Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
ssangyong-l.jpg

SsangYong

Когато южнокорейският специалист при офроуд превозните средства и джипове SsangYong обявил в началото на 90-те години сътрудничеството си с немския производител на премиум коли Daimler и малко по-късно немците придобили дял в SsangYong, южнокорейците изглеждали добре позиционирани, за да разтърсят европейския пазар на джипове с изгодни всъдеходи, които имали на борда престижната технология на Mercedes. Същевременно искали да използват шанса да експлоатират бързо развиващите се азиатски пазари с копия на Mercedes-Benz, както и да предложат автомобили на основата на старата линия W124 от E класата, която излязла на пазара като SsangYong Chairman. Азиатската криза от 90-те години бързо сложила край на амбициозните планове на компанията. Производството продължило, но SsangYong нямали средства да продължат да развиват проектите си. Особено когато джиповете на SsangYong не се продавали много успешно на европейските пазари. Позоваването на двигателите на Mercedes също не помогнало. През 1997 г. SsangYong трябвало да се съгласи да бъде купен от южнокорейския производител Daewoo, който до момента не предлагал собствени джипове. През 2004 г. китайският автомобилен производител SAIC купил по-големия дял акции на SsangYong и се опитал да снабди южнокорейския специалист при производството на джипове със свеж капитал и да го позиционира с новите модели като световен доставчик на изгодни джипове, използващи технологията на Mercedes.

Първите всъдеходи на Ssang Yong за европейския пазар

В средата на 90-те години SsangYong представили в Европа със SsangYong Musso своя първи джип, който бил офроуд всъдеход, оборудван със задвижване на всички колела и за първи път на пътя излезли южнокорейски дизелов и бензинов двигател в сътрудничество с Mercedes-Benz. SsangYong Musso се произвеждал до 2005 г. и след покупката на SsangYong от Daewoo се предлагал и като Daewoo Musso. Програмата от автомобили била попълнена с по-малкия SsangYong Korando, който се произвеждал в две версии между 1997 г. и 2006 г. и се задвижвал с южнокорейски Mercedes двигател. SsangYong Korando бил проектиран като истински джип с офроуд качества, както и с избираемо или постоянно задвижване на всички колела.

Джипът на SsangYong от 2003 г.

Като допълнение към моделите с висока проходимост SsangYong предложили през 2003 г. в Европа конструираният за път SsangYong Rexton, който бил дълъг около 4.70 м, притежавал комфортен интериор и имал тегло от 2.7 тона – имал типичните белези на един джип. Двигателите – бензинов с 3.2 л обем и турбо дизелов с обем от 2.9 л, били изготвени в Южна Корея по модел на конструкторите на Mercedes-Benz. От 2004 г. SsangYong Rexton бил оборудван с електронна система за стабилност. През 2006 г. Rexton претърпял подобрение на предната част.

Нови модели за джипове и ванове от SsangYong

2006 г. донесла освен подобрения при SsangYong Rexton и едно ново поколение на модела Musso, който бил продаван като SsangYong Actyon със затворена версия, както и като пикап. Оборудван с напълно нов дизайн, SsangYong Actyon се произвеждал с икономични двигатели като дизелов с обем 2.0 л и с бензинов с 2,3 л обем и бил наличен по избор на купувача със задно задвижване или със задвижване на всички колела. От 2004 г. моделният избор на SsangYong в Европа бил попълнен с вана SsangYong Rodius, който предлагал място за седем пътници и поразявал с необикновената си структура.