Употребявани автомобили Opel Vectra за продажба в AutoScout24

Намери своето мечтано превозно средство

Оферти за вашето търсене

Оферти за вашето търсене

Opel Vectra – компетентно справяне със задачите

Opel Vectra е голям семеен автомобил, представен през октомври 1988-а като наследник на Opel Ascona. Той на свой ред през 2009-а, след 21 години живот и три поколения, бе заменен от Opel Insignia. Това, което важи за всички модели, е наличието на много пространство, богат асортимент и ниски цени. Първото поколение – Vectra A – дебютира като седан и хечбек. Година по-късно – през 1989-а – е представено купето Calibra, базирано на Vectra, като дизайнът и на двата автомобила е дело на Уейн Чери. Те споделят и платформата, скоростната кутия и част от двигателите. А те са доста разнообразни – от скромен 1.4-литров бензинов (70 конски сили) до двойно по-мощния 2.0-литров Family II (134 конски сили). Първоначално моделите са само с предно задвижване, но през 1990-а е добавено 4x4, а през 1993-а излиза лимитирана турбо версия. Изборът от дизелови двигатели се свежда до 1.7-литровия Isuzu 4EE1 (с и без турбокомпресор) и 1.7-литров дизел по дизайн на Opel (отново наличен с и без турбокомпресор). През септември 1992-а Vectra минава през скромно освежаване, което външно включва нова решетка и черна пластмасова лента над стоповете, а вътрешно – усилена структура за подобряване на безопасността. Година по-късно вече са налични и въздушни възглавници, а през 1994-а идва и най-добрата реклама – европейската турбо 4x4 версия е използвана във Formula One като кола за сигурност. Що се отнася до употребяваните автомобили, задължителна е проверка за материалите, изключвайки видимите дефекти – просто качеството им не е първокласно. Най-честите повреди са по пружините и амортисьорите, както и по системата за изгорели газове. Второто поколение се появи през 1995-а и в моделите за първи път се включи комби. Бензиновите двигатели започват от 1.6-литровия Family 1 и стигат до най-мощния 2.5-литров V6. Дизелът отново идва от Isuzu – 1.7-, 2.0- и 2.2-литрови Ecotec. През 2001-а бе представен и изцяло новият 2.2-литров бензинов двигател. Той служи за основен на моделите след фейслифта, който може да се забележи по това, че предните фарове вече са само от една част и броните са с цвета на автомобила. Оборудването след промените също е по-добро, а същото важи и за управлението. Този модел обаче не заслужи особено високи оценки. През октомври 2013-а Top Gear постави тази Vectra в списъка си с „13-те най-лоши автомобила на последните 20 години“. Описанието бе следното „колата е толкова посредствена във всяко отношение, че Джереми Кларксън отказа да я шофира“.

Най-добрата Vectra

Последното поколение Vectra е автомобил за спокойно всекидневно шофиране, без да се изисква фантастично представяне. Окачването е подобрено, шофирането носи повече удоволствие, но без машината на Opel да е лидер в класа. Тя просто се справя компетентно със задачите си. Vectra C е на базата на платформа Epsilon и излезе през 2002-а, като седан с четири врати и хечбек с пет врати. Малко по-късно бе добавено и комби. Двигателите са модифицирани, за да се справят с увеличеното тегло. 1.8-литровият Family 1 Ecotec е запазен за базовия модел, а най-често използваният е 2.2-литровият Ecotec. През октомври 2004-а в играта влиза и нов дизелов двигател – 1.9-литровият Ecotec CDTI (мощност 119 конски сили с осем клапана, 148 конски сили с 16). Разбира се, най-големият конкурент за Vectra е Ford Mondeo, като моделът на Opel разполага с повече пространство (петима възрастни се събират с лекота), интериорът е на нивото на този на Audi, но по отношение на двигателите Mondeo има предимство. Най-добрите модели на Vectra са след фейслифта през 2005-а, така че те трябва да бъдат предпочитани на пазара на употребявани автомобили. Стига да не са с V6 двигател, който има сериозен разход на гориво. Според Dekra пълното натоварване на голямото багажно пространство води до дефекти по ходовата част и двигателя, като в това отношение Vectra се представя по-зле от средното за класа. Друг известен проблем е горивната помпа, която често се поврежда. Цената на вторичния пазар обаче би трябвало да е ниска, защото новите автомобили бяха продавани в сериозни количества на всякакви фирми. Иначе моделите след фейслифта приличат повече на Astra с по-смелата си предница. В интериора най-накрая има някаква енергия и разнообразие – материалите са от по-високо качество и усещането е по-луксозно. Освен това воланът е смален и изглежда по-спортен.