Употребявани автомобили Toyota Celica за продажба в AutoScout24

Намери своето мечтано превозно средство

Оферти за вашето търсене

Оферти за вашето търсене

Toyota Celica: Една незалязваща звезда

Годината е 1970-та, а на небосклона изгрява нова звезда – тази на Toyota Celica, която не залязва и до днес. Името дадено на модела, произлиза от испанската дума за „райски” и до голяма степен предопределя съдбата на японския автомобил. Първоначално Celica представлява спортен седан с 2 врати и задно предаване, и се явява пряк конкурент на наложилия се вече Ford Mustang. Използваните агрегати са 1.6-литровия и двулитровия бензинови с мощности от 70 до 107 к.с., разполагащи с две ръчни скоростни кутии и една автоматична трансмисия. Три години по-късно се появява Celica Liftback, за чието багажно пространство биха завидели дори съвременнинте всъдеходи. През 1977 година е премиерата на второто поколение на спортния автомобил, като този път каросерията е уголемена и снижена ниско до земята. Двигателите биват 1.6, 1.8 и 2.0-литрови, а от тази серия са произведени 70 различни модификации. Две години по-късно е анонсирана и Supra, която в последствие се отделя като самостоятелен модел. Началото на третата генерация Toyota Celica е обявено с пристигането на 1981 година. Този път седанът е леко разочарование за феновете, поради свръх острите си ъгли и ръбист дизайн, а така лифтбекът се радва на още по-голям интерес. В тази модификация е поставена и първата в света навигационна система за леки автомобили, както и първият турбиниран DOHC бензинов агрегат.

Новата страст със старото име

След близо четири години на лице е и четвъртата генерация, като тук концепцията е напълно променена. Спотрната кола е вече с предно предаване, а от ръбатите форми няма и следа. Внедрени са и нови четирицилиндрови двигатели, достигащи до 190 к.с., като този път е налично и задвижване на четирите колела, а през 1989 е представеното и поредното пето поколение Toyota Celica, чиято мощност достига малко над 230 конски сили. Дизайнът е по-съвременен отвсякога, а купето е изключително аеродинамично, позволяващо повече тяга при по-малко съпротивление. Иако за критиците моделът няма какво повече да покаже, през 1993 година се появява изненадващата шеста версия на спортното купе. Четирите фара отпред са една от отличителните следи на модификацията, а формата на каросерията е актуална и до днес. Спортното сърце на Celica отвътре личи също толкова добре и отвън. Подобреното окачване държи колата стабилна на пътя при всякакви изпълнения, а достигащите до 2,4 литра и 242 конски сили двигатели карат пътниците да забравят всякакви възможни граници в скоростта – спортното купе ускорява от 0 до 100 за малко над 6 секунди и достига максималка скорост от 250 км/ч. През 1999 година е премиерата на седмата и последна генерация на Toyota Celica. Дизайнът е е още по-осъвременен, дори изненадващ. Типичната аеродинамична форма не е изключение и тук, но този път присъстват и по-отсечени линии, които всяват допълнително страх в конкуренцията. Интериорът е по-съвременен от този на някои автомобили произведени след 2010-та, както и поведението на пътя. Динамиката също не е без значение и при 192-те конски сили на 1,8-литровия двигател развиващ 225 км/ч усещането е повече като при ниско прелитащ самолет, отколкото като такова при автомобил.

Краят на една епоха

Незнайно защо, въпреки големия интерес към Celica, моделът е спрян от производство в началото на 2006 и повече не е пуснат в продажба. Това обаче не бива да разочарова феновете в никакъв случай. Японският спортист може да се намери на пазара за употребявани автомобили, и то на съвсем достъпна цена. Изработката, идваща от страната на изгряващото слънце е достатъчна предпоставка за лесния избор на представител втора ръка. Специфични познания при търсене не се изискват, като е важно да се огледат интериора и екстериора за дефекти, както и задължителната пълна диагностика. Относително скъпата поддръжка не бива да притеснява евентуалните купувачи, тъй като редките посещения по сервизите компенсират донякъде бъдещите разходи.