Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
peugeot-306-side

Peugeot 306

Peugeot 306 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Peugeot 306, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

"Peugeot 306 е малък семеен автомобил, произвеждан от френската компания между 1993 г. и 2002 г. 306 е наследникът на 309, а на свой ред по-късно е заместен от 307. Общо от него са произведени 2,846,000 бройки като хечбек с три и пет врати, четиривратен седан, петвратно комби и кабриолет с две врати. Механично 306 е идентичен със Citroën ZX, който обаче се появи на пазара две години по-рано. На същата платформа са базирани и Citroën Berlingo, и Peugeot Partner, както и наследникът на ZX – Xsara. Peugeot 306 излиза на пазара през март 1993 г. като хечбек, а по-късно са пуснати и седанът, и кабриолетът. Този модел поставя и нов стандарт за шофиране при малките коли, а също добавя престиж и практичност, които дотогава липсват в сегмента. Първоначалните двигатели са от TU сериите – бензинови четирицилиндрови, изпробвани в 205, 309 и 405 – 1.1-, 1.4- и 1.6-литрови. Най-малкият (59 конски сили) бързо отпада от производството, но 1.6-литровият вариант (89 конски сили) е истински хит заради добрия баланс между мощност и икономичност. Налични са и три двигателя с по-голям обем, но те са ограничени до тунингованите модели и тези с автоматична трансмисия. Те са от големите XU серии, които са използвани в 205 GTi и по-големите модели 405. Има 1.8-литров с ръчна (в много ограничени бройки) и автоматична трансмисия и три версии на 2.0-литровия двигател (със 121, 155 и 165 конски сили). Дизеловите двигатели са част от XUD сериите – и с натурална аспирация, и с турбо компресор. Турбо версията бързо си печели репутация на отличен избор – не само, че е на едно ниво с много други бензинови двигатели, а и внимателното му изчисление и поставяне гарантира, че по-високото му тегло не се отразява на представянето на автомобила. Което го прави предпочитан избор и при употребяваните автомобили. Има пет нива на оборудване – XN е основното, а XT – най-луксозното, което се предлага само за моделите с пет врати. Модификациите за седана са същите, само че с „S“ като първа буква. Седанът се предлага в Европа до 2002 г. и след това е спрян от производство.

Дизел, който си струва пушека

Peugeot създава и хот-хеч версия, която всъщност е бензинов XS модел, но с дизелов турбо двигател. Това и е първият подобрен дизелов модел, който се продава в сериозно количество и по този начин създава своя собствена пазарна ниша. Повечето модели са с три врати, но има и редки D-Turbo с пет врати. Най-добрият избор тук е 2.0 GTi-6 хот-хеч. 306 мина само през един сериозен фейслифт в живота си – през пролетта на 1997 г. Екстериорът остава почти същият, но фаровете, броните и решетката получат нов дизайн, за да съвпадат с по-заобления стил, зададен с Peugeot 406. Има промени и по задница, както и по таблото и интериора, за да се отговори на натиска на конкуренцията. Phase 2 добавя и комби към наличните модели. Двигателите също са подобрени, а се предлагат и нови такива – 1.8- и 2.0-литровите вече са с 16 клапана. Автомобилите след 1999 г. имат още подобрения – централна конзола с алуминиеви елементи и хромирана емблема на волана. Те са и с кръгли фарове за мъгла, както и без лентата от черна пластмаса на задната броня. Освен това остаряващият XUD двигател е заменен от новия комън рейл HDi дизел. Тоест при употребяваните автомобили трябва внимателно да се погледне годината на производство. За почти всички модели ABS-ът и четирите въздушни възглавници са стандартно оборудване. Автоматичните чистачки също са стандарти за всички нива на оборудване освен на основното. Най-честите дефекти са по окачването и спирачната система, а други проблеми са корозията и лоши връзки по електрическата система."