Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
dacia-l.jpg

Dacia

Който търси възможно най-изгодната цена на кола, се озовава рано или късно при Dacia. Автомобилната марка от румънска Влахия мисли предимно практично. Нейните достъпни превозни средства не са толкова удобни като немските луксозни возила, но в никакъв случай не са просто евтини. При Dacia няма да откриете излишни аксесоари и претрупан дизайн. Принципно както за употребяваната кола, така и за новото превозно средство важи максимата: „голяма кола за малко пари“- няма как да е възможно.Уловката в случая – дори и превозните средства да са ненадминато изгодни, шофьорът трябва да направи няколко компромиса. Уютната атмосфера не е основната цел на Dacia, вътрешното оборудване е белязано от семпла ефективност. Но когато става въпрос за същината на една модерна кола, то тогава не трябва да се притесняваме от пропуски; комфортът при пътуване при Dacia е изписан с големи букви. Дори и употребявана, техниката е много здрава. Изработката и при превозни средства втора ръка е солидна отвън. Dacia няма как да стане световен шампион в сърцата на клиентите, но всички, които хладнокръвно (трябва да) пресмятат, при румънците намират практични и пригодени за ежедневието автомобили.

Тези модели на Dacia и употребявани са много обичани

Какво удобство се крие в един модел на Dacia, който се предлага като употребяван автомобил, зависи от степента на оборудване. Предложените екстри не са много. Но моделите от Duster до Sandero в едно си приличат: Притежават висока степен на стабилност. За разлика от луксозните марки, употребяваната Dacia не губи своята стойност. Причината за това – като дъщерно предприятие на Renault, румънският автомобилен производител се обръща към утвърдени технологии . Превозните средства не печелят конкурси по новаторство, но въпреки това са много добре пригодени да побеждават безпроблемно ежедневието по магистралите и лошите градски улици. Представяме ви три модела на Dacia, които и като употребявани автомобили са също толкова убедителни, както новите превозни средства.

Dacia Duster отзад Dacia Duster отпред

Dacia Duster : Моделът Duster е SUV (превод: "практичен спортен автомобил") на Dacia, който се появява се през 2010-а на пазара. Конструиран е на базата на платформа B0, която шест години преди това е била разработена за Renault. В Украйна, Русия и Близкия Изток моделът се разпространява със собственото име на марката.През 2013/14 следва първата оптична преработка на Dacia Duster. Едва от тогава и функцията ESP (електронна стабилизираща програма) принадлежи към серийното оборудване. Изборът на двигатели е лесен за преглеждане – бензиновите двигатели се предлагат с 105 и 125 конски сили, при дизелите има 86 до 110 конски сили. Duster-ът може да бъде закупен по избор и със задвижване на всички колела. От професионалната преса за моторни средства Dacia Duster е определена за най-изгодното SUV на Германия: като нов автомобил тази Dacia струва по-евтино от употребявано превозно средство на конкуренцията.

Dacia Sandero отпред Dacia Sandero отвътре

Dacia Sandero : Автомобилът среден клас на Dacia първоначално слиза от конвейера през 2008-а, а от 2012-а на пазара е втората генерация. Моделът Sandero е разработен в предприятието на Renault в Бразилия, но превозните средства за Западна и Централна Европа се сглобяват в Румъния. Моторизацията на бензиновите двигатели достига от 75 до 105 конски сили, дизелите предлагат мощност от 68 до 88 конски сили. Също като Duster, Dacia Sandero се базира на платформата на Clio. Второто поколение, наред с доказано стабилните бензинови двигатели на Renault, предлага също така и дизелови двигатели с директно впръскване, с акумулиращата горивна система с високо налягане (наречена Common-Rail). Освен това в предлагането има и вариант с LPG автогаз. Който търси по-голяма свобода за краката, трябва да изпробва версията Stepway. Максимален комфорт предлага линията за оборудване Prestige: наред с климатиците, тя съдържа и подгряващи външни стъкла и даже една частица лукс – кожено кормило.

Dacia Lodgy отпред Dacia Lodgy поглед в багажника

Dacia Lodgy : Компактният ван на Dacia е превозното средство в асортимента от модели, който е много убедителен със своята семейна насоченост. Може да се купи от 2012-а, като Dacia Lodgy предлага място за до 7 лица. Обширното пространствено оформление е ясно от от самото име – „Lodge“ в превод от английски език означава самобитна къщичка сред природата. Ванът на Dacia е сам по себе си топ класа имайки предвид цената като употребяван автомобил. Често компактните ванове на (немската конкуренция) струват двойно повече на почти същия километраж. Затова пък в Lodgy, въпреки името, не е напълно уютно. Но не е задължително да е, защото тази Dacia е повече работеща пчеличка, отколкото царицата в кошера. Актуалните модели разрешават да се избира между три бензинови двигателя и един дизел агрегат. Турбо бензиновият двигател с директно впръскване може да омагьосва и при каране на магистралата да се появи най-малко една лека усмивка на главата на семейството.

