Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
default-banner-l-01.jpg

Audi RS5

Audi RS5 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Audi RS5, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Откакто инженерите на предприятието Audi и Porsche се обединяват през 90-те години, за да замислят заедно спортните модели за марката от Инголщадт, още по-мощните Audi RS принадлежат, наред с Audi S, към програмата на дъщерната фирма на VW. Audi RS е олицетворението на върховия модел на различните моделни серии и междувременно се предлага и в компактния клас като Audi RS3 Sportback. В началото са налице различни етапи на разработване на RS само за комбитата в средния клас. На по-късен етап производителят оборудва също и лимузините, кабриолетите и роудстърите Audi TT с двигатели с увеличени мощности и спортно пригодени каросерии.

През 2010 г. на пазара идва Audi RS5 като топ модел купе

След като предприятието от Инголщадт след десет години конструктивна пауза на първото Audi купе пуска на пазара отново купе модел, баварците не се колебаят дълго, за да предложат на клиентите купе и в новата производствена серия Audi A5 спортна версия на серийния модел с две врати. С наличното от есента на 2007 г. Audi S5 производителят започва със своята програмна офанзива: в началото на 2009 г. е в движение кабриолетът Audi S5, а само една година по-късно следва представянето на версията Audi A5 като спортен модел с пет врати (Sportback). В началото на 2010 г. фирмата от Инголщадт представя окончателно своето купе топ модел от производствената серия като първото Audi RS5.

Динамичен дизайн за спортния модел Audi RS5

Динамично очертаното купе на Audi изглежда така сякаш има спортни амбиции: високата решетка е придържана от два големи по размер въздушни отвора, а двата конструктивни елемента са прикачени от конструкторите с матово полиран алуминий. Допълнителна особеност на Audi RS5: самата решетъчна част с ромбоидна форма на радиаторната решетка е подчертана с матирано черно лаково покритие. Поставените подкалници и задният дифузер подчертават динамиката на спортния модел. Още на пръв поглед се разпознава задният спойлер на Audi RS5, който автоматично се отваря при високи скорости, за да се погрижи за високото контактно налягане.

V8 двигател с 450 конски сили за Audi RS5

Както най-тежкия модел на Audi S5, Audi RS5 получава V8 агрегат с 4.2 литра обем, с който мощността се усилва още един път. За сравнение: докато Audi S5 трябва да се задоволи с 260 kW (354 конски сили), Audi RS5 може да вдигне до максимално 331 kW (450 конски сили). Това е забележимо предимно при по-добрите стойности на ускорение. В по-ниския клас на мощност агрегатът задвижва купето за по малко от пет секунди до 100 км/ч от място. От друга страна, оборудваният с Quattro задвижване на всички колела Audi RS5 се нуждае само от 4.6 секунди, за да се ускори.

Бързо превключване, по-малък разход при Audi RS5

За своето представяне Audi RS5не трябва да благодари само и единствено на експлоатацията на конските сили на своя двигател. При върховия модел инженерите залагат повече на 7-ходовата трансмисия. Това позволява да се редуцира времето за превключване на скоростите, за разлика от традиционната ръчна 6-ходова трансмисия, която е монтирана в купето Audi S5. Друго предимство при наречения като Audi S-tronic: разходът на Audi RS5 може да бъде вместен в стойност от средно 10.8 литра (252 г/км CO2 вредни емисии).