Употребявани автомобили Peugeot 308 за продажба в AutoScout24

Намери своето мечтано превозно средство

Оферти за вашето търсене

Оферти за вашето търсене

С Peugeot 308 през 2007 г. французите въвеждат нов компактен модел


Каквото е за немците VW Golf, това са за французите моделите на Peugeot от производствена серия 300 от края на 60-те години. Най-оборотният пазар в компактния клас се обслужва от присъединилия се към Peugeot концерн на Citroën и обединеният френски производител е представен традиционно от появата на Peugeot 304 през 1969 г. в различните форми на каросерията – с лимузини, комбита и кабриолети с класически текстилен покрив. С представеното през 2003 г. купе-кабриолет Peugeot 307 СС французите въвеждат вариращия твърд сгъваем покрив и по този начин успяват на много европейски пазари да се превърнат в хит по продажби в бурно разрастващия се сегмент на компактния кабриолет. Успешна концепция, която ще се запази и при новото поколение на производствената серия и която се появява в търговската мрежа през 2007 г. като Peugeot 308.


Динамичен дизайн за лимузините и комбитата на производствената серия Peugeot 308


Peugeot 308 изпреварва останалите с по-внушителните си размери – дължина 4,27 метра и ширина 1,81 метра – и превъзхожда своите предшественици по този начин със седем/осем сантиметра. Едновременно с това конструкторите намаляват височината от 1,51 метра на 1,49 метра – така новите модели се възползват от по-динамичния визуален имидж, който се подчертава и от издължените модули на фаровете под прозрачно стъкло и мощната решетка. Производството на Peugeot 308 стартира през есента на 2007 г. с лимузини, налични с три или пет врати. В началото на 2008 г. се появява комбито на пазара, което при Peugeot традиционно носи името Station Wagon (американско название за комби), и наред с големия стъклен покрив са в готовност две седалки при нужда в отделението на багажника, така че в Peugeot 308 седем пътника да могат да си намерят място за сядане.


Модели на Peugeot 308 с бензинови двигатели


Най-продавания си модел с пет врати Peugeot предлага като пилотен модел с 1,4 литра обем и мощност от 70 kW (95 конски сили), с които Peugeot 308 ще ускорява до 182 км/ч. Средният разход според данните на производителя е 6,4 литра (155 г/км CO2). Разработеният съвместно с BMW 1,6-литров бензинов двигател се предлага, според вида си на задвижване, с четири нива на мощност от 88 kW (120 конски сили), 103 kW (140 конски сили), 110 kW (150 конски сили) до върховия модел с турбокомпресор с 128 kW (175 конски сили), с който Peugeot 308 достига до 225 км/ч.


Дизелови двигатели на Peugeot 308


И при дизеловите двигатели има избор от четири моторизации, които са с петходово и шестходово ръчно превключване или с електронно задвижване. Представеният през 2009 г. 2,0-литров топ дизел с 103 kW (140 конски сили) вече изпълнява нормата на Евро 5 и консумира средно по 5,5 литра (144 г/км CO2). Базисният дизелов двигател с 1,6 литра обем разполага с над 66 kW (90 конски сили) и представлява с разхода си от 4,5 литра гориво (120 г/км CO2) версията с най-малък разход на Peugeot 308.


Peugeot 308 като купе-кабриолет


Най-младият модел от производствената серия е въведен на пазара в началото на открития сезон през 2009 г. като кабриолет Peugeot 308 CC е електрохидравличен сгъваем твърд покрив. С бензинов 1,6-литров двигател бива презентиран „лайфстайл“ кабриолетът, който се мобилизира до 88 kW (120 конски сили ) и задвижва купе-кабриолета до 195 км/ч. Агрегатът изразходва средно 6,9 литра гориво (159 г/км CO2). С дизелов двигател в програмата е представен Peugeot 380 CC със задвижване от 1,6 литра 82 kW (112), както и с двигател 2,0 литра с 103 kW (140 конски сили). Върховият модел достига до максимална скорост от 208 км/ч и консумира средно по 5,9 литра гориво (155 г/км CO2). Всички двигатели на Peugeot 308 купе-кабриолетите отговарят на изискванията на нормата Евро 5.


Mehr anzeigen