Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
peugeot-boxer-l-01.jpg

Peugeot Boxer

Peugeot Boxer Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Peugeot Boxer, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Peugeot Boxer е дело на PSA – италианско-френската колаборация с основна дейност производство на лекотоварни автомобили с обща база, но с различни наименования. Предвид сравнително късното си излизане на пазара през 1993 година, френският бус среща сериозна конкуренция в лицата на своите вече наложили се братя близнаци Fiat Ducato и Citroen Jumper.

Новото предложение от PSA

Peugeot Boxer се предлага в изобилие от варианти – с голяма или малка каросерия, с 4 или 6 врати, задните от които обикновени или с плъзгащ механизъм. Огромното товарно пространство успява да побере в себе си до 8 кубически метра в „компактната” версия, а в голямата база обемът достига респектиращите 17 кубически метра. Дизайнът в първото поколение не се отличава с нищо от този на конкурентите, но той не бива да е решаващ при избора на лекотоварен автомобил втора ръка, поне не и при произведените по това време екземпляри. Както се предполага, оборудването е съвсем базово, включващо ел. стъкла и климатик при много малка част от намиращите се на пазара бусове. Отначало е наличен само един бензинов двигател – 2.0 (108 к. с.), който дори при малогабаритната версия не се представя особено впечатляващо. Впоследствие се появяват нови двулитрови предложения, единият от които се задвижва от природен газ, със 110 конски сили и съществена разлика по отношение на динамиката. От друга страна, дизеловите агрегати предоставят впечатляващо разнообразие измежду следните възможности – 1.9 (68 к. с.), 1.9 TD (91 к. с.), 2.0 HDi (83 к. с.), 2.2 HDi (100 к. с.), 2.5 (86 к. с.), 2.5 TD (102 и 106 к. с.) и 2.8 HDi (126 и 144 к. с.), повечето от които притежават далеч по-адекватни параметри и значително по-голяма ефективност от тези на бензиновите си събратя. Може би най-оптималният вариант е 2,8-литровият комън рейл, за предпочитане с ръчна трансмисия, който позволява добра тяга при натоварено състояние в комбинация с незначително по-висок разход на гориво. По отношение на сигурността едва ли някой би останал разочарован, въпреки липсата на съвременни системи в първата генерация на модела. А със следващото поколение на Peugeot Boxer генералните промени са налице. Дизaйнерите са заложили на агресивното излъчване на леките автомобили, превръщайки товарния ван в истинска наслада за окото. Интериорът също е неузнаваем, характеризиращ се с почти луксозни, качествени компоненти по цялото пространство. Голямо е и разнообразието от съвременни технологии като ABS, ESP, въздушни възглавници, стерео уредба и много други. Представени са и две нови 6-степенни механични и автоматични предавателни кутии, заменящи досегашните в модела. Премиерните двигатели са изцяло дизелови – 2.2 HDi (99, 110, 120, 130 и 150 к. с.), както и 3.0 HDi със 177 конски сили. Моделът претърпява поредните козметични подобрения с фейслифта от 2014 година.

Известни проблеми и дефекти

Peugeot Boxer носи някои генетични болежки, особено при екземплярите от първата генерация. Така например окачването издържа значително по-малко от очакваното. Не след дълго започват да се усещат различни звуци и разтърсвания, породени от некачествената пътна настилка. Двигателите, макар и надеждни, се славят с изключително шумната си и неравномерна работа, дълго преди да настъпи времето за обслужване. Изключвайки тези факти обаче, френският ван е един от най-добрите варианти за лекотоварни автомобили на пазара за употребявани автомобили.