Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
toyota-prius-l-01.jpg

Toyota Prius

Toyota Prius Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Toyota Prius, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Toyota Prius е компактен хибрид, който е на пазара от 1997-а година насам. Prius е между най-екологичните автомобили в света и се продава в над 90 страни. Това е и най-продаваният хибрид в историята – от него са купени над 3,700,000 бройки. Първото поколение XW10 излиза в Япония през декември 1997-а и печели наградата за автомобил на годината в страната. Това е и първата кола серийно производство с хибридно електрическо бензиново задвижване. Официално Prius стига в Европа през септември 2000-та година. Двигателят е 1.5-литров четирицилиндров с цикъл на Аткинсън, електрически мотор и 274 волтов (Ni-MH) акумулатор. Мощността на агрегата с вътрешно горене е 70 конски сили, тази на електрическия мотор – 44. Второто поколение (XW20) е представено през 2003-а и дизайнът е изцяло различен. Размерите също – 150 милиметра повече дължина категоризират Prius като среден по размер лифтбек с различно ориентирана механика и вътрешно пространство, което осезаемо увеличава мястото за пътниците и за багаж. Аеродинамичната форма също е доста подобрена, а като цяло срещу името на автомобила са записани 530 патента. Този модел използва изцяло електрически компресор за охлаждане, батериите са по-малки и по-леки, което означава, че XW20 е по-мощен и по-ефективен от предшественика си. Компютрите за контрол на акумулаторите осигуряват много по-дълъг живот и по-полезен цикъл, като някои от батериите издържат до над 300,000 километра. Неслучайно през 2005-а Prius печели наградата за автомобил на годината в Европа, като изпревари Citroën C4 и Ford Focus. 1.5-литровият двигател е леко тромав и шумен, но целта е да пести гориво и той, подпомаган от 50 киловатовия електрически мотор, го прави. Що се отнася до употребяваните автомобили, повод за безпокойство няма. Според Dekra Prius се справя отлично на тестовете и има изключително висока надеждност. През 2005-а е време за козметични промени по предницата и различно позиционирани задни седалки. Година по-късно Prius вече е със странични въздушни завеси, а има и Touring Edition с по-голям заден спойлер и по-твърдо окачване. От второто поколение са продадени близо 1,200,000 бройки, което означава и сериозно присъствие на вторичния пазар.

Все повече и все по-добре

Третото поколение (XW30, 2009-a) предлага още повече динамика заради увеличената мощност и подобрената аеродинамична форма. Електрическият мотор вече е с 60 киловата, а бензиновият двигател – 1.8-литров с мощност от 98 конски сили. Освен това са намалени размерът и теглото на батериите (с около 20 процента), което води до увеличено пространство в багажника. Нови са и биопластмасите, които Toyota използва в модела – най-вече на базата на кенаф и рамия. Подобрени са контролът в завоите, благодарение на малка перка под шасито, и стабилността на автомобила при високи скорости. През 2010-а обаче 52,000 бройки бяха върнати обратно в сервизите, за да получат ъпдейт на ABS софтуера, което трябва да бъде проверено при употребяваните автомобили. Същото важи и за по-късно връщане в сервизите – от февруари 2014-а – този път заради грешка в контрола на хибридната система. През 2011-а Prius мина през фейслифт – нови предни и задни фарове и по-различна предна броня. На това поколение са базирани и няколко братовчеди. Prius Plug-in Hybrid се продава в Европа от 2012-а и може да измине с електрическо задвижване 23 километра. Prius v (Prius + в Европа) е удължено комби, което има 50 процента повече вътрешен обем от нормалния Prius и има седалки за седем пътници. Четвъртото поколение (XW50) се продава в Европа от зимата на 2016-а. То е първото, което използва новата платформа на Toyota с по-нисък център на тежестта и увеличена структурна якост. Това помага на контрола, баланса и аеродинамиката, което води до различен екстериор и още по-просторен интериор (подпомогнат и от увеличените дименсии). Предните и задните фарове са с доста остри ъгли, което води до доста по-агресивен външен вид.