Употребявани автомобили Peugeot 206 за продажба в AutoScout24

Намери своето мечтано превозно средство

Оферти за вашето търсене

Оферти за вашето търсене

Peugeot 206

В началото на 90-те Peugeot се отказва директно да замени Peugeot 205, като обяснява, че суперминитата вече не са печеливши и не си струват усилията. Така че френската фирма избира уникална стратегия – решава, че 106 ще привлече по-скромните клиенти на 205, докато по-евтините модели на 306, излязъл на пазара през 1993-а като наследник на Peugeot 309, ще привлекат клиентите от по-горния клас. За съжаление на Peugeot, стратегията не проработва, защото 205 остава в миналото, а други суперминита като Ford Fiesta и Volkswagen Polo продължават да се продават добре и дори увеличават популярността си. Peugeot няма пряк конкурент в този клас и съответно започва да изостава сериозно в продажбите. Така през 1998-а на пазара се появява 206 като закъснял наследник на 205. Грешката на френската фирма в началото на 90-те обаче се оказва благословия за 206, защото се превръща в най-добре продавания автомобил в Европа от 2001-а до 2003-а, а между 1998-а и 2001-а е избран за автомобил на годината във Великобритания. Логично на 26 май 2005-а Peugeot 206 отпразнува пет милионния си продаден автомобил, а до 2010-а 206 бе най-продаваният модел в историята на френската фирма. Причините – колата е бърза, икономична, с достатъчно пространство, еднакво удобна и в града, и по магистралата. Освен това има стилен дизайн и младежки имидж, които я правят хит сред купувачите.

Доминация в Световния рали шампионат

Тъй като няма платформа, която да използва (Citroën Saxo използва платформата на 106), Peugeot прави изцяло нова такава за 206. Първите модели са хечбек с бензинов двигател: 1.1-, 1.4- и 1.6-литров, както и 1.9-литров дизелов агрегат. През 1999-а се появява и модел с 2.0-литров GTi (който развива до 210 км/ч), а през 2003-а – тунингована версия на GTi с име Peugeot 206 RC (която ускорява за 7,4 секунди от 0 до 100 км/ч и развива максимална скорост от 220 км/ч). Моделът е в чест на успеха на марката в Световния рали шампионат между 2000-а и 2003-а. Тогава в три сезона Peugeot 206 WRC донася три титли при конструкторите (за първи път след 1986-а) и две при пилотите – на Маркус Грьонхолм. През 2001-а на пазара излизат още две версии на 206 – кабриолетът 206 CC и комбито 206 SW. 206 CC се произвежда до 2008-а, като след това моделът е заменен от 207 CC. През 2003-а идва време за фейслифт – кристални фарове, уголемяване на предната решетка, вграждане на борд компютър и промяна на пластмасовия интериор. Последният и пети модел на 206 идва от Иран – седанът 206 SD. Производството на 206 спира през 2010-а година, но от 2009-а се произвежда 206+, което е фейслифт версия на 206 с нова предница и различен дизайн на задницата. Моделът се прави във фабриката в Мюлюз и е патриотичен отговор на евтиния внос на Dacia, който Renault прави от Румъния. В края на 2012-а обаче 206+ вече не се предлага в Европа заради високия интерес към 208 и дебюта на новия модел 301.

Ниска цена на употребяваните автомобили

Употребяваните автомобили от серията 206 имат известни проблеми единствено с изтъркването на накладките и с честите дефекти при крушките на фаровете. Тези от преди фейслифта през 2003-а могат да се познаят по това, че има повече корозия по металните части. Цената на 206 на старо обаче е изключително привлекателна, а освен това тестовете на Dekra показват, че 74 процента от автомобилите с пробег между 50 000 и 100 000 километра нямат никакви дефекти. Сравнението с конкуренцията е в полза на 206 по няколко показателя – разнообразието от двигатели и ниската цена на употребяваните автомобили (което означава, че може с лекота да се пазарите, защото на пазара има много предложения). Моделът на Peugeot обаче отстъпва по отношение на удоволствието от шофирането. Освен това не толкова мощните двигатели стават шумни, когато се настъпи педалът на газта. Конкуренцията печели и по отношение на мястото в багажника – и Ford Fiesta (261 литра) и Renault Clio (252 литра) събират повече багаж от 206 (237 литра).