Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
peugeot-l.jpg

Peugeot

Peugeot са активни повече от 125 години в производството на автомобили. По тази причина френският автомобилен концерн в подножието на река Вогези принадлежи към най-старите марки автомобили. Бивайки част от групата ПСА Пежо-Ситроен (PSA Peugeot Citroën), лъвовете от Сошо, заедно с автомобилната марка-сестра, са на второ място сред автомобилните производители в цяла Европа – само Volkswagen продава повече автомобили от тях. Марката обединява по свой уникален начин от десетилетия традиция и новаторство : през 1929-а за първи път се въвежда бройната система с нула в средата (формат х0у); също така първият дизелов двигател във френските серийни коли произлиза от Peugeot. На пазара за употребявани автомобили моделите на Peugeot заемат високи места сред предпочитанията на клиентите. И с право, защото превозните средства на Peugeot убеждават в това с ниските изходни цени, с редовно високите оценки при опитите за безопасност, както и с комфортното оборудване.

Тези модели на употребявани Peugeot автомобили биха могли да предизвикат интерес

Peugeot 108 отпред Peugeot 108 отвътре

Сред някои хора витае мнението, че автомобилите на Peugeot са толкова разпространени, защото са изгодни. Ниската цена е само една причина от многото. Мощните двигатели също не трябва да бъдат пренебрегвани, при положение че изразходват по-малко от конкуренцията от Волфсбург или Зинделфинген. Французите не икономисват и от фактора безопасност, освен това за всяка серия се предлагат множество екстри в оборудването още при основното представяне. Фирмата Peugeot се е погрижила със забележителния си дизайн както употребяваните, така и новите автомобили да притежават еднакво висока стойност на признание.

Peugeot 308 : Първото поколение на Peugeot 308 слиза от конвейерната линия през 2012. То пленява с изразителния дизайн – отличителни характеристики са издължените фарове и голямата предна решетка. Към тях се присъединяват и приветливото и прегледно вътрешно пространство и сравнително голям багажник. Моторизацията започва при 90 конски сили, но модел 308 GTi (Grand Tourer Injection) може да устои в дуела със своите 200 конски сили на VW. И комфортът е налице – ако същевременно други производители продават темпомата и климатика като екстри, то те са включени при серийното оборудване на модел 308.

Peugeot 508 отпред Peugeot 508 отзад

Peugeot 508 : Французите не бяха имали 19 години подред модел в горната средна класа. Но с модела Peugeot 508 успяват да се завърнат триумфално. На пазара се появява през 2010, а четири години по-късно Peugeot го предлага модернизиран с по-скосена форма на фаровете на предницата със светодиодни лампи. Своеобразни отличителни белези са икономичният двигател и финото оборудване, сравнени с ниските стартови цени, от които Peugeot 508 печели дивиденти и като превозно средство втора ръка. Фирма Peugeot е убедителна и в разхода на гориво – напълно хибридният мотор е считан даже за най-добър в своята класа.

Peugeot 207 : Малката кола се появява през 2006 като приемник на тежкото наследство на Peugeot 206. Произвежда се до 2012, когато 208 е смъкната от конвейерната линия. Но дори и днес Peugeot 207 принадлежи към употребяваните автомобили, които са изключително обичани сред купувачите. Предимно купувачите от женски пол оценяват Peugeot 207 като чаровна градска кола. В удобните ватирани седалки времето пред светофара преминава като полет в самолет, а двигателите с до 174 конски сили се грижат за правилното налягане при изпреварване по градските пътища. И при това цената отговаря напълно: човек може да се сдобие с добре поддържан модел доста изгодно.

В знака на лъва: Историята на автомобилния производител Peugeot

Peugeot 3008 отстрани Peugeot 3008 отпред

Официалната фирмена история на Peugeot започва през 1810. Дотогава братята Жан-Фредерик и Жан-Пиер Пежо развиват семейното предприятие в Хермонкорт като леярна . Малко преди това, братята Пежо са си изкарвали поминъка с маслобойна, дъбене на кожи и бояджийница. Оттогава започват да произвеждат всякакви артикули от желязо и то с такъв успех, че няколко години по-късно успяват да изградят още няколко завода. През 1858 бива регистриран „лъва“ като марка. През 19 век славата на Peugeot се разпростира извън границите на Франция заради уредите с високо качество за мелене на пипер и кафе , които, между другото, Peugeot произвежда и до днес.

В края на 19 век Арманд Пежо разпознава потенциала, който се крие в започващото автомобилно производство, и насочва фирмата към по-засилена разработка и производство на превозни средства. Първият прототип е така наречената триколка – Serpollet, задвижваща се с пара, а при втория прототип бива вграден двигател с вътрешно горене на Daimler. Активното серийно производство на Peugeot започва още през 1896 , а до достигане на големия успех не се чака дълго. През 1912-а е изграден заводът в Сошо. Въпреки че първоначално бил замислен да произвежда камиони, след края на Първата световна война в него серийно са се произвеждали леки автомобили. През 1929-а е представен малкият автомобил 201, първият автомобил с характерната нула в средата. Той става толкова успешен, че затвърдява славата на братята Пежо като безупречни автомобилни производители.

