Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
pontiac-l.jpg

Pontiac

Моделите на Pontiac в Европа винаги са били рядкост и съобщението на компанията майка General Motors (GM), че спира производството на марката през 2009/2010 година поради мерки за икономия и рационализиране на портфолиото не получава голяма гласност. Но нещата стоят другояче в Северна Америка. Лимузините, купетата и кабриолетите на Pontiac се смятат за най-достъпните модели за всички времена от 50-те години насам със спортен фокус, който се проявява в дизайна на купето и двигателя. В Европа от края на 60-те години се внасят главно купетата и кабриолетите от спортната серия на Pontiac GTO, като от 1967 година нататък в класа пони карс се налагат Pontiac Firebird, както и Pontiac Grand Am и Pontiac Grand Prix, докато представителите на компактната класа Pontiac Astre, Pontiac LeMans или представеният през 2009 година Pontiac G3 рядко се предлагат извън американските пазари.

Лимузините, комбитата, купетата и кабриолетите на Pontiac

Като спортно моторизирания модел в серията от средната класа Pontiac LeMans производителят представя на пазара през 1972 година под формата на четиривратна лимузина и купе Pontiac Grand Am, който във върховата си версия се предлага със 7,5-литров V8 двигател и по-специално в Европа се появява в малки серии като купе, докато през 2004 година производството му спира в полза на Pontiac G6. С новото си име класическият Pontiac се произвежда до 2009 година и като кабриолет. Освен Pontiac Grand Am от 1968 г. до 2008 г. се произвежда в седем генерации Pontiac Grand Prix, който излиза на пазара като ночбек лимузина и купе. През 2007 г. производителят въвежда като негов наследник Pontiac G8, който заменя и Pontiac Bonneville и остава в програмата до 2009 г. като лимузина. За американския пазар Pontiac също прави комбита, като Pontiac Safari, Pontiac Parisienne или Pontiac Catalina.

Спортните автомобили с марката Pontiac

Първия модел от своята класическа серия спортни автомобили производителят представя през 1964 г. в лицето на купето Pontiac GTO, който със своя V8 агрегат и 6,4 литра работен обем става съосновател на американската класа автомобили „мусколести коли“ и в продължение на десет години оформя спортната визия на марката. Нова версия се появява едва трийсет години след производствената линия на първата серия, когато Pontiac отново изважда от производствената си линия GTO за кратък период между 2003 г. и 2006 г. в Австралия. Вторият класически спортен автомобил на марката става представеният за първи път през 1967 г. Pontiac Firebird, който се предлага като двуместно купе в четири генерации до 2002 г., а в последната производствена серия и като кабриолет с текстилен покрив. Гамата от модели се допълва от двуместния спортен автомобил със средно разположен двигател Pontiac Fiero, който е представен през 1984 г. и остава в програмата едва четири години. С роудстъра Pontiac Solstice през 2005 г. производителят отново се опитва през следващите четири години да вмъкне свой модел в сектора на спортните автомобили.

SUV и миниван автомобилите на Pontiac

Със своя Pontiac Trans Sport през 1990 г. компанията майка GM разширява своята програма за превозни средства, която дотогава е специализирана марка за спортни автомобили. Втората генерация Pontiac Trans Sport, представена през 1996 г., се появява на европейския пазар първо под името Opel Sintra, а от 1999 г. нататък е позната като Chevrolet Trans Sport. Като SUV автомобил GM предлага Pontiac Aztek между 2001 г. и 2005 г., който е заменен през 2005 г. от Pontiac Torrent до прекратяването на производството на марката.