Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
lada-l.jpg

Lada

Във времената на планова икономика в източноевропейските страни руският автомобилoпроизводител Awtowas десетилетия наред заемал роля на предприятие, чиято марка Lada се радвала на висок престиж от страна на купувачите от Източна Европа. И освен това: от 70-те години моделите на Lada били важна експортна стока за съседните страни. Дълго преди един южнокорейски производител да подмами потребителите с ниски цени, руският автомобилoпроизводител от Волга се опитал да покори Западна Европа с атрактивни цени и автомобили, базирани на модели Fiat, а от 80-те години насам и със самостоятелно разработена серия от автомобили. За тази цел била развита техника, която не винаги била последен писък на модата, но затова пък била здрава и лесна за поддръжка.

Офроуд класиката и техниката трябвали да наложат Lada като марка

Марката станала известна извън пределите на родината си най-вече благодарение на Lada Niva или Lada Taiga, които в средата на 70-те години намерили свои фенове също и в Западна Европа, заради по-ниските си цени като офроуд автомобили. С либерализацията на икономическия пазар в крайна сметка Awtowas изгубили водещата си роля на пазара и в Румъния трябвало да се конкурират с французите от Renault – концернът, който със своята марка Dacia поема ролята, която Lada имала преди това. През 2008-а французите продължили с експанзията и станали акционери в Awtowas, който трябвало наново да се установи в класа на малките и компактни автомобили с класиката Lada Niva като доставчик на коли с ниски цени и актуална технология.

С помощта на Fiat марката Lada бива изградена

Както през 1966-а, когато плановете за модерен руски автомобилопроизводител се изясняват, италианският концерн Fiat бил избран за съвместно сътрудничество. Италианците построили първия завод на Awtowas и му дали право и лиценз да произвежда автомобила от среден клас Fiat 124, който от началото на 70-те години излязъл с различни класове двигатели като Lada 1200, 1300, 1500 и Lada 1600. От годината на създаване (1979) новото поколение от серията лимузини и комбита се предлагат на чуждестранния пазар като Lada Nova.

Автомобили Lada за външния пазар

През 1984-а руснаците въвели на пазара на компактния клас коли Lada Samara, чийто двигател е разработен съвместно с немския инженер Porsche, а година по-късно е представена голямата Lada Aleko. През 1995-а Lada Samara била заменена за износ на чуждестранния пазар с компактния модел Lada 2110, който е предлаган като седан версия. Представената през 2008-а като нов компактен модел Lada Priora бива произведена в три версии като лимузина, комби, както и като купе с две врати . През 2005-а в класа на компактните автомобили е представена Lada Kalina, която освен във варианта на лимузина, се предлага и в комби версия.

Класиката Lada Niva като нов модел в класа на офроуд автомобилите

През 1976-а Awtowas разширили разнообразието от предлагани модели с високопроходимата Lada Niva, която в следващите десетилетия се произвеждала без да се правят особени промени. Четириместният автомобил се предлагал за износ само в една версия, притежаваща 60 kW (81 к.с.), и бил харесван заради двойното предаване и блокирането на диференциала както за работа, така и за офроуд автомобил в свободното време. Със стария двигател Lada Niva произвежда 220 g/km въглероден диоксид. Въпреки това Lada Niva триумфира с капацитет на ремаркето от 1,5 т. и изгодна цена, което я прави базов модел в класа на офроуд автомобилите.