Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
default-banner-l-01.jpg

BMW i8

BMW i8 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила BMW i8, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

BMW i8 е концептуално превозно средство на BMW. Първият сериен образец с името „ BMW Vision Efficient Dynamics " е представен през 2009-а на Международното автомобилно изложение, а баварският автомобилен производител показва преработения образец-приемник две години по-късно на Международното автомобилно изложение през 2011-а. Идеята е да се състави концепция за напълно новаторски дизайн с разходните стойности на малък автомобил. Отговорен за това е разработеният наново от BMW PlugIn-Hybrid eDrive , който, за разлика от BMW i3 Concept, комбинира два електрически двигателя в един двигател с вътрешно горене. В края на 2013-а моделът би трябвало да е влязъл в производство.

Предната ос на BMW i8 е оборудвана с електрическото задвижване на BMW i3 Concept , което е специално модифицирано за серийния образец и вдига мощност до 104 kW. Вторият по-малък електрически мотор е прикачен към задната ос на шестстепенна трансмисия с два съединителя и с максимална мощност 25 kW. Към това се присъединява и TwinPower – трицилиндров двигател с вътрешно горене с висока мощност с турбокомпресор и с обем 1,5 литра. Агрегатът сам по себе си извършва момент на въртене от 300 NM и е с мощност 120 kW. С комбинацията от тези три концепции за задвижване BMW i8 достига до обща стойност на мощността от 262 kW, с помощта на която за 4,8 секунди се ускорява от 0 до 100 км/ч и достига до ограничена максимална скорост от 250 км/ч. Няма спор, че тази лудория успяват да я направят и други спортни автомобили – същината на BMW i8 е неговият почти рекорден разход от само 2,7 литра дизел на 100 км, както и изпускане на вредни емисии само от 99 гр CO2 на километър. Общо казано, моделът i8 би трябвало с едно пълнене на резервоара и зареждане на акумулатора да успее да премине разстояние от 700 км, съответно 650 км, при положение че сме се отказали от включването на електрическите мотори. Те черпят своята енергия от литиево-йонния акумулатор, който просто се зарежда от контакта.

BMW i8 носи техниката със себе си

i8 е конструиран с олекотена конструкция, чрез което пробегът и разходът се подобряват още повече. Двигателите отпред и отзад са свързани един с друг с т.нар. „енергиен тунел ", в който се намира високоволтов акумулатор. По този начин тежестта от една страна се измества по-навътре, а от друга страна може да се достигне оптимално разпределение на товара по 50 процента върху двете оси. И двете оси са изработени много полегато, което е типично за спортните модели, чрез което могат да бъдат избегнати възможни смущения при задвижването при шофиране.

Така изглежда BMW i8

Дизайнът на BMW i8 не е срещан досега на улицата. Полегатата и същевременно закръглена форма, голямата площ на прозорците, отварящите се като криле на самолетен кораб врати напомнят за фантазия от бъдещето, както ни е познато от различни филми. Това се допълва и от напълно светодиодните фарове, черното V на капака на автомобила, което се разпростира до предното стъкло, както и триизмерно оформените отвори за въздуха – един футуристичен дизайн, който дава предварителен поглед върху колите на бъдещето. Въпреки своето динамично спортно излъчване, BMW i8 предлага две по две места за четири лица и дори има място за покупки.

BMW i8 носи и удобството със себе си

Арматурното табло, разположението на изпускателните тръби, и дисплея на вътрешното пространство на BMW i3 Concept като елементи получават една по-спортна нотка. Иначе шофьорът открива всичко, което в момента се налага като серийно оборудване, например бутона Start/Stop или спирачка за паркиране. Също така се добавят и триизмерно оформените монитори, които според пътната ситуация светват с релевантната информация – към това принадлежи естествено и оставащият радиус на действие и кой ход на задвижване е активен в момента. Самата пътническа клетка е разделена от ориентирания по дължина акумулатор и подчертава спортния характер.