Употребявани автомобили Toyota Yaris за продажба в AutoScout24

Намери своето мечтано превозно средство

Оферти за вашето търсене

Оферти за вашето търсене

Toyota Yaris – смелият автомобил

Трябва да си почти безразсъден, за да кръстиш каквото и да е на богините на грацията и красотата. Защото точно това са Харитите от древногръцката митология. И не само – те са символи на доброто и вечно младо начало на живота. Toyota обаче рискува с Yaris – малкият градски автомобил, който през 1999-а наследява Starlet, и успява. Защото успява да съчетае компактен размер с достатъчно голям обем и комфортен интериор. Yaris разбива стереотипите на своя клас с бързата реакция в управлението и моментално се превръща в хит на пазара. Освен това моделът печели симпатиите на журналистите и е избран за автомобил на годината и в Европа, и в Япония. Първото поколение (XP10) има две имена – Yaris и Echo, в зависимост от пазара. Моделите са хечбек с 3 или 5 врати и седан с 4 врати. Вместо нормалните аналогови инструменти, моделът залага на дигитални такива, събрани в средата на таблото. Оценките за сигурност обаче са средни – 4 от 5 звезди в краш тестовете на Euro NCAP през 2000-а година. Четири години по-късно ANCAP отново тества модела само с еърбег пред водача и резултатите пак не са добри – 3 от 5 възможни звезди. Първоначално двигателите в Европа са бензинови 1.0- и 1.3-литров редови четирицилиндров, през 2001-а е добавен 1.5-литров, а през 2002-а 1.4-литров D4-D дизел.

Висока надеждност

Второто поколение се появява през 2005-а, вече с името Yaris по целия свят, и отново се предлага като хечбек и седан. Четирицилиндровият 1.0 VVT-i двигател е заменен от трицилиндров, който се използва и в Toyota Aygo. Другите два агрегата са с леко увеличена мощност, а през 2009-а за Европа е направен 1.33-литров двигател със старт/стоп технология. Обърнато е и сериозно внимание на сигурността – Yaris е първият автомобил в своя клас с девет въздушни възглавници. Спортният вариант Toyota Yaris RS излиза на пазара през 2007-а. Двигателят е 1.5-литров четирицилиндров VVT-i, джантите за 16-инчови алуминиеви, решетката е различна, както и предните и задни амортисьори. През януари 2009-а обаче от Toyota са принудени да върнат за ремонт 1,28 милиона автомобила, базирани на платформата на Yaris, заради дефект в колана, който при остър челен сблъсък може да доведе до запалване. Но пък тестовете на Dekra са категорични – употребяваните автомобили на този модел са изключително надеждни – те се справят над средното ниво при пробег до 50 000 километра, между 50 000 и 100 000 и между 100 000 километра и 150 000 километра. Факт е обаче, че моделът е най-вече за града, защото по отношение на удоволствието от шофирането по магистрала отстъпва на Ford Fiesta и Volkswagen Polo.

Увеличена сигурност

Третото поколение Yaris излиза на пазара през 2011-а. Първоначално има само хечбек версия, а седанът се появява 2013-а. Моделът е с по-динамичен екстериор, с повишена видимост за водача, с различна предница и повече пространство в кабината. В Европа се предлага и с шестстепенна ръчна трансмисия за 1.33-литровия бензинов двигател, който се справя успешно със скромното тегло на Yaris от 1000 килограма. Резултатите от краш тестовете са осезаемо по-добри и моделът е оценен с пет звезди от пет възможни от Euro NCAP. През пролетта на 2012-а е представен и хибридният Yaris HSD, който взима двигателите от Toyota Prius, но през октомври същата година Toyota понася нов удар, като изтегля от употреба 7,4 милиона автомобила по целия свят (1,39 милиона в Европа) заради проблеми с прозорците. Три години по-късно е време за фейслифт – двигателите и трансмисиите са същите, но е увеличен комфортът при шофиране и качеството на интериора. Освен това е намален шумът при високи скорости. Реновирането, в комбинация с хибридния модел, връща Toyota в челото по продажби в Европа. Пък и доброто качество идва наистина на приемлива цена. Същото важи и за употребяваните автомобили – проблемите с корозия са минимални, а дори и при сериозен пробег отсъстват големи повреди. Най-честите са свързани със спирачната система, но се отстраняват лесно. Пазарът изобилства от модели след 2006-а година, като вариантът след фейслифта от 2009-а е за предпочитане.