Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
renault-megane-l-01.jpg

Renault Megane

Renault Megane Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Renault Megane, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Renault Mégane е малък семеен автомобил, произвеждан от френската фирма от 1995-а. Mégane се предлага като три и петвратен хечбек, седан с четири врати, купе, кабриолет и комби. Второто поколение Mégane спечели наградата за автомобил на годината в Европа през 2003-а, като стана и първата кола в своя клас, получила пет звезди на краш-тестовете от Euro NCAP. Любопитно е, че всяка генерация Megane изглежда доста по-различно от предишната, което обаче по никакъв начин не се отразява на продажбите. Renault Mégane I се появи през 1995-а и всъщност заимства доста от предшественика си Renault 19 – шасито, двигателите, трансмисиите са почти идентични. Ключовият момент е сигурността, която отразява идеята на Renault, че сигурността продава. И благодарение на специфичната си структура Mégane става първият автомобил в класа си, получил четири звезди от Euro NCAP през 1998-а. Двигателите са Renault E-type 1.4- и 1.6-литрови и F-type 1.9-литров дизел, както и 2.0-литров бензинов. Във Франция се продават и специални спортни издания, но техният брой е доста ограничен, което вдига цената им на пазара на употребявани автомобили. В края на 1996-а излиза Renault Mégane Scénic – първият компактен ван в Европа, който е механично идентичен с Mégane. Година по-късно той печели наградата за автомобил на годината в Европа. Фейслифтът през 1999-а разделя двата варианта, макар че на задната врата на Scénic все още има малък надпис Mégane. Промените са новите решетки, подобреното оборудване и добавяне на системи за активна и пасивна сигурност. Има промени и по двигателите, а освен това в Европа е пусната комби разновидност.

Отличникът на класа

Второто поколение излиза през септември 2002-а и поставя ново начало. Моделите нямат почти нищо общо с предшествениците си – различният дизайн е вдъхновен от Renault Avantime. Но пък е оценен подобаващо и заедно с напредничавите технологии печели нови фенове за марката. Безключовото запалване например е първото серийно в класа, също както и отварящият се панорамен стъклен покрив. Вариациите – с три, четири и пет врати – са запазени, а Mégane CC с прибиращ се покрив заменя кабриолета и купето. В статистиките на ADAC за честота на повредите Mégane се справя много добре и е на трето място в класа си след BMW 1 и Audi A3. При употребяваните автомобили най-честите проблеми са дефекти по двигателите и електрониката. Пусната е и Mégane Renault Sport – версия на хечбека, екипирана с 2.0-литров бензинов двигател с турбо компресор (222 конски сили). По-мощният двигател е причина за промени по геометрията на окачването, а освен това предната броня е по-широка. В своя сегмент – хот хеч – Mégane RS печели много награди, като става и първият автомобил, получил пет звезди по отношение на сигурността от Euro NCAP. Третото поколение се появи през 2008-а и е завръщане към класическото излъчване на марката. Но с увеличено качество, ниво на материалите и сглобяване. Поведението на пътя също е подобрено, макар и за сметка на комфорта. За което говори и оценката на Dekra – надеждността при употребяваните автомобили е на ниво над средното за класа. През 2012-а Mégane III мина през първия си фейслифт и добави три нови двигателя: 1.2-литров бензинов с турбо компресор, нова версия на 1.5-литровия dCi (най-икономичният двигател в класа) и 1.6-литров dCi. Нова козметична промяна имаше и през 2014-а – различна предна решетка, по-мощен 1.2-литров двигател и нова версия на 2.0-литровото турбо. И все пак по отношение на мястото за пътниците отзад Ford Focus и Volkswagen Golf имат предимство. Продажбите на четвъртото поколение започнаха през юли 2016-а. Mégane IV е по-голям от и по-нисък от предшественика си. И още по-качествен и с по-голям избор на двигатели – четири бензинови и пет дизелови. Които са между най-икономичните в класа. Жалко, че същото не може да се каже за комфорта.