Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
renault-kadjar-l-01.jpg

Renault Kadjar

Renault Kadjar Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Renault Kadjar, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Със Scénic RX4 Renault за пръв път се престрашава в началото на хилядолетието да влезе в сегмента на джиповете, въпреки че само след три години се слага край на производството на първите френски кросоувър модели. През 2008 г. се поставя ново начало – официалният последовател се появява под формата на Renault Koleo, а през 2013 г. заедно с джипа Renault Captur компактен клас вече никой не може да се сравнява с тях. Моделите на Koleo след седем години производство достигат момента, в който биват пенсионирани, а последователят им – следващият модел в сегмента джипове с почти идентични мерки, е заел стартовата си позиция – Renault Kadjar, който е „отслабнал“ единствено във височина с около десет сантиметра спрямо предшествениците си. Първото му представяне се състои на автосалона в Женева, а около три месеца по-късно започва въвеждането му на пазара в Германия. Към конкурентите му се броят VW Tiguan, Mazda RX3 и Ford Kuga, с които заедно се намират и на едно и също ценово ниво: моделът в неговата базисна версия с бензинов двигател може да бъде купен за цена под 20,000 евро. От една страна, Kadjar е само частична разработка на френския производител; една голяма част от техниката е заимствана от Nissan Qashqai, с който си разделят, благодарение на Nissan-Allianz, техническата платформа и тази на двигателите. От друга страна, в новия джип среден клас е скрита една малка част от Renault Espace – или казано по друг начин – японска техника с подчертано френска нотка.

При въвеждането си на пазара Renault Kadjar е представен с един бензинов и два дизелови двигателя с четири цилиндъра в производствена серия, които са с задвижване на предните колела: бензиновият двигател в Kadjar 1.2 TCe 130 разполага с над 1,2 литра обем и вдига до 5.500 U/мин до 96 kW (130 конски сили). Неговият максимален момент на въртене от 205 Nm бива достигнат точно за 2.000 U/мин и така се задейства ускорение от 0 до 100 км/ч за 10,1 секунди. Максималната скорост при представителите на Kadjar е 192 км/ч. Ако се направи сравнение, моделът притежава най-високия разход, чийто средни стойности са 5,6 литра гориво. Изпускането на вредни емисии се подава от производителя със стойности от 126 грама CO2 на километър.

Дизеловият сегмент може да се разпредели със своите два базисни агрегата плюс турбокомпресор точно на четири вида: 6-ходовото задвижване с превключване е оборудвано с моторизация , обем 1,5 литра, но може също да бъде поръчан като Kadjar 1.5 dCi 110 EDC с задвижване автоматик и шестстепенна трансмисия с двоен съединител. В този случай е намален максималният момент на въртене, който се намира при над 1.750 U/ минута, на 250 вместо на 260 Nm без дизелова електронна система (EDC). Мощността от 81 kW (110 конски сили) разбираемо остава същата, също така и максималната скорост от 181 км/ч. Ускорението от 0 до 100 при автоматичната версия е 11,7 секунди – с около 0,2 секунди по-бързо. Освен това 1,5 литровият Kadjar примамва с малкия си разход от само 3,8 литра гориво, както и 99 грама CO2 на километър.

Версията Kadjar 1,6 литра (1,6 dCi 130) е също така налична само със 6-ходово задвижване с превключване и може да се поръча и по желание като единствен представител със задвижване на всички колела (4x4). Мощността от 96 kW (130 конски сили при 4.000 U/минута), момент на въртене от 320 Nm при 1.750 U/минута, както и максимална скорост от 190 км/ч са идентични със или без задвижване на всички колела. Различия има при ускорението до 100 км/ч, което без задвижване на всички колела е 9,9 секунди, а със задвижване на всички колела – 10,7 секунди. Освен това разходът при задвижване на всички колела е 4,9 литра гориво на 100 километра и е с 0,6 литра по-висок; също така и вредните въглеродни емисии CO2 са 129 грама на километър вместо 113 грама без задвижване на всички колела. В най-опростената си версия моделът е наличен за цена от 26,990 евро, а със задвижване на всички колела – от 29,890 евро.

Техника на Renault Kadjar

За разлика от техническия си благодетел Nissan Qashqai, Kadjar е малко по-едричък – не става въпрос за тегло, а за около седем сантиметра в дължина и четири сантиметра в ширина. Двата модела в определена степен изглеждат доста сходни, въпреки че спрямо оптиката Kadjar създава впечатление на „по-набит“, което се дължи на по-широко издадената колесна база – по този начин се реализира и плюсът в ширината. Това се дължи и главно на вълнообразния капак на автомобила и здравата предница, на която изпъква сребристата, с форма на ромб емблема на Renault с гордата големина от 20 сантиметра. Светодиодните предни светлини при Kadjar са заимствани изцяло от актуалния модел Espace пето поколение, вътрешното пространство за сметка на това отговаря, заедно с подредбата на арматурите, в максимална степен на Qashqai. Колесната база на 19-цоловите гуми е около 2,6 метра, при което окръжността на завиване достига само до 10,72 метра.

Renault приписва на Kadjar „истински офроуд качества“, което е всъщност изключение при замислените по-скоро за престиж джипове, а и Kadjar е оборудван предимно с предно задвижване. Все пак моделът, чрез своя разширен контрол на технологията „Extended Grip“ (контрол на сцеплението), отбелязва предна и задна защита срещу вклиняване, както и пътен просвет от 20 см. Задвижването на всички колела на модела 4x4 може да бъде избрано с натискане на копчето – в случая има на разположение общо три вида задвижване.

Оборудване на Renault Kadjar

Напълно собствена разработка е мултимедийната система с името „R-Link 2“, заедно с онлайн функция, езикова функция и тъч скрийн със седем цола – при Renault, подобно на BMW, няма монтаж на механични инструменти. Приятен привкус, макар и да не е съвсем функционален, е възможността за нагласяне на дисплея в 5 различни нюанса на цвят. Освен това към развлекателното представяне на информация принадлежат Bluetooth навигационна система с динамично маршрутно ръководство и борд компютър с указания икономично шофиране.

Който предпочита изчистения звук, може да си поръча специален модел Kadjar – Bose Edition, при който на борда има специална звукова система с 3D звучене и дигитална обработка на звука чрез т.н. звуков специалист Bose. Системата се състои от централна тонколона, шест високоговорителя и интегриран субуфер в багажника за плътни басове. Към всичко това може да бъдат добавени и външните огледала с лакиран на няколко пласта черен цвят, диамантено ошлайфаните джанти от олекотени метали, както и емблемата на Bose на каросерията и лайстните на вратата. Със задвижването си на четирите колела дизел версията се счита за най-скъпата от всички с производствена цена от 33,490 евро.

Всяко едно от големите и дълбоко оформени места е разделено и може да се сгъва и така обемът на багажника се увеличава с дистанционно отключване от 472 литра на 1.478 литра. Учудващо Kadjar се припокрива по този начин с VW Tiguan, който достига до 470 литра, съответно със сгънати места до 1.510 литра. Резервоарът е с обем до 55 литра.

Асистент (помощни) системите в днешно време не може да липсват и естествено, че Kadjar притежава достатъчно такива: предупреждение за напускане на платното, разпознаване на пътните знаци, асистент за дълги светлини, помощ при паркиране за отпред и отзад, аварийно спиране, камера за обратно виждане, както и пълният пакет сензори се грижат за чувството за сигурност при шофиране.