Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
default-banner-l-01.jpg

BMW Z4

BMW Z4 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила BMW Z4, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

BMW Z4 е представен през 2002 г. като наследник на първия масово произвеждан роудстър на баварската автомобилна компания – Z3. Първото поколение на Z4 се произвежда в Съединените щати и е с наименованието Е85, като е привидно по-голямо по размери от иначе дребния си предшественик. Характерни за дизайна на модела са малката двуместната каросерия и масивната предница, които допринасят за излъчването на истински звяр на пътя. Налични са два варианта на избор – спортно купе и кабриолет. Интериорът не предлага кой знае какви глезотии и спокойно може да се категоризира като обран и дори семпъл. Противно на очакванията, от качеството също може да се очаква повече. От BMW винаги са държали и на най-дребните детайли, които в случая очевидно са пропуснали. Но това не е болка за умиране. Все пак при покупката на такава кола луксът и удобството са последните неща, които трябва да се търсят.

Същината на модела се намира под капака

Истинската сила на Z4 се крие във вродената агресия, която притежават двигателите, а гамата от налични агрегати е предостатъчна за тази категория – от скромния 2.0 със 150 к.с., през 3.0 с 231 к.с., та чак до 3,2-литровия шестак, който благодарение на своите 343 конски сили достига 100 км/ч за точно 5 секунди. Налични са както ръчни, така и автоматични скоростни кутии. Въпреки слабото си представяне в дизайна, тази генерация на модела е изключително сполучлива по отношение на динамиката и стабилността на пътя. Окачването е дори по-твърдо от очакваното, но благодарение на него и най-острите завои се поемат почти толкова леко, колкото и правите отсечки. Контролът на водача намалява единствено при заснежени и заледени пътни настилки, но това по-скоро се дължи на задното предаване, отколкото на някакъв дефект. С началото на производството на втората генерация на BMW Z4 през 2009 г., по-известна като E89, много неща се променят. Баварският роудстър вече не се се произвежда в Америка, а в своята родина – Германия. Може би именно на този факт се дължи изцяло новата насока на модела – не може да се отрече, че изглежда много по-внушително отпреди. Дизайнът е запазил основната си концепция, но освен спортен вид, каросерията вече излъчва и класа. Почти дървеният интериор е в миналото, а на негово място се намира супер луксозното вътрешно пространство, преливащо от лукс и огромен набор от оборудване. Качеството на изпълнението също е на много по-високо ниво от това на предходната модификация. И както всичко останало, моторите също търпят генерални промени. Тук те биват 18i (156 к.с.), 20i (184 к.с.), 23i (204 к.с.), 28i (245 к.с.), 30i (258 к.с.), 35i (306 к.с.) и 35is (340 к.с.), всеки от които с избор от ръчна или автоматична трансмисия. Специално внимание заслужава 3,5-литровият шестак с 340 конски сили, който развива 100 км/ч за по-малко от 5 секунди, достига максимална скорост от 250 км/ч, а при нормално каране предлага комбиниран разход от едва 9 литра на 100 км. Но ако при Е85 управлението е за сметка на удобството, тук нещата стоят точно по обратния начин. При Е89 липсва тази връзка между водача и возилото, което е и слабото звено на това поколение. През 2013 г. моделът претърпява известни козметични обновления.

Скъп и мощен – и преди, и сега

За съжаление, BMW Z4 не е от най-достъпните автомобили, дори в своя клас. Сумите са доста солени, дори за употребяван екземпляр от първата генерация, а високите експлоатационни разходи го категоризират дори като невъзможен за притежание от обикновените любители. За истинските ентусиасти обаче баварският роудстър е един от най-примамливите варианти на пазара, а за заклетите фенове на марката – може би най-добрият. Той е типичният представител на своя вид – много елегантен, изключително мощен и повече от надежден.