Автомобил Dacia: от римското минало на Румъния до международното бъдеще

Румънският автомобилен производител е основан през 1952-а под името Uzina de Autoturisme Pitești (UAP) , което преведено означава автомобилен завод на Пиещи. Първоначално UAP се създава като снабдител на завод за камиони. Но в средата на 60-те години се модернизира и се преустройва в едно изцяло функциониращо предприятие. Още по това време, въпреки конфликтите Изток – Запад, Renault се оказва отзивчив партньор. През 1968-а Пражката пролет завършва в ледена студенина, а първата Dacia слиза от конвейерната линия като лицензна версия на Renault 8. Името на марката неслучайно напомня за историята на Румъния като част от Римската Империя. Провинция Дакия (на латински: Dacia) през 2 век пр.н.е. се разпростира приблизително върху територията на днешната страна. През 1978-а съвместната работа с Renault приключва. Въпреки това въз основата на френските модели се произвеждат многобройни превозни средства. До 2004-а в Питещ се конструират около 2 милиона превозни средства на Dacia 1300. Смята се за румънския Volkswagen и се базира на Renault 12, който е разработен и произвеждан през 70-те години.

Dacia Dokker отпред Dacia Dokker отзад

След промените през 90-те години Dacia изпада в криза. Нестабилното сътрудничество с Peugeot, което довежда до производството на Dacia Nova, скоро се проваля. В края на десетилетието контактите с Renault отново стават близки. През 1999-а те стават собственици на голям дял от румънския автомобилен производител. Въведени са двигатели с модерно вентилно управление и Dacia предлага за пръв път модели с дизелово задвижване. В последвалите години се появяват по-малко успешни превозни средства като например пикапите и се разработват нови серии. Докато някои от производителите в Западна и Централна Европа губят позиции вследствие на финансовата криза през 2008-а, Dacia преживява възход. Нови модели като Dacia Dokker идват на пазара. С ниските си цени за нови превозни средства, с които Dacia подбива цените и на употребяваните автомобили, марката се утвърждава като доставчик в икономичния клас.

Тайната на Dacia: дали употребяван или нов – голям автомобил за малко пари

Dacia Logan отгоре Dacia Logan отстрани

Днес Dacia е стопроцентова дъщеря на Renault. Несъвършенството на сътрудничеството Изток – Запад: само една ограничена част от превозните средства се произвежда в Румъния, другите производствени звена са заводите на Renault в Москва, Мароко, Колумбия и Иран. Въпреки това Dacia е успешна марка и от години числата на продажбите в Европа се покачват. С нови концепции като линията Stepway се обхващат по-големи кръгове купувачи. Кросоувер моделите Dacia Sandero Stepway и Dacia Dokker Stepway не обещават само „мускулест“ дизайн, а показват че Dacia е повече от една евтина марка. Титановата оптика, двуцветна броня, климатик и темпомат се допълват като едно хармонично цяло при Stepway моделите. Голяма кола за малко пари, така междувременно се представя Dacia – независимо дали е употребяван автомобил или ново превозно средство.

Актуални модели на Dacia, които могат да се закупят и употребявани

Класа на превозно средство Modell Година на производство Забележка
Компактна класа Dacia Sandero от 2012 (2-ро поколение) Базира се на Renault Clio (4-то поколение), за пръв път ESP и ролево управление с усилвател в серийното производство, вариантът на модел Stepway предлага по-голяма свобода на краката.
Компактна класа Dacia Logan от 2012 (2-ро поколение) Лимузините се предлагат само в Испания и Португалия, комби като се разпространява като Logan MCV.
SUV Dacia Duster от 2010 Базира се на B-платформата, която в значителна степен е създадена от Nissan. Много конструктивни елементи произлизат от по-старите производствени серии на Renault Clio и Megane, двигателите произлизат от Renault Scenic.
Компактен ван Dacia Lodgy от 2012 Базира се B-платформата на Renault-Nissan – алианс. Произвежда се в Танжер, Мароко, за европейския и африкански пазар.
Комби с висок таван Dacia Dokker от 2012 Базира се на Dacia Lodgy и се произвежда в Танжер, Мароко. Името се произхожда от английската дума „ dock worker “ – докер.