Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
maybach-l.jpg

Maybach

Както [Volkswagen, Bentley и BMW се бръкнали дълбоко в джоба с цел да придобият правата на Rolls-Royce, за да помогнат на своите компании с традиционни луксозни марки на престижни модели, така и конкурентите от Daimler също не могли да избегнат това предизвикателство. Предимството на немците: в тяхното портфолио се намират правата на една марка, която е легенда поне в Германия: Maybach. През 30-те години лимузините и кабриолетите на производителя били алфата и омегата на немското автомобилостроене по отношение на техника, размер и лукс преди производството на автомобили да бъде изоставено в навечерието на Втората световна война и през 1960 г. Daimler да закупят правата върху името от фирмата-наследник. По-големи, по-благородни и с по-голяма индивидуалност – от края на 90-те години по този начин създадения Maybach трябвало да се откроява от Mercedes-Benz S-Klasse и да се противопостави на британското дуо с един престижен немски модел със сходна историческа аура при старта на продажбата през 2002 г. Проблемът за Daimler: името на Maybach трябвало отново да бъде въведено в съзнанието. Последната лимузина с известното лого, представляващо двойно М, била произведена през 1941 г.

Историческите лимузини и кабриолети от Maybach

Историческите лимузини и кабриолети на Maybach имали общо с дирижаблите и това не било случайно. Защото първоначално компанията била основана от семейство Майбах и пионерът на дирижаблите граф Цепелин през 1909 г. и били доставчици на процъфтяващото производство на дирижабли. През 1921 г. Maybach се ориентирали в друга посока и създали Maybach W серията през 1941 г. за лимузини и кабриолети, които били оборудвани с шасита с индивидуална структура. В днешно време запазените модели на Maybach от тази година на производство принадлежат заедно с топ моделите на Bugatti към най-скъпите класически коли на пазара.

Maybach Zeppelin бил най-известният модел на производителя

Най-известният модел на автомобилния производител Maybach – Maybach Zeppelin – бил произведен през 1930 г. във версия на лимузина и кабриолет, под чийто капак работил двигател V12 с обем от осем литра. Дългият над 5,5 м. автомобил притежавал 147 kWh (200 к.с.) и можел да достигне близо 175 км/ч. С тези данни до края на 1930 г. бил създаден моделът Maybach Zeppelin, който по онова време бил най-голямата и бърза лимузина немско производство.

Лимузината Maybach като ново луксозна марка на концерна Daimler

През 2002 г. Daimler-Konzern въвел на пазара първия Maybach на новото време, който се произвеждал в малки серии в новопостроената фабрика на главния завод в Зингелфинден според индивидуалните изисквания на клиента. Предложени били лимузина с дължина почти 5,7 м, носеща името Maybach 57, както и по-дълга версия от 6,2 м под наименованието Maybach 62. И двата модела притежавали като историческия си предшественик двигател V12, както и 405 kWh (550 к.с.). Това прави почти тритонната лимузина една тежка кола, която ускорява до 250 км/ч.

Специални модели на Maybach и един нов Maybach Zeppelin

През 2005 г. Daimler разширили своята моделна гама със спортна лимузина, която се предлагала в две различни дължини, също както Maybach 57S и Maybach 62S. Преработеният двигател на тези специални версии достигал до 450 kWh (612 к.с.) и имал 6.0 л. обем. Скоростта на моделите била 275 км/ч. През 2009 г. с Maybach Zeppelin бил представен един последващ специален модел, произведен в два цвята, притежаващ уникални детайли по отношение на оборудване като топ модел в ограничен тираж.