Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
dodge-charger-l-01.jpg

Dodge Charger

Dodge Charger Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Dodge Charger, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

С разработения в началото на 60-те Coupé Dodge Charger дъщерната компания на ChryslerDodge – се обърнала към групата от предимно млади шофьори, които искали да придадат на живота си някаква нотка на бунт чрез автомобили с агресивен дизайн и голяма мощност. Заедно с конкурентни модели като например Ford Mustang, Pontiac Firebird или Camaro на производителя Chevrolet, Dodge Charger оставил своя отпечатък върху епохата на автомобилния клас, скоро обобщен под названието Muscle Cars.

С малко тунинг Dodge Charger се превръща в състезателна машина

Като цена по-евтини от спортни автомобили и като размери по-скоро компактни по американските стандарти, Muscle Cars се отличават преди всичко чрез бързо ускоряващи 8-цилиндрови мотори и големи по обем цилиндри, които с малко тунинг познания лесно могат да се уголемят. Така и Dodge Charger се е превърнал в идеалния състезателен автомобил за града и за по-големи разстояния. С Charger и представения скоро след това Super Bee, наричан още Challenger, Dodge е приел цяла редица от спортни купета в своята програма и е осигурил спортния профил на марката Dodge в рамките на концерна Chrysler.

Автомобилите Dodge Charger, произведени до 1972 г., са класически автомобили

Първите поколения на Dodge Charger, преди всичко топ моделът Charger R/T със своите украсителни линии, олицетворявали в най-чист вид така наречените Muscle Cars с непроменящата се през годините охлаждаща решетка и форма, все по-подобна на тази на спортен автомобил. Затова и моделите с година на производство до 1972 г. се считат от почитателите на този жанр за класически не само в Щатите, но и в Европа, и при подходящи грижи могат да стигнат до високи цени. Първата половина на 70-те години на миналия век е била едновременно кулминация и край на една автомобилна епоха. Hemi двигателите със 7-литрови цилиндри се оказали все по-неактуални, а поддръжката им – твърде скъпа. Освен това и ревностните почитатели на Muscle Cars остарели и започнали да се глезят с комфорт. Реакцията на Dodge била да усмирява постепенно мощността на автомобила от типа Coupé, който пък отвътре все повече заприличвал на големите Sportcoupés. Но продажбите намалели и през 1978 г. производството на Dodge Charger като Sportcoupé спряло за сметка на Dodge Magnun.

През 80-те години компактните автомобили Dodge получават етикета Charger

През 80-те години Dodge използвали легендарното име Charger вече само за да придадат разпознаваем облик тъкмо на компактния клас автомобили Dodge Omni. Моделите с по-мощен мотор, спойлери и спортно шаси дори били предлагани като Charger Shelby, въпреки че дори представената през 1985 г. турбоверсия едва достигала до не съвсем рекордните 109 кВт (148 к.с.). Да залепиш етикет Muscle Car на малки коли като базисния модел на Charger в онези години, чийто 4-цилиндров двигател достигал до 47 кВт (64 к.с.), не се оказало много успешна маркетингова стратегия. Производството на компактния Charger спряло през 1987 г.

През 2005 г. Charger се появява отново като лимузина с 8-цилиндров двигател

След почти 20 години, едва през 2005 г., производителят отново представя нов модел под старото име Charger. В това поколение обаче едновремешното Sportcoupé се е превърнало в лимузина с 4 врати, която получила типичния модерен Dodge облик с високо разположения охладител, а дизайнът ѝ приличал на Chrysler 300C, с който Charger споделял едно и също място на производство. За спортното минало все пак напомняла мощността на двигателя на топ модела Dodge Charger SRT, който отново бил 8-цилиндров и предлагал 317 кВт (431 к.с.).