Употребявани автомобили Skoda за продажба в AutoScout24

Намери своето мечтано превозно средство

Оферти за вашето търсене

Оферти за вашето търсене

Skoda: употребяван автомобил със знака на летящата стрела

От 1991-а Skoda налага висока производителност. Оттогава чехите са част от концерна Volkswagen и са първа цигулка в оркестъра на фирмата. За разлика от марката VW, превозните средства на Skoda – всъщност „Škoda“ (произнася се: „Шкода“), са винаги едно ниво по-просторни и една идея по-евтини и то без човек да се притеснява от пропуски в качеството. От началото на хилядолетието Skoda определено настъпва отново в офанзива с избор и оборудване: докато Skoda Roomster има грижата да предизвиква възхищението като семеен миниван, изисканата клиентела се радва на несъмнено великолепната Skoda Superb. Джипове се движат безупречно в планината: Skoda Yeti е мощна джипка без урбанистичната претрупаност на вътрешната конкуренция от Инголщадт. Тогава никак не е чудно, че Skoda е начело и е хит в списъка на купувачите на употребявани автомобили – толкова добра кола за толкова малко пари не се намира при никоя друга от дъщерните компании на VW.

Тези модели умеят да убеждават, дори и втора ръка

Skoda Fabia von vornSkoda Fabia изглед отстрани

През 1990-а година Skoda още се бори с тежкото наследство на социализма – от гледна точка на качеството, превозните средства не отговарят на очакваните обещания. Но тези проблеми са вече отдавна забравени, защото съвместната работа с майката Volkswagen функционира безупречно от 1996-а. От една страна, от това печелят моделите, които се базират на общи платформи, а от друга – клиентите, които не трябва да толерират пропуски в качеството и удобството. Skoda си заслужава вниманието дори и като употребяван автомобил. В статистиките за транспортни произшествия на ADAC, ACE и AvD моделите редовно се представят добре. Представяме най-любимите типове превозни средства.

Skoda Fabia: Малка, но сладка. Това са си мислели отговарящите за Skodа конструктори, когато първата Fabia слиза от конвейера през 1999-а. Малката кола се базира на VW Polo, но отвътре предлага повече пространство. Допълнителното пространство за багаж се обуславя от комби изработката. Също и разходът на Skoda Fabia е минимален. Може да се избира сред многобройни бензинови двигатели между 60 и 110 конски сили, а също така се предлагат и двигатели турбо дизел с мощност до 105 конски сили. Междувременно третото поколение е на пазара. В сравнение с брат си VW Polo, Fabia на Skoda е по-изгодна преди всичко като употребяван автомобил. Цените на автомобилите втора ръка са дори още по-ниски, а технологията, която предлагат – подобна на тази на VW.

Skoda Octavia: Компактен автомобил, който изглежда като лимузина среден клас и предлага същото удобство? Това е Skoda Octavia. Между другото, вече трето поколение успешно се кара по немските и европейски улици от 1996-а насам. Octavia се базира на платформата на VW Golf, но, за разлика от фирмата от Волфсбург, Skoda оценява по друг начин свободата на краката и пространството за движение. Особено много място предлага комбито. Двигателите вдигат мощност до 180 конски сили при бензиновите и 150 конски сили при дизеловите. Особено подвижна е спортната изработка – Skoda Octavia RS притежава до 230 конски сили и достига максимална скорост до 248 км/ч.

Skoda Yeti: Компактният джип е едно истинско мултифункционално чудо. Задните седалки могат да се преместят така, че и най-големият багаж да се събере в багажника. TDI и TSI двигателите произхождат от Volkswagen и се грижат за мощното задвижване до 160 конски сили при бензиновите двигатели и 170 конски сили при дизеловите. Първото поколение на Skoda Yeti слиза от конвейера през 2009-а в чешкия град Квасини, а моделът-наследник е на пазара от 2015-а. Yeti на Skoda не трябва да се крие зад вътрешната конкуренция в концерна – дори и употребяван, той се отличава с висока благонадеждност при сравнително ниски начални цени.

Škoda: произведено в Чехия

Skoda Octavia отпредSkoda Octavia отвътре

Историята на Skoda се състои от три епизода: Първият приключва с Втората световна война, вторият се пада по времето на чехословашкия социализъм, а настоящият започва с присъединяването ѝ като дъщерна фирма към концерна Volkswagen. Три (нови) начални етапа, три истории пълни с интересни модели автомобили, но една емблема. И до днес летящата стрела – употребяваната от 1926-а година емблема, украсява превозните средства. Комбинацията от стрела, крилца и око, обградени с пръстен, от около 90 години е символ на напредък, интернационалност и прецизност. Оцветената в зелено емблема се използва от Skoda чак до 2013-а, а на употребяваните автомобили може да се открие още по-често. В момента новите модели са с хромирана емблема.

