Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
vw-polo-l-01.jpg

Volkswagen Polo

Volkswagen Polo е супермини автомобил, произвеждан от 1975-а насам. Продава се във варианти хечбек, седан и комби. Polo се простира вече в пет поколения и през 2010-а спечели наградата за автомобил на годината. От него са продадени над 12 милиона бройки по цял свят, а свързаните с него модели на Volkswagen Group са Škoda Fabia, SEAT Ibiza и Audi A1. Polo винаги е приличал и се е усещал като по-малък Golf, но в това няма нищо лошо, нали? Първото поколение всъщност е ребрандирана версия на Audi 50 и се произвежда до 1981-а. Разликите са минимални – Polo е по-евтин и без особено много екстри, но се продава доста по-добре. През 1977-а излиза Polo Derby – който е почти идентичен с тривратния хечбек Polo с тази разлика, че е двувратен салон. Mk1 е наличен с три различни двигателя, всичките бензинови, четирицилиндрови – 895 кубиков, 1093 кубиков и 1272 кубиков (използван за Polo Derby, Audi 50 и Polo GT). През 1979-а е време за фейслифт – броните стават пластмасови, а решетката и таблото са променени. Кръглите фарове на Derby са заменени с квадратни, за да прилича повече на Jetta. Второто поколение е представено през октомври 1981-а, като най-голяма разлика е наличието на трети вид кабина – с почти вертикален заден прозорец. През 1983-а Polo празнува първия си милион произведени автомобили от вида, но в сектора се появява нова конкуренция – Austin Metro, Ford Fiesta, Fiat Uno и Peugeot 205, което кара Volkswagen да изпробва различни нововъведения. Например: компресор за GT G40 версията, по-ефикасен бензинов двигател Formel E (1.1-литров до 1983-а, 1.3-литров след това) и ранна версия на стоп/старт система за двигателя. През 1986-а се появява и първият дизелов мотор – 1.3-литров, редови, четирицилиндров, който през 1990-а е заменен с 1.4-литров. През тази година Mk2 минава и през фейслифт – екстериорните промени включват квадратни предни фарове, по-големи стопове и брони. Освен козметичните разлики, има и модификации по шасито, окачването и спирачките. Надеждността и качеството на производство правят Polo един от най-добрите автомобили от тази ера. Освен това колите оцеляват доста по-дълго от тези на конкуренцията, заради което са предпочитани на пазара на употребявани автомобили.

Изцяло нов модел

Третото поколение излезе през 1994-а и е изцяло нов модел (на ново шаси) и е налично в хечбек версия с три или пет врати. Платформата е споделена със SEAT Ibiza Mk2 и макар че таблото и двигателите са същите, на външен вид автомобилите са напълно различни. Добавени са 1.0-, 1.4- и 1.6-литрови бензинови двигатели, също както 1.9-литров (с и без турбо компресор). Седанът и комбито всъщност са ребрандирани версии на SEAT Córdoba, пуснат по-рано същата година на пазара, с леки козметични промени – различна предна и задна броня и фарове. Същата платформа споделя и Volkswagen Caddy 9K. През 1995-а бе пуснат GTI модел за горещия хеч сегмент – 3,000 автомобила само за континентална Европа, а по-същото време се появи и Polo Harlequin, където всеки панел е боядисан в различен цвят. През 2000-та година Polo хечбек мина през сериозен фейслифт (нови фарове и брони, както и интериор, базиран на Lupo; ABS; въздушни възглавници), докато промените за седана и комбито бяха само козметични (нищо по екстериора). Освен това хечбекът получи и нов двигател – 1.4-литровият трицилиндров TDI, считан за най-добрия тогава. Общо Polo се предлага в 32 различни версии със седем различни двигателя – най-големият избор в историята на марката. Четвъртото поколение прилича и се доближава най-много до Golf. Най-забележимата външна промяна с предишното обаче са четворните кръгли фарове, приличащи на тези на Lupo. Иначе обзавеждането е по-луксозно, безопасността и комфортът са на по-високо ниво. Polo се предлага с девет различни двигателя, като при употребяваните автомобили е добре да се провери дали 1.2- и 1.4-литровите двигатели са оборудвани с допълнителен елемент срещу замръзване. Има и кросоувър версия – Polo Fun, но въпреки оф роуд стайлинга си, тя не е налична с 4x4. През 2005-а Polo мина през фейслифт, но той бе по-скоро външен, така че това не би трябвало да промени сериозно цената на вторичния пазар. Петото поколение излезе през 2008-а, като размерите на Mk5 са по-големи от тези на предишния вариант, но въпреки това автомобилът е по-лек. И пълен с асистиращи системи. Polo Sedan e седан версия, произвеждана в Русия от 2010-а, с 1.6-литров бензинов двигател. Фейслифтът през 2014-а доведе до още по-изтънчен екстериор, промени по броните и различен волан. Освен това нов 1.4-литров дизел замени старите 1.2- и 1.6-литрови дизелови двигатели.