Употребявани автомобили Toyota Hilux за продажба в AutoScout24

Намери своето мечтано превозно средство

Оферти за вашето търсене

Оферти за вашето търсене

"

Toyota Hilux е автомобилният еквивалент на AK-47

Toyota Hilux e компактен пикап, произвеждан от японската компания от 1968 г. насам. Благодарение на изключителната си здравина и надеждност, той е синоним на издръжливост. Освен това Hilux е използван доста сериозно от воюващите групи в различни точки на земното кълбо – един вид автомобилният еквивалент на АК-47. Дори има военен конфликт, носещ името на марката – Toyota War. Той е през 80-те години, когато Либия и Чад използват многобройни Hilux като лека кавалерия. Това е най-продаваният пикап в историята – над 18 милиона бройки. Което не е случайно – Hilux е инструмент и може би най-здравата масово произвеждана машина.
Първото поколение (N10) излиза на пазара през пролетта на 1968 г. (година по-късно стига и в Европа), но въпреки името си далеч не е луксозно. Първоначалната версия е с къса колесна база и 1.5-литров двигател, който през 1971 г. е модифициран до 1.6-литров редови четирицилиндров. По това време вече е налична и версия с дълга колесна база.
Само четири години по-късно – през 1972 г. – излиза и второто поколение (N20). То е с доста по-луксозен интериор и промени по екстериора, както и с още един двигател – 2.0-литровият 18R, който върви с автоматична тристепенна трансмисия. Фейслифт през 1975 г. променя радикално дизайна и автомобилът става доста по-обемист. Освен това е добавена петстепенна ръчна трансмисия. Третото поколение се появява през август 1978 г., а няколко месеца по-късно е добавен и 4x4 вариант, който споделя доста технологии с Toyota Land Cruiser. Производството на тази разновидност обаче спира през юли 1983 г. В това поколение за първи път се предлага 2.2-литров дизелов двигател, както и пикап с четири врати.
Редизайнът през 1983 г. води до опцията Xtracab в четвъртото поколение – зад седалката има 15 сантиметра пространство за багаж. Към двигателите е добавен 2.4-литров инжекцион 22R-E, както и 2.0-литров турбо дизел. Любопитно е, че макар Toyota да представи нова генерация Hilux през 1988 г., това поколение се произвежда в РЮА до 1997 г.

Край на ръждата и още седалки

Петото поколение излезе през 1988 г. и при него моделите с дълга колесна база са още по-дълги (вече 3,099 милиметра). Товарната каросерия вече е само от един елемент, който слага край на петната от ръжда, които често се появяват по предишните поколения (макар че това не е кой знае какъв проблем при употребяваните автомобили). Освен това зад седалките в кабината има още повече място, което позволява поставянето на допълнителни седалки за пасажери, което доближава Hilux до предлаганото от конкуренцията. През 1992 г. е време за фейслифт – решетката е променена, а освен това върху нея се появява и новата емблема на Toyota. От февруари 1989 г. до март 1997 г. Volkswagen произвежда и продава този модел под името Volkswagen Taro. Наличен е с три бензинови (1.8-, 2.4- и 3.0-литров) и два дизелови двигателя (2.4- и 2.8-литрови).
Шестото поколение излезе през 1997 г. и освен с леко променен екстериорен дизайн може да се похвали и с подобрени двигатели. За пуристите при употребяваните автомобили – то е и последното, което се продава и произвежда в Япония. Моделите след фейслифта се разпознават лесно по по-агресивната предница и единичното стъкло на предните врати.

Повече лукс, повече мощ

Седмото поколение, част от IMV програмата, започва да се произвежда през август 2004 г. в Тайланд. Първоначално има три варианта на пикапа – къс с две врати (Single Cab), дълъг с две врати (Xtra Cab) и четиривратен Double Cab. През 2008 г. се появява и Smart Cab – с две скрити задни врати със задно окачване. Двигателите за Европа са 2.5-литровият D-4D DOHC дизел (143 конски сили) и 3.0-литровият му събрат с мощност от 162 конски сили. През 2011 г. е време за фейслифт – нова предница, промени по интериора и нов, по-мощен и по-ефикасен дизелов двигател.
Последното поколение – по-красиво, по-лъскаво, но също толкова здраво и мощно, излезе през май 2015 г. Hilux вече може да тегли тегло до 3,5 тона благодарение на новия 2.4-литров D-4D дизел и усилена носеща рама. Освен това двигателят харчи с почти 10 процента по-малко гориво от предшественика си."