Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
default-banner-l-01.jpg

BMW 525

BMW 525 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила BMW 525, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Bild BMW 525 BMW

BMW 525

BMW 525 е след BMW 520 вторият модел от петата производствена серия на BMW, която идва на пазара. BMW 525 бива експортирано за първи път от предприятието в Динголфинг в средата на 1973 г. Това е почти една година след представянето на новата моделна серия, която затвърждава славата на производителя от Мюнхен като конструктор на спортни превозни средства горен среден клас. В началото баварците оборудват тяхното BMW 525 с двигател със 106 kW (145 конски сили) с шест цилиндъра. Този двигател бива сменен с по-мощен агрегат със 110 KW (150 конски сили). Реконструиран и снабден със спортен двигател, BMW 525 се предлага от 1974 г. като първото превозно средство от петиците в M версия. Дъщерното дружество за моторни спортове на BMW увеличава мощността на 3-литровия двигател на тези първи M5 модели на 132 kW (180 конски сили). Заради покачващото се търсене M моделите започват да се произвеждат от 1980 г. в по-големи на брой количества и така се превръщат в съставна част на програмата на BMW.

Спортен лукс и нови технологии за опазване на околната среда при BMW 525e

В средата на 80-те години баварците се решават да изкарат на пазара петицата с пищно оборудвани лимитирани модели. Наред с BMW 525i с двигател M30 от първите конструктивни години, новото BMW 525e идва в търговските мрежи през 1984 г. То не се различава единствено само със спортния си волан, дамаска от велур и топлоизолационен стъклопакет от BMW 525i, а получава също така и друг двигател с 90 kW (122 конски сили). В тази си версия моделът от 1985 г. принадлежи към серията на първите петици с имената BMW 535 и BMW 525, които получават катализатор и изпълняват всички условията на нормата Евро 1.

BMW 525 е първият задвижващ се с всички колела модел от серията на петиците

При производствената серия E34 през 1987 г. BMW променя не само външното излъчване на своята 5-а серия по образец на 7-а серия моделите от горния клас. В края на 80-те години новоразработените версии на BMW 525 преобръщат безусловно цялостната програма на петиците. След като преди това при BMW 524 се предлага един единствен дизелов модел, баварците откриват в по-голяма степен икономичните дизелови двигатели и предлагат от 1991 г. също и BMW 525td като турбодизел с 85 kW (115 конски сили), както и като BMW 525tds със 105 kW (143 конски сили). Освен това същата година се появява в салоните за продажби в търговските мрежи и първото комби BMW 525 Touring с дизелов и бензинов двигател. А нововъведенията продължават да се множат. BMW представя през 1991 г. първите лимузини и комбита със задвижване на всички колела като BMW 525ix. От превозните средства с двигател със 141 kW (192 конски сили) и 24 вентила въпреки това не успяват да се продадат даже 10,000 бройки и биват задраскани от програмата. До 2003 г. BMW 525 са налични в Германия, след това с бензинови двигатели със 192 конски сили, както и като дизели с названията BMW 525 tds със 105 kW (143 конски сили) и BMW 525d със 120 kW (163 конски сили).

С BMW 525 се възвръща задвижването на всички колела като xDrive

Отнема доста време, почти до средата на 2000 г., докато BMW включи отново версията със задвижване на всички колела в програмата на петиците. Назованата от производителя вече като xDrive техника е налична при BMW 525 от този период с бензинов и дизелов двигател при версиите на комби и лимузините и е със задвижване на всички колела, а при петиците я има само за модел BMW 530.