Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
peugeot-2008-l-01.jpg

Peugeot 2008

Peugeot 2008 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Peugeot 2008, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Peugeot 2008 идва на немския пазар един месец след своето представяне на Автосалона в Женева през март 2013 г. Счита се за последовател на Peugeot 207 SW (комби), а съответно и на специалния модел Peugeot 207 Forever, но технически се базира на Peugeot 208, който принадлежи към групата на малките автомобили, но не и към тази на спортните джипове. Това, което всъщност звучи объркващо, може да бъде бързо обяснено: моделът 2008 в основата си не е нищо друго освен една увеличена комби версия на 208 , тъй като за последните не е планирана комби версия, а се използва конструктивната матрица на 207. По този начин Peugeot се присъединява към тенденцията на кросоувър превозните средства и хвърля ръкавицата на своите главни конкуренти – Nissan Juke и Opel Mokka, вместо с комби модел, с нов техен събрат. Спрямо моделите на Peugeot 104 от 1972 г., 205 от 1983 г., 206 от 1998 г. и 207 от 2006 г. Peugeot 2008 (208 SW), наред с традиционното портфолио на Peugeot 208, е междувременно шестото поколение на серията малки автомобили. От своето въвеждане на пазара моделът може да бъде открит изключително само като вариант тип седан – дали и какви форми ще последват, все още не е известно.

Три различни вида двигателя са на разположение за Peugeot 2008: два бензинови и един дизелов двигател с две различни нива на мощност. Базисната моторизация е представена като 82 VTi. Тя разполага с двигател 3 цилиндъра с 1.2 литра обем и мощност от максимално 60 kW (82 конски сили). За това задвижване през 2016 г. се прилага концепция, която трябва да свърже двигателя със задвижване със сгъстен въздух (Hybrid Air). Също така двигателят с три цилиндъра работи посредством недиректно впръскване на гориво. 120 VTi е вариантът на бензиновия модел с намалена мощност на 1.6 литра и с четири цилиндъра достига до 88 kW (120 конски сили), докато същият агрегат достига до 115 kW (156 конски сили) като 155 THP посредством турбокомпресор и директно впръскване. За разлика от двата начални бензинови, вариантът 155 THP е освен това с 6-ходова превключваща трансмисия, която задвижва 2008 г. на предните колела.

За пример като добавка на това са ниските стойности на разхода на Peugeot 2008: точно при бензиновите двигатели са в рамките на максимум 5.9 литра на 100 километра (120 VTi). Още по-ниски са при моделите с директно впръскване със Старт/Стоп автоматика в дизеловия сегмент: водещият модел тук е HDi FAP 92 EGS, това се отразява и на максималната скорост, чийто краен предел е 180 км/ч. В допълнение са на разположение два допълнителни дизелови двигателя 1.6 литра, от които единият достига до 68 kW (92 конски сили), а другият – до 84 kW (115 конски сили), с момент на въртене от 270 Nm в сравнение с 230 Nm на другите два варианта с увеличена мощност.

Така изглежда на външен вид 2008

Няма смисъл моделът 2008 да бъде сравняван с Peugeot 207 SW заради смяната на класа превозно средство. За сметка на това Peugeot 2008 може да бъде разглеждан без заобиколки като самостоятелен модел. На външен вид е малък като автомобил от малкия клас, от който произхожда, и отвътре се създава чувство за пространство като при VW Tiguan с достатъчно свобода за краката и различни по характер оптически тънкости , като например LED лайсни на вътрешния покрив или светещи пръстени около аксесоарите. Единственото, което не е направено за 2008-цата спрямо тенденцията при колегите му с офроуд излъчване, е, че не може да има високи очаквания за пътния просвет, тъй като е само 16 сантиметра, както и липсващото задвижване на всички колела. Малка утеха е контролът върху траекторията, чиято толерантност може да варира спрямо характера на повърхността и улеснява преминаването върху ронлива почва