След края на Втората световна война Peugeot започва с възраждане на производството. В следвоенното време моделите 203 и 403 стават много успешни. Също така моделът 404 през 60-те години достига високи нива на продажби в Европа и френскоговорящата част на Африка. През 1974 Peugeot поемат достигналите до дъното Citroën. Две години по-късно възниква т.н. PSA-група , малко след това Peugeot поемат европейските филиали на американския концерн Chrysler. „Заедно сме по-силни“ – с това мото възникват многобройни Peugeot, Citroën и Talbot модели (това са превозните средства на бившата дъщерна компания на Chrysler), които си разделят една и съща платформа. Ефектите от сътрудничеството стават явни няколко години по-късно, след като Peugeot за пореден път отчита своите печалби. От този момент нататък управлява заводи, разположени в различни страни, които произвеждат, наред с посочените Peugeot модели, и многобройни превозни средства Citroën:Страна Stadt Брой сътрудници Произведени модели
Франция Мюлхаусен 9.400 Peugeot 206, Peugeot 308
Франция Поаси 6.000 Peugeot 207, Peugeot 208
Франция Рен 6.900 Peugeot 407, Peugeot 508
Франция Сошо 12.000 Peugeot 308, Peugeot 3008, Peugeot 5008
Испания Мадрид 2.200 Peugeot 207
Испания Виго 7.500 Peugeot партньор
Португалия Мангуалди 900 Peugeot партньор
Словакия Търнава 3.000 Peugeot 207, Peugeot 208
Аржентина Буенос Айрес 4.700 Peugeot 206, Peugeot 207, Peugeot 307, Peugeot партньор
Бразилия Порто Реал 2.900 Peugeot 207

Peugeot 5008 Peugeot 5008 отпред

Междувременно, Peugeot принадлежи към автомобилните производители, които тясно си сътрудничат с други производители. Съществуват сдружения с Fiat в областта на леките търговски превозни средства, с Renault е разработен V6 двигател, а с Ford – дизелов двигател. От 2001-а съществува съвместно предприятие с Toyota. Така например, Peugeot 107, Citroën C1, както и Toyota Aygo са конструктивни близнаци. Заедно с Mitsubishi Peugeot работи в SUV-областта/производството на джипове, а с General Motors съществува стратегическо сътрудничество. В случаи на особено оборудване, както и при спортната кола RCZ, се разработват двигатели заедно с BMW. Също така от Peugeot се насърчава постоянно разработването на собствени иновации. На пазара за употребявани автомобили са въведени множество нововъведения през последните години, например микрохибридният мотор e HDI или екологичният електро-двигателен механизъм iOn, с който Peugeot предизвиква сензация в международен план.

Peugeot RCZ изглед от горе Peugeot RCZ изглед от страни

Три класики от Peugeot: едно кабрио и две купета

Кабрио и купета – тези две форми на каросерията, като никоя друга конструкция, са символ на нестихваща радост от живота, светски лукс и малко холивудски лайфстайл. Peugeot налага тенденциите в тази област от средата на 1930-а. Ретро колите, заради екстравагантната си форма и многобройни иновации, като например метален подвижен покрив, са считани за вечна класика . Но кабриолетите и купетата не са запазена марка само за малцината богати клиенти. Многобройни Peugeot модели са намерили своя път към клиентите в серийното производство. Представяме три класически кабрио модела и купета на Peugeot, които, дори и употребявани, се броят към любимците.

Peugeot 403 е служебната кола на телевизионния инспектор Колумбо, който дълги години пътува с нея към своите смъртни случаи сред елитното общество. Моделът за средната класа е нещо повече от леко смачкан реквизит – той е също така и класика в автомобилната история. Благодарение на него, между 1955 и 1967 Peugeot успява да се изравни в сегмента качество с Mercedes и Rolls-Royce. Peugeot 403, притежаващ първия френски дизелов двигател в серийното производство, се озовава в графата „масов автомобил“ . По време на своя апогей този модел на Peugeot е търсен употребяван автомобил, който и ценово не остава по-назад от моделите на Mercedes. Неговото оборудване с плъзгащ се покрив и седалки е изтънчено и предлага голям асортимент – от лимузина до комби и микробус, от кабриото на Колумбо до версията 403 Familiare със седем места – и е при това модел, който пасва на всеки.

В изработката на купето на Peugeot 504 не се крие само лъвско сърце, но и темперамент на състезателен кон. Поне до известна степен. Защото дизайнерите от Пининфарина от северноиталианското Камбиано работят за Peugeot, но също така и за Ferrari, Alfa Romeo и Maserati . Купето на 504 е представено през 1969-а и трябва да продължи традицията на невероятните кабриолети Peugeot и купета. Въпреки това купето не изглежда като екстровертна спортна кола, а си остава здраво стъпило на земята. Докато Пининфарина е скицирал и запоявал каросерията, Peugeot докарва докрай финалния монтаж до централата в Сашо – издръжлив и доказал се 1,8-литров четиритактов цилиндър, по-късно последван от 2,7-литров-V6, който вдига на пътя 136 конски сили. И до днес елегантният почерк на италианците се е запазил, а само твърдите седалки превръщат употребяваното Peugeot в предизвикателство.

Купето на Peugeot 407 е последният успешен модел на Peugeot с този тип форма на каросерията. Днес може да бъде открит само като употребяван автомобил, защото от 2011-а е спрян от производство. Официалната премиера е била през 2005-а. Докато купетата 407 са били оборудвани през първите четири години с бензинови двигатели, то през втората половина на производствения цикъл са били произвеждани само с дизелови. При Би Турбо разработка вдига внушителните 204 до 240 конски сили. За критиците дизайнът не е особено оригинален, предната решетка е прекалено агресивна, а езикът на формите – недостатъчно зрял. Но сред специалистите моделът се цени високо. Купето Peugeot 407 се цени заради елегантната си визия, добро сцепление, дори и при скорост 240 км/ч, както и добрата пътна динамика, за която има принос и много удобната кормилна система. Не на последно място, вътрешното пространство ни убеждава със своето симпатично и пълно с детайли оформление.