Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
toyota-aygo-l-01.jpg

Toyota Aygo

Toyota Aygo Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Toyota Aygo, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

"Toyota Aygo е градски автомобил, продаван в Европа от 2005 г. насам. Всички автомобили се произвеждат заедно с идентичните Citroën C1 и Peugeot 107/108 от Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech в завода в чешкия град Колин. Планираното производство е 300,000 автомобила на година – по 100,000 от всяка марка. Името Aygo идва от „i-go“, което символизира свободата и мобилността. Решението за общо производство на споделен малък автомобил – проектът B-Zero – е взето с цел споделяне на цената за развитие. Дефакто Citroën C1 и Peugeot 107 са ребрандирани версии на Aygo, като разликите са в задницата и интериорните решения. Базовата цена на автомобила на Toyota е 8,500 евро, като той е наличен като хечбек с три или пет врати. Двигателите са две разновидности – 1.0-литров бензинов трицилиндров с 69 конски сили (максимална скорост от 158 км/ч) и 1.4-литров HDi дизел с 55 конски сили (максимална скорост 154 км/ч). Дизелът обаче отпадна от производство през 2007 г. През януари 2010 г. Toyota върна Aygo с автоматична трансмисия в сервизите заради дефект в педала за газта – при определени условия той може да не се върне в нулева позиция или да го направи твърде бавно. Проблемите са в автомобилите, произведени между февруари 2005 г. и август 2009 г., тоест това трябва да се провери внимателно при употребяваните автомобили. Но от друга страна, статистиките на ADAC показват, че що се отнася до честотата на повредите при автомобилите на възраст между една и четири години, Aygo, заедно със Citroën C1 и Peugeot 107, е на върха на класа си. Най-често срещан е проблем със запалването, особено при много студено време. През 2009 г. Aygo мина през първия си фейслифт – промените са по предната броня, както и по задните фарове, които вече не са в червена, а в безцветна обвивка. Три години по-късно предната броня отново е променена и става доста по-ъгловата, а освен това в нея е предвидено и място за дневни светлини. При краш-тестовете на Euro NCAP през 2005 г. Aygo получи четири звезди за сигурността на пътниците на предните и задните седалки и две за пешеходците. Седем години по-късно фейслифтнатата версия получи сходни оценки, но този път само три звезди.

Манга Aygo

През пролетта на 2014 г. Toyota показа новата Aygo със слогана “go fun yourself”. Дизайнът е вдъхновен от манга културата и робота Astroboy, като целта му е да направи автомобила по-привлекателен за младите шофьори и да позволи по-високо ниво на промяна спрямо вижданията на клиента. И това работи – градската кола никога не е изглеждала толкова забавна. Освен радикалната външна промяна, автомобилът е по-нисък и по-здрав от предишния. Подобрен и е комфортът на пътуване (макар че все още отстъпва на Volkswagen Up), а нивото на шум в кабината е намалено. Конкуренцията, от друга страна, може да се похвали с повече място в кабината и багажника (168 литра за Aygo при 251 за Volkswagen Up и 252 за Hyundai i10). Вариантите отново са хечбек с три и пет врати, като има два възможни бензинови двигателя – 1.0-литровият 1KR-FE и 1.2-литровият EB2DT, като и двата са редови трицилиндрови. Има и доста асистиращи системи – контрол на стабилността, ABS, контрол за потегляне по наклони и шест въздушни възглавници. Според оборудването има пет разновидности – Aygo x е основният модел с електрически предни прозорци и дневни светлини, а оттам нататък следват екстрите като алуминиеви джанти, камера за задно виждане, климаконтрол и прочие. Що се отнася до проблеми с употребявани автомобили – сериозни такива общо взето няма. Има оплаквания от седалките и прозорците, но нищо драматично. Заради принципно по-високата надеждност на Toyota обаче цената на Aygo на вторичния пазар е по-висока от тази на идентичните Citroën C1 и Peugeot 108."