълнително подобрено със свръхаеродинамичната форма на купето. Патентованите системи за блокаж на диференциала и тракшън контрол на компанията издигат стабилността на по-високо ниво, с помощта на което се постига до 32 процента по-добро ускорение при завои. Интригуващо е и чувството за значително по-висока скорост от действителната, което вероятно се дължи на впечатляващия коефициент на ускорение. Спирачният път е драстично намален благодарение на четирите вентилирани керамични спирачки, подсилени допълнително с карбон.

Другата страна на суперавтомобила

За съжаление обаче въпреки блестящите си параметри и благородно потекло Ferrari 458 Italia се слави и като злополучен автомобил, чийто грешки са допуснати не от кой да е, а от самите производители. Така например са известни случаи на пожар при 10 от първите продадени екземпляри. Причината, довела до инцидентите, се оказва лепилото на подкалника, което при високата температура, породена от триенето на гумите и асфалта, започва да пуши, а в някои случаи възниква дори огън. За щастие от италианската компания бързо поемат отговорност и заменят дефектиралите автомобили с чисто нови. И точно когато всичко се нормализира, се открива нов проблем, този път в двигателя. Множество собственици съобщават за внезапно блокиране на мотора, виновникът за което се оказва коляновия вал. От Ferrari за пореден път действат непоколебимо за отстраняване на неизправностите, но въпреки всичко остава един въпрос. Как марка с такова име и реноме си е позволила допускането на такива фрапантни грешки при изработването на един от топ моделите си? И докато за някой това може да е незначително, за много хора означава само черна точка в актива на една иначе брилянтна компания.