Употребявани автомобили Opel Mokka за продажба в AutoScout24

Намери своето мечтано превозно средство

Оферти за вашето търсене

Оферти за вашето търсене

Opel Mokka идва на пазара през 2012 г. като джип компактен клас

На северноамериканските пазари марката Chevrolet на автомобилния концерн Дженерал Моторс (GM) с класическите си модели като Chevrolet Blazer традиционно се причислява към фирмите, предлагащи спортни джипове и пикапи. След като джиповете започват да се радват на популярност и в Европа, в началото на 90-те години концернът Дженерал Моторс включва в своята програма джип, носещ в Европа марката Opel Frontera. Конструираното на базата на японските офроуд модели превозно средство си остава дълго време единственото предложение на Opel, което фирмата прави в класа на джиповете. Джип в компактния клас има едва през 2006 г., когато от поточната линия слиза произведеният в Южна Корея и същевременно предвидения за тамошните пазари Opel Antara. В последвалите години американците използват отново азиатското ноу-хау за разработването на по-малък джип, който да допълни в тази посока моделната палитра на джиповете. В повечето европейски страни новият пилотен модел джип с името Opel Mokka е въведен на местните пазари през 2012 г.

Кросоувър концепцията за Opel Mokka

С дължина от вече 4,30 метра и ширина от 1,80 метра моделът Mokka изглежда видимо по-компактен от Opel Antara, който, в зависимост от линията си на оборудване, достига до общо тегло от почти два тона. За сравнение: разтоварен Opel Mokka тежи едва 1,5 тона. При оформянето на каросерията на Opel Mokka конструкторите се ориентират спрямо познатата кросоувър концепция. Със своите 1,65 метра – сравнително високо конструиран, компактният джип на Opel идва с динамично въздействащите къси надстройки и стилните елементи на кросоувъра. Към това се причисляват релсите на покрива, винилови апликации, както и предната, и задната защита срещу вклиняване.

Opel Mokka може да бъде поръчан и със задвижване на всички колела

В духа на имиджа си на кросоувър между джип и компактна лимузина Mokka е с различни видове задвижване. Конструкторите вграждат в Mokka в серийното производство традиционното предно задвижване. Като опция е налично и адаптивно задвижване на всички колела, което се грижи за оптималното разпределение на силата на предната и задната ос в зависимост от платното и пътната ситуация. Задвижване на четири колела има както при по-големите бензинови двигатели, така и при дизел версиите.

Бензинови и дизелови двигатели за джипа Opel Mokka компактен клас

При въвеждането си на пазара през 2012 г. Opel Mokka с бензинов двигател има две нива на мощност. При пилотния модел с предно задвижване работи агрегат 1,6 литра, който предоставя на разположение на Opel Mokka мощност от до 85 kW (115 конски сили). Средният разход се дава от производителя със стойност 6,5 литра, което отговаря на стойност на въглеродна емисия CO2 от 153 гр/км. За бензиновата версия със задвижване на всички колела е заложен в програмата турбо двигател с максимална мощност от 103 kW (140 конски сили), който средно при експлоатация изразходва 6,3 литра гориво (149 гр/км CO2). По-големите двигатели са комбинирани с ръчна 6-ходова трансмисия. При дизелите производителят вгражда акумулираща горивна система с високо налягане, която мобилизира Opel Mokka до 96 kW (130 конски сили). В зависимост от предлаганите опции дизеловата версия може да бъде поръчана с различни форми на задвижване, както и с ръчно превключване или с автоматична трансмисия. Всички модели са оборудвани с т.н. Старт/Стоп (Start/Stop) система с изключение на Opel Mokka, който е с оборудване за автоматичен контрол.