Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
skoda-superb-l-01.jpg

Skoda Superb

Skoda Superb Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Skoda Superb, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Škoda Superb е голям семеен автомобил, произвеждан от чешката компания от 2001-а година насам. Оригиналният носител на това име обаче е луксозната машина, която Škoda Auto продава между 1934 и 1949 година. Първото поколение на модерния Superb е базирано на B5 платформата на Volkswagen Passat, но е удължено със 100 милиметра. Няколко бензинови и дизелови двигатели са споделени с останалите членове на Volkswagen Group и също както при B5 Passat и B6/B7 Audi A4, те са отпред и са ориентирани по дължина. Основният модел – Classic – използва 1.9-литров редови четирицилиндров TDI турбодизел или 2.0-литров редови бензинов двигател. Comfort и Elegance се предлагат с по-мощни мотори – 1.8-литров бензинов с турбо компресор, V6 2.8-литров бензинов или 2.5-литров V6 TDI. Трансмисиите включват пет- или шестстепенна ръчна, както и автоматичен tiptronic, базиран на продукта на ZF. През 2006-а Superb претърпя козметични промени – получи новата решетка на Škoda, различни фарове, мигачи по огледалата и стопове в стила на Roomster и Octavia. Има и промяна в дизайна на интериора, както и нови, подобрени двигатели. Изработката на това поколение е от високо качество и Superb рядко дава дефекти.

Луксозен автомобил на годината

Второто поколение използва удължена PQ46 платформа, отново на тогавашния Volkswagen Passat. То е представено в началото на март 2008-а. Този петместен петвратен лифтбек разполага с иновативна задна врата, която може да се отваря и като нормален капак на багажник в седан, и като пълен лифбек. Двигателят вече е напречно разположен, а година по-късно на пазара се появи и Superb Combi, чийто багажник е с вместимост 663 литра (1,865 при сгъване на задните седалки). Бензиновите двигатели включват 1.4-литров TFSI (123 конски сили) и 1.8-литров TFSI (158 конски сили). 3.6-литровият звяр FSI VR6 (256 конски сили) идва с 4x4 и шестскоростна DSG кутия. С него Superb има максимална скорост от 250 км/ч и ускорява от 0 до 100 км за 6.5 секунди. Дизеловите двигатели са 2.0-литров TDI (138 или 168 конски сили) и 1.9-литров TDI (103 конски сили). Краш-тестовете на Euro NCAP дават пет звезди на Superb, моделът е оборудван със седем въздушни възглавници и ESP, а реакциите на медиите и потребителите са подобаващи. Списание Top Gear обяви Superb за луксозен автомобил на годината през 2009-а, а през 2012-а Superb спечели анкетата на списание „Auto, Motor und Sport“ за най-добър вносен автомобил. При това, естествено, цените на Škoda са по-ниски от тези на конкуренцията. А качеството на изработка е изключително високо. Комби моделът се търси много при употребяваните автомобили, съответно поддържа и по-висока цена на вторичния пазар. През 2013-а Škoda представи фейслифт модел. Промененият екстериор включва новите елементи от дизайна на чешката марка. Във фаровете има интегрирани LED дневни светлини, а диодите са налични и в задните стопове. Отварящият механизъм за вратата е улеснен – един бутон отваря капака, друг – цялата врата. Комбинацията от 4x4 и автоматичната DSG трансмисия вече се предлага и за 2.0-литровия дизелов двигател. Добавени са и още асистиращи системи – например автоматичният паркинг асистент (който вече може да паркира и паралелно и перпендикулярно). Освен това пътниците на задните седалки вече сами могат да ги местят напред и назад, да променят височината и ъгъла им. В някои държави Superb се използва като такси, така че трябва да се внимава при купуване на употребяван автомобил с висок километраж.

Наистина Superb

Производството на третото поколение, базирано на MQB платформата, започна през 2015-а и това е флагманът на Škoda. Той е по-голям като размери от предишното поколение, но по-лек със 75 килограма, и бе показан на широката публика като съдийска кола по време на Tour De France. Новото поколение от директни турбо инжекциони включва пет бензинови двигателя (от 1.4- до 2.0-литрови) и три дизелови (от 1.6- до 2.0-литрови). Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 е най-бързият сериен автомобил на марката с максимална скорост от 250 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 5.8 секунди. Да, не е тиха като Mercedes-Benz S-Class, но оставя впечатление за добра немска лимузина. Оценките на Superb отново са много силни, като в тестовете Škoda се справи по-добре от Mercedes-Benz E220 CDI и Volkswagen Passat 2.0 TDI. Контролът за толкова голям автомобил е отличен, а шофирането по магистрала – удоволствие.