Употребявани автомобили BMW i3 за продажба в AutoScout24

Намери своето мечтано превозно средство

Оферти за вашето търсене

Оферти за вашето търсене

Моделът BMW i3 е електрически задвижван проектен автомобил с пет врати на BMW и е базиран на изследването Megacity Vehicle (MCV) на BMW и SGL Carbon за намаляване на теглото на бъдещите коли. Въвеждането на BMW i3 в масово производство е през 2013 г. Година по-късно излиза и хибридният спортен автомобил BMW i8, който се задвижва посредством електрически двигател. За една електрическа кола към днешна дата, въпреки спестените разходи и екологичните предимства, е необходим дебел портфейл. И така BMW i3, който трябва да бъде по-изгоден от едно BMW от 5-та серия, струва минимум 40,000 евро и по този начин се намира на същото ниво като един Opel Ampera. Освен батерията друг основен разход е специалната олекотена конструкция, състояща се от въглеродни влакна.

Това прави BMW i3

BMW i3 е замислен като компактен градски автомобил. Това означава, че продължителността на живота на батерията и електрическия двигател е регламентирана при 150 км/ч. Но традиционните клиенти на BMW, които предпочитат задно задвижване на колелата и ценят високата мощност, ще получат това за парите си и при BMW i3. С мощност от 125 кВт (170 к. с.) и обороти от 250 нютон метра малкият автомобил ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.9 сек, при което не се отделят вредни емисии. Възможно е да се изминат 150 км с изцяло заредена батерия, но BMW има и версия с така наречения удължител: благодарение на малък двигател батерията може да се зарежда и в движение, като по този начин позволява да се изминат повече километри.

Това въвежда BMW i3 с технологията си

За разлика от Tesla Roadster, чиято концепция се основава на базата на задвижвания с бензин Lotus Elise, BMW i3 е развита като електрическа кола. Теглото на автомобила играе значително по-голяма роля за ефективността при електрически задвижваните коли, отколкото при тези с двигатели с вътрешно горене – колкото по-малка е колата, толкова е по-малко натоварването на батерията. Затова BMW измислили нови начини за строежа на каросерията и се впуснали в направата на каросерия от въглеродни влакна. Познат основно от състезанията и досега неизползван в серийно производство, този материал показал висока стабилност при особено ниско тегло на автомобила. BMW i3 трябвало да бъде 300 кг по-лек, отколкото една нормална каросерия. С общо тегло от 1,250 кг i3 стои на върха на електрически задвижваните коли. Въпреки това въглеродът има един недостатък: той е около 50 пъти по-скъп от стоманата. От BMW се опитали да намерят компромис между добрите материали и допълнителните разходи. Така например някои части били произвеждани в щата Вашингтон с цел компанията да се възползва от по-ниските разходи на енергия.

Така изглежда външно BMW i3

На външен вид BMW i3 представлява футуристична кръстоска между Audi A2 и Smart, леко приличащ на ван, а като размер е почти колкото A2. i3 е дълъг 3.85 м, висок 1.54 м и широк 2.01 м. Стоповете са поставени по-високо като при Smart. Особено значим е начинът на поставяне на вратите. Двете задни врати се отварят в обратната посока на предните врати, което прави влизането и излизането значително по-лесно.