Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
toyota-auris-l-01.jpg

Toyota Auris

Toyota Auris Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Toyota Auris, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Toyota Auris е компактен хечбек, наследник на Toyota Corolla. Първото поколение е представено през 2006-а и споделя платформата E150 с Corolla. Второто поколение обаче използва платформата E180. Името идва от латинската дума за злато – aurum, но Auris остава далеч от това определение. Toyota поставя автомобила в долната част на средния сегмент като конкуренция на Volkswagen Golf, Opel Astra и Ford Focus. Панорамният стъклен покрив, геометричните фарове и задна броня с вградени хромирани ауспуси са най-различимите външни характеристики. Поведението на пътя е сигурно, усещането – комфортно. По отношение на сигурността Auris получи пет звезди от Euro NCAP за защитата на възрастни пътници, но четири за защита на деца. Асистиращите системи обаче почти отсъстват. Хибридът на Auris започна да се произвежда масово през май 2010-а в Бърнастън и стана първият хибрид, слизащ от конвейерите в Европа. Цената на Auris Hybrid е по-ниска от тази на Toyota Prius, макар че те споделят и двигателите и акумулаторите си. Комбинираният разход е 3,8 литра на 100 километра. През тази година моделът получи и лек фейслифт на екстериора. Бензиновите двигатели на Auris са 1.33 Dual VVT-i, 1.4 VVT-I (до 2008-а г.), 1.6 Dual VVT-I (до 2009-а г., сменен след това от 1.6 Valvematic), 1.8 Dual VVT-I (до 2009-а г., сменен след това от 1.8 Valvematic). Дизеловите двигатели са 1.4 D-4D, 2.0 D-4D и 2.2 D-CAT, като след 2009-а всички са с шестстепенни ръчни трансмисии. По отношение на употребяваните автомобили не е изненада, че Auris е на нивото на предшественика си Corolla – резултатите за надеждността са повече от впечатляващи. При пробег до 50,000 километра статистиката на Dekra е, че моделите се представят по-добре от средното ниво за класа, а при пробег от 50,000 до 100,000 километра – значително по-добре от средното ниво за класа. Тоест в случая изминатите километри нямат чак такова значение. При покупка най-добре е да се търсят модели след 2010-а година – и заради по-мощните двигатели, и заради по-модерния външен вид.

Още повече Corolla

Второто поколение Auris бе представено през лятото на 2012-а. Автомобилите са по-широки и по-ниски, с по-луксозен интериор и приличат повече на Corolla по отношение на екстериора и интериора. Комби вариантът е 285 милиметра по-дълъг от хечбека и е първият модел в сегмента, който се предлага с напълно хибридно задвижване. Задницата има различен стил, но двигателите са същите. Хибридът е задвижван от 1.8-литров VVT-i бензинов двигател, който в комбинация с електрическия мотор дава максимална мощност от 136 конски сили, ускорява от 0 до 100 км/ч за 10,9 секунди и има максимална скорост от 180 км/ч. Що се отнася до моделите след последния фейслифт през 2015-а, те определено са с по-високо качество – окачването е подобрено, интериорът и екстериорът – също. Покривът е свален със сериозните 55 милиметра, което намалява тежестта, прави автомобила по-стабилен и намалява разхода. Новият 1.2-литров бензинов турбо двигател е най-запомнящата се придобивка. Но нищо в Auris не е твърде изпъкващо (дори и новите LED светлини и по-агресивна предница) и това го прави лесен за пропускане. Особено на фона на конкуренцията от SEAT, Hyundai и Kia, които разполагат с автомобили в същия сегмент с по-високо качество, сигурност, оборудване, а същевременно са по-красиви и по-евтини. На пазара на употребявани автомобили избягвайте хибрида, който е далеч от нещата, които обещава (макар че се продава стабилно по цял свят). Най-добре е да се насочите към 1.4-литровия дизел. Досега има две връщания на Auris в сервизите – първото бе през януари 2015-а и се отнасяше за дизеловите автомобили произведени до септември 2013-а – заради събиране на масло в турбокомпресора. Второто – през август 2015-а и засягаше машините, произведени между май 2013-а и май 2014-а, като причината бе прегряване на инвертора на двигателя.