От основаването на Laurin & Klement AG до синтеза с Skoda

Всичко започва с едно оплакване: Вацлав Клемент работел в книжарница в Млада Болеслав и се ядосвал, че велосипедите на производителя от Дрезден Seidel & Naumann не са много издръжливи. Той написва писмо с оплакване, на което не се обръща внимание, защото (то се разбира от само себе си) е написано на чешки. Това в Дрезден не са могли (или не са искали) да разберат, поради което през 1895-а Вацлав Клемент основава собствено предприятие заедно с механика на велосипеди Вацлав Лаурин. На първо време Лаурин и Клемент започват да изработват велосипеди, а малко след това идват моторите и автомобилите. Заради успехите си в състезания, моторите стават много популярни. А колите от модел Voiturette до тип C се продават толкова добре, че Laurin & Klement AG се превръща в най-големия производител на автомобили в Хабсбургската монархия.

Предприятието продължава със своя успешен курс. До 1925-а на пазара се появяват още около 50 модела, като най-големите от тях са задвижвани с шестцилиндров двигател. През същата година Laurin & Klement се слива със заводите Skoda от Пилзен. В началото производителят на машини е снабдявал заводи за преработка на захар и пивоварни, но по-късно се ориентира към производството на стомана и технологии за оборудване. През 20-те години Skoda е вече действащ голям концерн, утвърдил се в множество сектори – от локомотиви до двигатели за самолети, и конструиращ голям брой транспортни средства. След продажбата на Laurin & Klement в новия дъщерен концерн Skoda Auto се запазва само производството на автомобили – колелата и моторите са спрени от производство.

Между 1945-а и 1990-а Skoda става част от социалистическата планова икономика

Успешният автомобил на 30-те години, който се появява на пазара през 1937-а, е обозначен с името „Популярен“. Малко след това Чехословашката република е окупирана от нацистка Германия. Големият държавен концерн се причислява към заводите на Райха и става част от немската индустрия за военно въоръжение. За употреба в армията се произвеждат малки автомобили и автомобили тип пикап. На 9 май 1945 фабриката в Млада Болеслав е уцелена от бомби и до голяма степен разрушена. Ден по-късно управлението се поема от Червената армия, а през 1945-а предприятието става държавно и накрая се интегрира в плановата икономика на Чехословашката република. В края на 40-те години първо започват да се произвеждат камиони, а в началото на 50-те – отново леки автомобили. Моделите на Skoda са широко разпространение в ГДР, при което употребяваните автомобили достигат по-високи цени от новите превозни средства, за които трябва да се чака с години.

Първите модели са превозни средства от компактната и средна класа. Кабриолетът Felicia се счита за колоритна спортна кола от Източния блок, но се конструира само до 1954-а, когато се измества от купето 1100 MB. От средата на 50-те години всички превозни средства Skoda се оборудват със задно монтиран двигател и задно задвижване. Моделът Skoda Favorit от 1987-а е първият с предно задвижване и двигател монтиран в предната част. Автомобилът-експонат притежава компактна каросерия с доста значителна задна затваряща се врата, състояща се от множество конструктивни елементи от западноевропейски доставчици. Специално внимание печели върховият модел 130 RS: „Поршето на Изтока“ се оказва изкусен бегач. На ралито в Монте Карло през 1977-а донася победата в своята класа и четири години по-късно се сдобива с титлата по фирмени марки на Европейското първенство за туристически коли. Между другото, употребяван модел на тази Skoda е истинска рядкост, а вариантът лимузина на Skoda 130 се предлага периодично.

От 1991-а Skoda е част от концерна Volkswagen

Skoda Citigo отпредSkoda Citigo отзад

След падането на Желязната завеса се разпада не само Чехословакия, но и държавният концерн Skoda. Предприятието в Млада Болеслав бива продадено през 1991-а на Volkswagen, които правят Skoda своя собствена марка. Първият съвместно произведен модел е Skoda Felicia от 1994-а, който отстранява Favorit-а и отчасти се базира на тогавашната Polo генерация. Със следните модели Skoda Fabia и Skoda Octavia чешкият производител на автомобили успява да се утвърди в цяла Европа. Комбитата радват по еднакъв начин както купувачите на употребявани превозни средства, така и тези на нови. В началото на века, производителят изнася автомобили в повече от 70 страни, а през 2013-а слиза 15-милионата Skoda от конвейера. Междувременно за началните етапи на Laurin & Klement напомня носещата същото име, особено елегантна и изобилна линия за оборудване на Yeti, Octavia и Superb.

Клас на превозното средствоМодел SkodaГодина производствоОсобеност
Най-малка колаSkoda Citigoот 2011Базира се на VW up!
Малка колаFabia IIIот 2014Рали версията се казва R5.
Компактна колаRapidот 2012Базира се на компактен автомобил, който е разработен специално спрямо нуждите на развиващите се и нови индустриални страни.
Среден класOctavia IIIот 2012Може да се купи като лимузина със задна част (тип седан), комби, спортна изработка RS, офроуд изработка Scout, CNG изработка с природен газ, RS задвижване на всички колела 4x4.
Горен среден класSuperb IIIот 2015 Базира се на гъвкавия и модулен принцип на VW, наречен MQB (напречно монтиран агрегат), който се използва също и за VW Golf и VW Passat.
МиниванRoomsterот 2006 до 2015Спряно производство, не се планира модел наследник. От 2010-а може да се купи също и с икономичната изработка Green Line (Зелена линия).
Компатен SUVYetiот 2009 Може да се купи с предно или задвижване на всички колела, от 2013-а има две линии на изработка: City и Outdoor (градска и извънградска).
Mehr anzeigen